2013-12-26, 23:15
Medlem
Medves avatar
Kan ni rekommendera en bra overhaul mod? Testade Mother of all mods, men blev problemetaiskt att man inte kunde ha så många armer, hade 24 regioner och 6 provinser och endå kunde jag bara ha 5 armeer och två flottor.

Testade även Divide et Impera, men moddaren gjorde unite szise för stor så striderna började lagga
Citera
2013-12-27, 17:04
Medlem
Anklagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medve
Kan ni rekommendera en bra overhaul mod? Testade Mother of all mods, men blev problemetaiskt att man inte kunde ha så många armer, hade 24 regioner och 6 provinser och endå kunde jag bara ha 5 armeer och två flottor.

Testade även Divide et Impera, men moddaren gjorde unite szise för stor så striderna började lagga

Du kan väl köra DeI men bara använda dig av en mindre unit size? Typ gå från huge till large etc.
Citera
2013-12-27, 17:18
Medlem
ReiseReises avatar
Problemt med CA ar att de pumpar ut en total war uppfoljare varje ar (Empire 2009, Napoleon 2010, Shogun 2011 osv)

vad ar deras problem egentligen? Har de inga andra titlar att tjana pengar pa? Detta kommer fa en extrem backlash en vacker dag da folk helt enkelt har trottnat pa klumpiga, halvfardiga spel dar det aldrig heller kommer att formas nagon serios competitive multiplayer scene.

Blir sa irriterad eftersom jag alskar iden om Total War och langtar den dagen de slapper ett riktigt valutvecklat sadant som de tar vara pa och det faktiskt finns en mening att bli bra pa det
Senast redigerad av ReiseReise 2013-12-27 kl. 17:22.
Citera
2013-12-27, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Problemt med CA ar att de pumpar ut en total war uppfoljare varje ar (Empire 2009, Napoleon 2010, Shogun 2011 osv)

vad ar deras problem egentligen? Har de inga andra titlar att tjana pengar pa? Detta kommer fa en extrem backlash en vacker dag da folk helt enkelt har trottnat pa klumpiga, halvfardiga spel dar det aldrig heller kommer att formas nagon serios competitive multiplayer scene.

Blir sa irriterad eftersom jag alskar iden om Total War och langtar den dagen de slapper ett riktigt valutvecklat sadant som de tar vara pa och det faktiskt finns en mening att bli bra pa det
Tycker inte det är något problem så länge som spelen fungerar. Vi får hoppas att de fixar Rome 2 innan de spottar ut sig någon expansion.
Citera
2013-12-27, 19:48
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Tycker inte det är något problem så länge som spelen fungerar. Vi får hoppas att de fixar Rome 2 innan de spottar ut sig någon expansion.

Håller med, vill säga att denna TW var den enda som blev en FAIL. Vad fan hände egentligen?
Citera
2013-12-27, 20:24
Medlem
Anklagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Håller med, vill säga att denna TW var den enda som blev en FAIL. Vad fan hände egentligen?

Skulle inte förvåna mig om tidspressen var en stor bov i dramat.
Citera
2013-12-27, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagare
Prova moden DeI, den är riktigt spelvärd. Den största framgången med modden är hur den har gjort om striderna. Dessa ter sig mycket mer önskvärt och man kan inte bara steamrolla allt utan någon vidare taktik. Kör som Rome atm och trots att det har gått 36 rundor så har jag inte lyckats expandera utanför Italien då de alpinska barbarstammarna har allierat sig med varandra i ett försök att ta erövra Cisalpine Gaul från mig. Jag lyckas förvisso vinna de flesta strider (dock inte alla) men tar tillräckligt mycket stryck i varje för att jag måste återhämta mig och förhindras därför att föra kriget till mina fienders territorium. Karthago (som i modden enbart är en faction) passade troligen pga av min stalemate med barbarerna på att förklara krig mot mig trots vårt non-aggression avtal. Har ännu inte sett en invasion från deras sida men detta är troligtvis bara en tidsfråga.

Jag ladde faktiskt ner den modden idag, hann bara gå igenom lite grann, men den ska absolut bli intressant att testa. Jag testade Radious mod igår och den kändes bra och utmanande, men det som drog ner den till att bli lite ointressant var mängden resurser man fick hela tiden. Det var ingen utmaning alls att få ekonomin att gå ihop sig.

För övrigt; Jag har alltid kört på den nedladdade versionen av Rome 2 men iförrgår köpte jag istället spelet för 120kr (!) på en rea från Greenmangaming.com, känns grymt att vara ''ärlig''.
Citera
2013-12-27, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagare
Skulle inte förvåna mig om tidspressen var en stor bov i dramat.

Det känns lite som att SEGA ställer oumbärliga krav på CA, men det är bara en spekulation från min sida.
Citera
2013-12-28, 13:26
Medlem
Mystiqes avatar
De borde döpa om till TW: Rome of Fail

edit...

Upptäckte en jävla irriterande bug, säg att du har en armé i staden och en till armé utanför staden. Blir jag attackerad så kommer det bli 3armé (varav en av dem är garrison från byn).

Blev attackerad 1700 vs 3200 levlade fiende, ingen problem för J.Ceasar vet hur man smiskar dem men sen kom återigen mer än 3200 i samma turn. Skojigaste mitt ena armé som är brevid staden sket fullständig att gå in i någon av slaget... (ingen ambush, jag hade mitt spion konstant i provinsen)

Sen att mina trupper buggar sig på sjuk sätt gör att spelet blir inte lättare

Det jag vill komma fram till är att skita o köpa spelet, jag kommer aldrig igen pre-orda från Sega och åsna company....detta spelet behövs flera patcher...fuck jag säger nästa processor generation....

Jag vet att det kommer flera tips om modar...men hur många mods behövs till ett trasig spel? Bara bakgrunden blev jag lack de tog bort det blodiga örnet till ett jävla ful grön bakgrund med ett jävla svin på det....
Senast redigerad av Mystiqe 2013-12-28 kl. 13:34.
Citera
2013-12-30, 00:59
Medlem
Zloths avatar
Hur är detta spel nu? Tänkte köpa vid release men den sjuka mängden buggar som jag läste om fick mig att avvakta.

50% på steam just nu.

Värt det?
Citera
2013-12-30, 01:27
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Hur är detta spel nu? Tänkte köpa vid release men den sjuka mängden buggar som jag läste om fick mig att avvakta.

50% på steam just nu.

Värt det?

NEJ!

Som TW fanboy avråder jag alla jag kan från att köpa det här spelet, det är varken värt pengarna eller utrymmet den ockuperar.
Citera
2013-12-30, 01:48
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
NEJ!

Som TW fanboy avråder jag alla jag kan från att köpa det här spelet, det är varken värt pengarna eller utrymmet den ockuperar.

Tråkigt att höra. Får väl fortsätta lira Shogun och köpa detta spel när det är minst 90% rabatt. Kanske dom har fixat en och annan bugg då samt gjort AI mindre dumknullade....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in