Citat:
Ursprungligen postat av
Macarena1337
Lite komplicerat men vi säger att en kvinna föder barn. Hon och den riktiga pappan registrerar sig som föräldrar. Kvinnan har sms historik med min son som inte är den äkta pappan isåfall i detta faller men i dem står det om att dem ska träffas och ha oskyddat sex samt att dem har förlovat sig och även det finns info om på sms.
Om jag dör och min son ärver hälften kan dem på något sätt komma åt hans arv när han i sin tur dör? Genom att säga att han är den riktiga pappan med smsen som bevis och att hon bara skulle ha ”bedragit” den äkta pappan. Förutsätter att min son är begravd och att det ej går att ta dna test. Hur är det med förlovningen? Har läst ”skräckexempel” om en man som förlovade sig sen dog innan dem gifte sig och hon ärvde allt.
Min son har en syster.
Ärver hon honom ändå fast att dem förlovat sig?
Tänker på om dem fixar testamente i hans namn där det står han vill ge hon han förlovat sig med alltihop.. det är ju inte omöjligt som jag förstått det.
Det är väldigt relevant då det avslöjats att hans flickvän har varit tillsammans med en annan kille hela tiden som just nu nyligen kommit ut från fängelse. Tacksam för hjälp.
Förutsätter att hon skaffar barn med han från fängelset nu inom några dagar eller så ungefär..
Hon har även skyddad identitet så att ta reda på om hon får barn är i princip omöjligt?
Har din son erkänt faderskapet? (Kuggfråga).
Jag antar starkt att din son och kvinnan inte är gifta. (Vid giftermål så antas maken vara far till makans barn automatiskt).
Den förmodade lycksökerskan och hennes avkomma har inga större möjligheter att ljuga "till sig" ett arv, saknas ett erkännande av faderskap, så ligger bevisbördan på henne/avkomman. Givetvis kan detta lyckosamt genomföras med DNA-test, men detta brukar nog inte bedragerskor genomföra. Skulle hon mot förmodan INTE vara en bedragerska, utan avkomman är din sons, så "är det inget att göra". -Bröstarvingar (din sons avkomma) ärver "alltid". Givetvis kan man trixa bort en del med testamente (arvslott/laglott etc.) men i så fall är hon ingen bedragerska/lycksökerska "i alla fall".