Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-02-09, 01:50
Medlem
JerryCottons avatar
Antagligen så bakar du bollen för hård, kör med ett lite lättare handlag. Grov är ju som namnet antyder grovt och där med så håller det inte så bra ihop. Som att försöka göra ett sandslott av singel!

Du kanske borde gå över till portion?
Citera
2010-02-09, 18:58
Medlem
Hebrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acepify
När jag snusar lös och om jag rullar den till en boll så tar det åratal innan det börjar rinna så bara ta en fet nypa tryck, under läppen och se glad ut

+1

Att den spricker är anledningen till varför du ska trycka upp den levande
Bara att trycka den lite mot kanten av dosan, sen köra upp!
Citera
2010-02-09, 20:38
Medlem
Saypayaas avatar
Det finns inget behov av att packa den alls. Tryck till lite snus mot dosans kant tills det inte faller sönder av sig själv, lyft upp överläppen med ena handen, placera prillan mot tandköttet och tryck till med tungan. Blir godast och bäst på det sättet och det syns inte heller lika mycket att man har snus.
Citera
2010-02-10, 06:04
Medlem
basseakers avatar
När jag bakar en lös så brukar jag rulla och trycka väldigt länge (dryg människa).
Jag kramar ut det mesta utav vattnet i den så den blir torrare och sen vattnar jag den i munnen funkar för mig iaf
Citera
2010-02-10, 17:20
Medlem
Acepifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebr
+1

Att den spricker är anledningen till varför du ska trycka upp den levande
Bara att trycka den lite mot kanten av dosan, sen köra upp!
Eller hur men han ville att snusen skulle stanna under läppen och inget annat
Babylonsjukan, alltid en anledning att sjukanmäla sig
Citera
2010-02-10, 17:33
Medlem
ZloHs avatar
Du kan helt enkelt inte baka en grov lös så hårt, en general eller annat märke som är något mer finmalt går. Så antingen får du lära dig att snusa en lite lösare prilla eller så byta märke. Skulle även vilja klaga på din teknik att baka den till en boll, om du ska baka den mycket så baka den då lite avlång så ligger den bättre på plats.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in