2010-02-08, 19:30
Bannlyst
Jag undrar vad ni nationalister anser om sanningsrörelsen och de idéer som de framför. Känner ni till Alex Jones och David Icke?
Citera
2010-02-08, 19:33
Medlem
Beardzs avatar
Om man bortser från ödlor och liknade så har han ganska liknade åsikter som de flesta wn/ns.
Citera
2010-02-09, 00:08
Bannlyst
Om ni inte vet vad jag pratar om så är det dags att ta reda på grejjer.
Citera
2010-02-09, 00:25
Medlem
Krehs avatar
Blev lite fel. Läste bara om David Icke och inte om sanningsrörelsen.

Jag tror nog att judarna hade ett finger med i spelet vid 9/11.
Senast redigerad av Kreh 2010-02-09 kl. 00:40.
Citera
2010-02-09, 00:26
Medlem
argaernsts avatar
Dom flesta nationalisterna jag har träffat håller med sanningsrörelsen om deras alternativa teorier.
Citera
2010-02-09, 09:33
Medlem
LojtnantWerners avatar
Alex Jones
en "helhylleamerikansk" patriot, folkrättskämpe och sanningssägare, riktigt produktiv, radioprogram nästintill varje dag i ett par timmar, samt massor med intressanta artiklar på hemsidorna www.alexjones.com alternativt www.prisonplanet.com

David Icke
gammal lovande fotbolls spelare, senare sportkommentator, har spenderat många år med att undersöka och reda ut den riktiga agendan och förutspådde 9/11 ett 20tal år innan det hände

en annan kille jag rekommenderar er att kolla upp är
Jordan Maxwell
har spenderat över 40år på att undersöka och forska i ockultism och dolda hemligheter.

en guldstjärna i kanten till dessa tre personerna, google, youtube eller google.video finns massor med dessa tre herrar rekommenderat!

och kom inte med anklagelser om småsaker som den ena eller den andra tycker, för jag kan plocka russin ur kakan och lägga ihop två och två som vem som helst
Citera
2010-02-09, 09:46
Moderator
Psilosophers avatar
Jag upplever att dessa 3 gubbar har en hel del intressant information att delge oss, så varför inte lyssna och lära. Men ta det inte för någon slags objektiv sanning, det misstaget har begåtts tillräckligt många gånger i världshistorien. Faktum är, att när jag hör ordet "sanningsrörelsen" så vill jag helst bara kasta upp vad jag nyss ätit.

För de som är intresserade av en mer intelligent, tankeväckande och rolig vinkling av "sanningen" så rekommenderar jag Robert Anton Wilsons böcker å det hjärtligaste. Han var långt före - och bortom - dessa herrar.
Citera
2010-02-09, 10:03
Medlem
LojtnantWerners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Jag upplever att dessa 3 gubbar har en hel del intressant information att delge oss, så varför inte lyssna och lära. Men ta det inte för någon slags objektiv sanning, det misstaget har begåtts tillräckligt många gånger i världshistorien. Faktum är, att när jag hör ordet "sanningsrörelsen" så vill jag helst bara kasta upp vad jag nyss ätit.

För de som är intresserade av en mer intelligent, tankeväckande och rolig vinkling av "sanningen" så rekommenderar jag Robert Anton Wilsons böcker å det hjärtligaste. Han var långt före - och bortom - dessa herrar.
du får gärna ge något bra exempel på hans alster och vad dem handlar om mer konkret än bara att skriva ner ett namn tack
Citera
2010-02-09, 10:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LojtnantWerner
du får gärna ge något bra exempel på hans alster och vad dem handlar om mer konkret än bara att skriva ner ett namn tack

Leta på youtube och http://www.liveleak.com/. Finns massvis med klipp.
Skriv ner nyckelord som du hittar och leta vidare så kommer det ändra din dyn på världen vi lever i. Naturligtvis så ska man inte svälja allt med hull och hår utan som vanligt filtrera bort gojja för att kunna skapa sig en rimlig helhetsbild.

Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Jag upplever att dessa 3 gubbar har en hel del intressant information att delge oss, så varför inte lyssna och lära. Men ta det inte för någon slags objektiv sanning, det misstaget har begåtts tillräckligt många gånger i världshistorien.

+1.
Senast redigerad av fläskbak 2010-02-09 kl. 10:42.
Citera
2010-02-09, 10:22
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:

Ta dig tid att läsa denna wiki, så ska du se att du finner nåt som passar dig:

http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Anton_Wilson

Själv gillar jag mest "The Illuminatus! Trilogy", iofs fiction, dock späckad med info om div konspirationer (påhittade och verkliga). Vidare "Cosmic Trigger", "The Illuminati Papers", "Sex, Drugs and Magick" - som alla behandlar personlig frihet, andlighet, religion, politik och psykedelia. Och konspirationer.

Finns många fler, dessutom kan du hitta klipp på tuben och liknande.

Saken med Wilson är att han aldrig säger åt dig vad du ska tro; däremot provocerar han dig att reflektera själv.
Citera
2010-02-09, 10:53
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
/.../

David Icke
gammal lovande fotbolls spelare, senare sportkommentator, har spenderat många år med att undersöka och reda ut den riktiga agendan och förutspådde 9/11 ett 20tal år innan det hände

/.../
Berätta mera. Du har min fulla uppmärksamhet.
Citera
2010-02-09, 12:44
Medlem
LojtnantWerners avatar
jag har själv lyssnat på dessa tre jag nämde i över 10år så det räcker gott och väl för mig
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in