2010-02-08, 14:27
Medlem
yllops avatar
Datorn har börjat hänga sig, alltså den fryser sig så att man inte kan göra någonting alls. Testar att trycka Ctrl alt delete och efter en stund då blir hela skärmen svart och det kommer upp en ruta där de står nånting i stil med: Error, kan inte öppna rutan för säkerhets alternativ. Klickar OK på den rutan, är de ända man kan göra. Då kommer man tillbaka till starmenyn och datorn är fortfarande fryst. Får då hålla in sätta på knappen för att få datorn att stänga av sig. Sen när jag startar om datorn så tar det ungefär 5 min sen händer detta igen.

Hjälp uppskattas.
Citera
2010-02-08, 15:18
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Systemåterställ datorn genom felsäkert läge till en punkt där allt fungerade.
Citera
2010-02-08, 17:21
Medlem
thezushs avatar
Om inte systemåterställning fungerar så kan köra en repair på din Windows installation. Det gör du genom att boota datorn från din Windows skiva och välja repair.
Citera
2010-02-10, 12:46
Medlem
yllops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thezush
Om inte systemåterställning fungerar så kan köra en repair på din Windows installation. Det gör du genom att boota datorn från din Windows skiva och välja repair.

Ok tack för svar, Ska testa att göra som du säger.
Citera
2010-02-10, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Samuelsson_
Systemåterställ datorn genom felsäkert läge till en punkt där allt fungerade.

Jag har samma problem och är helt värdelös på datorer.
Skulle du kunna förklara hur detta går till?
Citera
2010-02-10, 14:52
Medlem
fryHs avatar
samma sak har börjat hända med min dator också, kan sitta kolla på film, spela poker eller något bara så fryser datorn helt o hållet, då måste jag hålla in powerknappen 10sek och sen starta om skiten.. Ganska så irriiiterande, så ja ska prova också och göra en repair och se om det fungerar..
Citera
2010-02-10, 15:04
Medlem
451122s avatar
Vad har ni för operativ system?
Citera
2010-02-10, 15:12
Medlem
Laptop eller stationär?

Citat:
Ursprungligen postat av thezush

Och om inte det hjälper, så ominstallera OSet , och kors-testa minnena.
Finns ofta nått slags hårddisktest på tillverkarens hemsida som du kanske kan köra^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in