E´ RE SAMARBETA PÅ GÅNG?
Är det ett förslag som vi skall diskutera, till ett svar till frågan om vad menyvalet Autostart, i menyn Program under Star-knappen, är till för. Som signaturen enverhoxha99 här ovan kommer med: Kan det –Autostart- ha något att göra med, att programmen som läggs där, startar automatiskt när Windows startar?
…nej, jag tror inte det. Jag tror mer på att enverhoxha99 är häri bara spydig mot mig.
–Sen är frågan om hon vet något om svaret?
Till vad jag har letat efter svar, jag har letat i böcker, jag frågat mängder av ..ja, de kontakter som jag har tillgång till. Och alltså inte hittat svaret.
...ja alltså innan jag fick Son of fox:s svar här ovan; Tackar ...tror jag?
Det enda som jag vet om autostart av program är, att när jag lägger in en CD-skiva i CD-läsaren och, skivan INTE startar, kan jag hitta skivan i C-mappen och där klicka i gång skivan.
Och så konstaterar jag att några program, bl.a. för mus-rullaren, Zone-alarm, ..något med ljud-inställningar, startar automatiskt och visas med ikoner längst ner till höger på Skärmen. –Men hur det kommer sig att dessa startar automatiskt, OCH som de alltså INTE finns i menyvalet Autostart, vet vi inte.
Men alltså jag vill gärna veta.
-Jag önskar mig att ha mer kontroll över vad som händer med datorn!
T.ex. önskar jag mig att själv få starta, och inte minst välja, mediafilöppnings program, och välja codec.
...och det kanske jag nu får, här ovan?
===
Ja, enverhoxha99 gillar alltså inte att jag ställer frågor. Som hon skriver här ovan: Varje skribent förbehåller sig rätten att formulera sina inlägg som personen själv vill, utifrån gällande regler.
Personen behöver inte utbilda andra användare i grundläggande datorkunskap i varje inlägg bara för att det råkar finnas andra som inte har just den grundläggande kunskapen.
Detta hennes skrivning: ”utbilda andra användare i grundläggande datorkunskap”, till vad jag skriver här ovan
: att ni debattörer inte var så jädrans precisa i snacket, att ni OCKSÅ hade broderat ut, både för frågorna och svaren, med uppgifter runt, lite kött på benen, för frågorna och svaren.
-Det som inte minst, verkligen gäller här på Flashback är, att det kommer många besökare; som är –den ekonomiska- grunden för att Flashback kan existera.
Och alltså om Flashback bara blir till koncisa frågor och svar som bara den som frågar och den som svarar förstår, blir det bara dessa som blir besökarna. –Blir det inga bara besökande läsare. …och då kanske inte ekonomin går ihop. ..och då kanske Flashback upphör.
Å så glädjen -alltså för oss andra än enverhoxha99- att få dela med oss av kunskaper. Få uppleva att andra blir glada, får kunskaper.