• 1
  • 2
2010-02-09, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Än så länge kan jag inte se annat än att köpa billigt och sälja dyrt, vad nu det kan innebära. Kanske starta ett importbolag som importerar billig häftig teknik från Kina / Japan och distribuerar i Sverige?

Jaa har också tänkt på ngt sånt men hittar typ inget eftertraktat . Finns redan en massa som säljer allt
Citera
2010-02-09, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bissej
Tjena har 30000Kr att investera vill göra snabba pengar typ 2-5 tusen per vecka
inga droger . Ngt tips någon?
30.000:- är ju att betraktas som näst intill o:-

Ända sättet att tjäna dessa pengar är nog att sälja din pojkröv.
Citera
2010-02-09, 17:51
Bannlyst
Bilaffärer som någon tidigare nämnde är väl inte omöjligt, räcker ju att du klarar köpa och sälja rätt.

Lättare att lyckas är det förstås om du kan lite om bilrep.
Citera
2010-02-09, 23:23
Medlem
awestbys avatar
Citat:
Jaa har också tänkt på ngt sånt men hittar typ inget eftertraktat . Finns redan en massa som säljer allt
Märker att du inte är någon entreprenör eller har business sinne.
mycket smartare att du säljer något som redan finns! för då finns det redan en väl etablerad marknad för dina produkter, kostar fan så mycket mer än 30 000 att skapa en egen marknad. nu får du marknaden på ett fat och skall bara få dom att förstå att din produkt är bättre än konkurrenternas.
Citera
2010-02-11, 14:23
Medlem
Citat:
Än så länge kan jag inte se annat än att köpa billigt och sälja dyrt, vad nu det kan innebära. Kanske starta ett importbolag som importerar billig häftig teknik från Kina / Japan och distribuerar i Sverige?

Han har ett kapital på 30k. Och du vill att han startar ett bolag och börjar importera saker?
När han dessutom bevisar att hans sinne för affärer är noll!
Citera
2010-02-12, 13:52
Medlem
Ni pratar om att det är omöjligt och att han inte har något sinne för affärer.
Well jag tycker isåfall att det är ni som inte har något sinne för affärer som har
en sådan tunnelsyn och tror att man måste ha 100k+ för att starta något som
genererar pengar.

Det är absolut inte omöjligt. Importera något som är säljbart precis vad som helst.
Starta ett konto på Tradera, sälj vidare med allt från 20%-100% påslag. Registrera
enskild firma och starta en webb-butik på Tradera för att minimera kostnader sedan
bara gasa på. Marknaden finns redan där med 1.4miljoner användare och du behöver
ingen typ av marknadsföring mer än din annonsutformning.

Lägg inte ens ner energi på att klanka ner på detta inlägg för isåfall är ni inte insatta i
den stora marknaden som faktiskt finns där. Jag gör detta själv och startade med att
köpa varor för endast 3000:-. Nu efter 3 mån. gör jag mellan 1k-2k i månaden efter skatt
och diverse avgifter.

Vad är säljbart? Precis allting. Dom säljer blomfrön och använda jeans på tradera.....

/Mannet
Citera
2010-02-13, 07:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mannet
Ni pratar om att det är omöjligt och att han inte har något sinne för affärer.
Well jag tycker isåfall att det är ni som inte har något sinne för affärer som har
en sådan tunnelsyn och tror att man måste ha 100k+ för att starta något som
genererar pengar.

Det är absolut inte omöjligt. Importera något som är säljbart precis vad som helst.
Starta ett konto på Tradera, sälj vidare med allt från 20%-100% påslag. Registrera
enskild firma och starta en webb-butik på Tradera för att minimera kostnader sedan
bara gasa på. Marknaden finns redan där med 1.4miljoner användare och du behöver
ingen typ av marknadsföring mer än din annonsutformning.

Lägg inte ens ner energi på att klanka ner på detta inlägg för isåfall är ni inte insatta i
den stora marknaden som faktiskt finns där. Jag gör detta själv och startade med att
köpa varor för endast 3000:-. Nu efter 3 mån. gör jag mellan 1k-2k i månaden efter skatt
och diverse avgifter.

Vad är säljbart? Precis allting. Dom säljer blomfrön och använda jeans på tradera.....

/Mannet
Kan bara gratulera dig till din fina extrainkomst.
Citera
2010-03-02, 12:48
Medlem
Citat:
inte dum idè alls......åk till kina o köp massa skit!

KOLLA HÄR http://www.neonfabriken.se/
Senast redigerad av magiskasvampar 2010-03-02 kl. 12:56. Anledning: la till
Citera
2010-03-02, 12:50
Medlem
RocknRollPussys avatar
Citat:
de va rena huvudvärket just därför orkar ja inte me det längre . Kan inte säga
äsch du sålde vapen..
Citera
  • 1