2010-02-07, 22:18
Medlem
Helt plötsligt har min dator, en HP valt att inte läsa DVD eller CD skivor, DVD enheten dyker inte upp när jag går in i DEN HÄR DATORN.

Jag kollade enheteshanteraren och kan läsa följande:

Den här maskinvaran kan inte startas eftersom dess konfigurationsinformation i registret är ofullständig eller skadad. (Kod 19)

Klicka på Sök efter lösningar om du vill skicka information om enheten till Microsoft och kontrollera om det finns någon lösning.

Jag testade uppdatera drivrutin, senaste drivrutin var installerad enligt sökningen.

I enhetshanteraren under cd och DVD enheter står det:

TSSTcorp CDDVDW TS-L633L SCSI CdRom Device

Framför ovanstående beskrivning är det en liten ikon med en cdenhet och på den är det en varningstriangel.

Någon som stött på det här tidigare?
Citera
2010-02-07, 22:31
Medlem
Snömoss avatar
Ta bort värdena Upperfilters och Lowerfilters helt från följande registernyckel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contro l\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

Starta sedan om datorn så bör du hitta den igen
Citera
2010-02-08, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snömos
Ta bort värdena Upperfilters och Lowerfilters helt från följande registernyckel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contro l\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

Jag är inte helt med i matchen här känner jag, hur hittar jag registernyckeln?

Om du nu vet en lösning, vet du vad det skulle kunna bero på?
Citera
2010-02-09, 02:40
Medlem
Snömoss avatar
Lite utförligare guide från Microsoft hittar du på http://support.microsoft.com/kb/314060
Citera
2013-04-20, 18:45
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snömos

Har samma fel. Men den referensen till registret finns inte i min dator (Control) och resten är inte i registret.
Har även testat FixIT, men den hittar inte läsaren ens, så då kan den inte "laga" något.
Gäller Windows 7 och en bluraybrännare från LG.
Citera
2013-04-20, 21:59
Medlem
OrakelSpektakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
Har samma fel. Men den referensen till registret finns inte i min dator (Control) och resten är inte i registret.
Har även testat FixIT, men den hittar inte läsaren ens, så då kan den inte "laga" något.
Gäller Windows 7 och en bluraybrännare från LG.
Först av allt, jag är inte jättebäst på varken windows eller regedit. Men om du inte får mer info av någon som kan.....

Jag "fick fram" DVD-enheten på kompisens dator en gång. Medan de andra satt och kollade på Idol eller något skit hann jag med att googla fram en lösning där just registereditorn kom till användning, jag hade ju trott att jag skulle göra om drivrutinen.
Men det tog sin tid att spinga på rätt forum, så testa att söka med lite olika söksträngar och läs inte bara de tre översta träffarna. Ifs började kompisens WinXP att visa DVD'n som två enheter i "den här datorn" men den funkade ju att använda.

Kanske lika bra att gå till någon lokal datasnubbe?

Fortfarande utan resultat...?
Sök på exakt rätt LG-brännare (funkar kanske att köra Belarc Advisor för att se vad den heter om du inte vill plocka loss den)?
Testa Ccleaner eller AdvancedSystemCare?

Sorry om jag svamlar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in