2010-02-07, 20:20
Medlem
Undrar bara om man verkligen måste meddela arbetsförmedlingen vid jobb. Jag har jobb i två veckor nu, som fastighetsskötare. Känns kasst att meddela arbetsförmedlingen om det eftersom jag vet att det bara är två veckor och sen blir arbetslös igen, och att de tre månaderna innan man får stöd från dem då börjar om..? Jag har inte börjat fått stöd ännu, men får det om en månad.
Kan de verkligen se att man arbetar? Antar att de kan se att jag betalar in skatt under två veckor.. Kankse kan arbeta "i smyg" under veckorna?
svara snabbt, jag börjar imorn!!
Citera
2010-02-07, 20:24
Medlem
LiLWizs avatar
Du kan ju bara ringa in till din handläggaren och säga som det är, du har jobb i 2 veckor men efter det är du arbetslös igen. H*n kommer ju inte dra undan mattan på dig, snarare bli glad över att du fixat jobb och gratulera dig. Men ställ sen frågor kring hur det blir med ersättning och sånt så att du inte missat något.
Citera
2010-02-07, 20:33
Medlem
är inga problem, om du tex går på akassa annars så skriver du bara jobbade timmar på kortet..du behöver inte avskiva dig från af för ett så kort jobb, men du kan ju tala om det för dom att du ska på kortare kneg nån dag.
Citera
2010-02-07, 20:48
Medlem
BiggusDs avatar
Ähh, skit i att kryssa i arbetslös på kassakorten bara så är det ingen som kommer bry sig
Citera
2010-02-07, 21:19
Medlem
ja okej, men jag går inte på a-kassa, tänkte mer på pyttelilla ersättningen som man får efter tre månader, den på 3000:- :P
Citera
2010-02-07, 22:01
Medlem
får du aktivitetsstöd så är det samma sak där, du kryssar i vad du jobbat..jag har själv varit inskriven i det och jobbat kortare perioder
Citera
2010-02-07, 22:40
Medlem
Du säger bara att du har jobb i 2 veckor och då "pausar" dom din ersättning ifrån ungdoms garantin och när du är klar med jobbet ringer du in och är tillbaka i garantin. Du behöver inte vänta 3 månader igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in