2010-02-07, 19:32
Medlem
loveak47s avatar
Hej!
Vet inte ens om detta problem har med windows 7 att göra, men detta problem kom när jag skaffade det..
Köpte ny burk för ett par månader och den funkar finfint. Skaffade även windows 7 till den. Även det har gått problemfritt tills för ett par veckor sen då internet började att sega ihop - ordentligt.

Minst en gång om dagen så märker jag att internet blir segt (eller lägger av helt). Då felsöker jag och detta kommer upp:
Anslutningen tillåts inte av fjärrenheten eller -resursen.
Kollar man på mer information så kommer detta:
Enheten eller resursen (här står det ett ip nummer) har inte konfigurerats för att acceptera anslutningar på port "WWW-tjänst (HTTP)".
Jag som inte speciellt datakunnig ser ut som ett frågetecken varje gång.. Bör tilläggas att jag har en router.
Idé, någon?
Citera
2010-03-10, 21:27
Medlem
jo0ns avatar
Någon som vet? Har samma problem!
Citera
2010-05-07, 11:01
Medlem
SKiTSURs avatar
Har samma problem jag med. Mozilla funkar men inte IE och msn. Någon som kan hjälpa?

*EDIT* Löste det.

Öppnade internetexplorer -> verktyg -> Anslutningar -> LAN-inställningar -> Kryssade ur ( använd en proxyserver för nätverket. Sen funkade både IE och msn.
Senast redigerad av SKiTSUR 2010-05-07 kl. 11:11.
Citera
2010-07-29, 11:44
Bannlyst
ja med
Citera
2015-02-15, 09:03
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKiTSUR
Har samma problem jag med. Mozilla funkar men inte IE och msn. Någon som kan hjälpa?

*EDIT* Löste det.

Öppnade internetexplorer -> verktyg -> Anslutningar -> LAN-inställningar -> Kryssade ur ( använd en proxyserver för nätverket. Sen funkade både IE och msn.

Tack som fan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in