2010-02-07, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phiber
Du får max lite böter för din lilla beställning så det där med fängelse kan du ju glömma.

Så du tror att det finns en risk att det var snuten? Bor fortfarande hemma, vill inte att mina föräldrar skall veta något.
Citera
2010-02-07, 19:43
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankAbagnale
Så du tror att det finns en risk att det var snuten? Bor fortfarande hemma, vill inte att mina föräldrar skall veta något.
Det låter verkligen inte otroligt att det var polisen, men det kan lika gärna ha varit en dammsugarförsäljare.
Om du är över 18 får polisen inte berätta för din mamma varför dom söker dig.
Citera
2010-02-07, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Det låter verkligen inte otroligt att det var polisen, men det kan lika gärna ha varit en dammsugarförsäljare.
Om du är över 18 får polisen inte berätta för din mamma varför dom söker dig.

Borde dom inte ringa mig förr eller senare då? Eftersom jag inte öppnade nu?
Citera
2010-02-07, 19:57
Medlem
Vasterass avatar
Är det inte lite märkligt om polisen skulle uppsöka någons bostad i ett sådant här ärende över huvud taget? Dessutom med tanke på att det är söndag så upplever jag det som ännu mindre troligt. Jag tänker mig att ett sånt här ärende går till väga med en skriftlig kallelse till ett förhör.

Jag kan vara helt ute och cyklar så rätta mig om jag har fel, men det är dock en intressant händelse om det nu är så att polisen har tid/pengar till sådant här på en söndag. Jag upplever det som löjligt högprioriterat om det dessutom inte ens ger fängelse på straffskalan.
Citera
2010-02-07, 19:59
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Är det inte lite märkligt om polisen skulle uppsöka någons bostad i ett sådant här ärende över huvud taget? Dessutom med tanke på att det är söndag..
Har hänt mig, med skillnaden att det handlade om cannabis, och inte benzo.
Så som sagt, det är inte omöjligt att det var polisen.
Citera
2010-02-07, 20:45
Medlem
Betalningen går inte att spåra till mig då jag satte in pengarna kontant på banken utan att uppvisa legitimation.

Såvad skall jag säga vid förhör? Skall jag blåneka eller erkänna att jag gjort beställningen?

För vad jag vet kommer vid ett erkännande endast klassas som "försök till ringa narkotikabrott" vilket inte är straffbart i sverige.

De kommer heller inte hitta något vid en husransakan. Jag har även ett rent brottsregister ...Jo men faktiskt

Har en annan historia också jag skulle kunna dra.

Från börjar var det meningen att jag endast skulle beställa ephedrine som är helt lagligt att beställa. Dock var man tvugnen att beställa för minst 1000:-. Därför kollade jag lite vad de hade för andra varor då jag tyckte det var onödigt att lägga 1000:- på endast ephedrin. Jag slängde därför med några kartor rivotril för komma över prisgränsen utan att egentligen tänka på om det var narkotika eller inte

Vad tror ni?
Senast redigerad av FrankAbagnale 2010-02-07 kl. 20:48.
Citera
2010-02-07, 21:00
Bannlyst
men K
Citera
2010-02-07, 21:15
Medlem
Himmler!s avatar
Polisen gör knappast ett hembesök för ett par kartor Iktorivil. Du kommer att få ett brev på posten ifrån polisen där dom talar om vad dom har hittat. Och med tanke på att du har beställt inrikes så är chansen att dom har tagit din beställning minimal. Det var väl antagligen en kompis som ville ha tag på dig.
Citera
2010-02-07, 21:43
Medlem
SMD FBs avatar
Om det hade varit polisen hade de skjutit sönder ditt lås med en shotgun och sedan rammat din dörr med en murbräcka och kastat in rökgranater + tårgas, direkt efter rusar 15 st poliser från insatsstyrkan med full utrustning.

Slutsats: Nej det var tydligen inte polisen, antagligen en liten flicka som ville sälja munkar. Komiskt att småflickor kan skrämma upp en sådär.
Senast redigerad av SMD FB 2010-02-07 kl. 21:45.
Citera
2010-02-07, 21:59
Medlem
Veeoons avatar
Brukar inte polisen banka/ringa på och uppge att det är dom?
Citera
2010-02-08, 13:38
Medlem
Fick grejerna idag. Finns det någon risk att dom upptäckt försändelsen men låter den gå vidare och istället gör en razzia i mitt hem?
Citera
2010-02-08, 13:39
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankAbagnale
Fick grejerna idag. Finns det någon risk att dom upptäckt försändelsen men låter den gå vidare och istället gör en razzia i mitt hem?
Det låter väldigt osannolikt.
Det var nog bara jultidningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in