2010-02-07, 17:00
Medlem
Feberns avatar
Jag inleder med att säga att jag har utnyttjat såväl google som flashbacks sökfunktion utan framgång. Att jag väljer att skapa en ny tråd är för att uppmärksammas fort - jag behöver verkligen hjälp.

För en stund sedan tappade jag min Acer Aspire 7520 i golvet från en höjd på en halv meter. Den landade med ett duns och slog ihop locket. När jag sedan skulle starta om datorn möttes jag av texten:

Citat:
Windows has encountered a problem communicating with a device connected to your computer.
This error can be caused by unplugging a removable storage device such as an external USB drive or CD-ROM drive that is failing. Make sure any removable storage is properly connected and then restart your computer.
If you continue to receive this error message, contact the hardware manufacturer.

File:Windowssystem32winload.exe

Status: Oxc00000e9

Jag har testat att reparera med min Windows 7 skiva helt förgäves och även försökt installera om operativsystemet på nytt. Det fungerar inte då det står att datorn saknar några filer.

Jag har lite misstankar om att hårddisken kanske lurar, men jag är då inte särskilt kunnig inom detta området. Hur skall jag gå tillväga?

Tack på förhand!
Citera
2010-02-07, 19:14
Medlem
Det här hade vart det första jag gjorde:

Stäng av datorn helt. Jorda dig i exempelvis ett element så att du inte skadar datorn när du skruvar upp den och pillar inuti den. Öppna luckan till hårddisken som sitter på undersidan av datorn och kolla så att hårddisken är ordentligt ikopplad, ser den ut att vara ordentligt ikopplad testa för säkerhetsskull att ta bort den och sedan sätta dit den.

Om datorn fortfarande inte skulle fungera testa att öppna luckan till ram-minnet och se så att de sitter korrekt monterade.

Se till att läsa en manual innan du ger dig på att öppna datorn så att du vet vad du gör
Citera
2010-02-07, 19:23
Medlem
Feberns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1an
Det här hade vart det första jag gjorde:

Stäng av datorn helt. Jorda dig i exempelvis ett element så att du inte skadar datorn när du skruvar upp den och pillar inuti den. Öppna luckan till hårddisken som sitter på undersidan av datorn och kolla så att hårddisken är ordentligt ikopplad, ser den ut att vara ordentligt ikopplad testa för säkerhetsskull att ta bort den och sedan sätta dit den.

Om datorn fortfarande inte skulle fungera testa att öppna luckan till ram-minnet och se så att de sitter korrekt monterade.

Se till att läsa en manual innan du ger dig på att öppna datorn så att du vet vad du gör

Tack så hemskt mycket för svar! Du kan inte föreställa dig hur mycket det uppskattas.

Är det troligtvis att den kan ha kopplat ifrån sig då? Den kan väl omöjligt ha tagit större skada, det var verkligen inget hårt fall, vill jag tro. Men jag skall testa det!

Tusen tack.
Citera
2010-02-07, 20:28
Medlem
Man gör väll allt för att hjälpa till

Ja det var det jag tänkte, att något hade hoppat ur kontakten i och med fallet. Det är dock inte alls säkert att det där kommer hjälpa.

Förhoppningsvis är det bara något som hoppat ur men det kan nog också vara så att det hänt något med ditt moderkort. Är det så att du inte ens kan komma in i bios?
Citera
2010-02-07, 21:59
Medlem
Feberns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1an
Man gör väll allt för att hjälpa till

Ja det var det jag tänkte, att något hade hoppat ur kontakten i och med fallet. Det är dock inte alls säkert att det där kommer hjälpa.

Förhoppningsvis är det bara något som hoppat ur men det kan nog också vara så att det hänt något med ditt moderkort. Är det så att du inte ens kan komma in i bios?

Ingenting satt löst.

Jag kan komma åt BIOS utan problem. Så fort Windows laddade, innan jag formaterade, så dök plötsligt felmeddelandet upp. Nu när jag installerar tar det inte lång tid innan det saknas filer och grejer.

Vad tror du?
Citera
2010-02-08, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Febern
Ingenting satt löst.

Jag kan komma åt BIOS utan problem. Så fort Windows laddade, innan jag formaterade, så dök plötsligt felmeddelandet upp. Nu när jag installerar tar det inte lång tid innan det saknas filer och grejer.

Vad tror du?

Låter verkligen konstigt. Det ända som ska behövas för att installera ett OS ska ju vara ett fungerande bios. Men du säger att "så fort windows laddade, så dök felmeddelandet upp", Windows ska ju inte laddas om du ska formatera?

Du kan annars testa att göra ett boot-bart usb-minne och försöka installera från det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in