Citat:
Ursprungligen postat av kirrenx
Vet inte vad din kurhistorik är, men anavar e grymt för deff. Jag körde bulk på ot och anavar och mina blodådror poppade fram som fan (pga varet) trots att jag bulkade. Anavar är en sjukt bra steroid för deff!
Mvh
Jag har gott om nolva och letro hemma och nu 2000mg OT som räcker till en 40/50 kur som jag egentligen hade tänkt att köra som blast i en testo kur men jag har tyvärr inte möjlighet just nu till en injektkur så måste köra oral only. Jag har rätt så bra massa, men nu ska det deffas. OT inskaffades just för att biverkningarna är få, binder inte så värst mycket vatten och ger en del anabolt aktivitet som ska hjälpa mig behålla massan.
Problemet är att jag mitt deffupplägg ligger på 12 veckor. Så efter lite mer än halvvägs går jag in på PCT. Jag kommer köra DMAA förmodligen under hela deffen för att få fart på ämnesomsättningen (avslutar om jag vänjer mig vid den doseringen jag planerar förmoldigen mellan 50-100mg, vill inte behöva ta mer och mer)
Jag har bollat lite med allt som kan tänkas köra.Hade tänkt att direkt efter OT kuren gå in på clen, då levern får vila, men får fortfarande extra effekt att behålla muskelmassan. (dock kan det bli lite kaka på kaka att köra DMAA och Clen samtidigt, så då avslutar jag med DMAA) Vet att det kan vara fördelaktigt att pendla mellan clen och ECA, men efedrin gör att jag inte kan sova, och jag måste upp och jobba, och om jag bara sovit 3-4 timmar blir jag extremt katabol och tappar massa. Så ECA undviker jag helst, DNP ägnar jag inte en tanke på, tycker om att leva så DNP blir det inte. Har också tänkt på winstrol, men då den bara ger temporär hårdhet och styrka, känns det lite slösat.
Då är frågan om man ska börja deffa med OT och om man kan sedan hoppa över till en Anavar kur direkt. Vet att anavar är rätt så snäll på levern, så levern bör väl inte ta så mycket skada av att ligga på OT 50 dagar och sen anavar 50 dagar? Funkar det att göra så eller måste man köra en PCT efter OT och låta kroppen vila en bra stund innan man ge sig in på en ny anavarkur?
Lite tråkigt att både OT och anavar är ganska dyra, men den smällen får jag ta om resultaten blir bra.
Kaloriunderskott kommer förståss vara varje dag, även bendagar (dock kanske lite mer kolhydrater). Hade ett mycket bra upplägg förra året och slängde även in lite highcarb, lowcarb, nocarb cycling då och då. Cardio blir 2-3 gånger i veckan, 45 minuters promenader på morgonen med lite aminosyror. Löpning blir det nog inte med tanke på pumpen i ryggen man får av OT (?)
Kom gärna med förslag på hur jag ska göra. Tänk på att jag har 50 dagars OT och PCT och undviker helst efedrin.
Tack
O