2011-11-29, 17:01
Medlem
Rebozs avatar
Är inne på min tredje dag av min 40/50 OT kur. Har redan börjat känna hur trycket börjar komma. Inga otrevliga sides ÄN så länge. Pumpa På.
Citera
2011-11-29, 17:39
Medlem
ojtbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glomgold
Helt klart. Kan säkert smaka gott. Jag var inne på samma spår, 25mg win + 20mg ot. Men eftersom jag kör roaccutane så hejda jag mig lite och kör 50mg win nåra dar nu för att sedan köra bara 25mg resten.

Jag gjorde en sammanställning av kvoten androgen/anabol enligt steroid.com's ratings som vi kan betrakta.

Tren 1 (men sjukt potent)
Testo 1

Equipoise 0,5
Dianabol 0,3
Nandrolon 0,296

Winstrol 0,093
Anavar 0.05
Turinabol 0.0

Sedan är det väl upp till dig vad du vill kalla lågandrogent. jag tycker man kan göra en tydlig indelning i 3 grupper som jag gjort ovan.

Vilket prepp somhelst som promotar hårdhet skulle nog ge effekt. Det är ena angreppsättet. Det andra är att angripa orsaken, östrogenet i sig med en AI.

Roa och sen 50mg winnar, sen sänkt till 25mg? Din lever älskar dig!

Men den här androgen / anabol kvoten, är det en sammanställning av steroidens kombinerad anabolt aktivitet och androgent aktivitet, för enbart androgent aktivitet kan det inte vara, då nandrolon är lågandrogent och winstrol är relativt högandrogent (enligt BengtZz stora tråd) ? Enligt kvoten från steroid.com är nandrolon mer androgent är winstrol? Är lite förvirrad själv, då jag litar fullt på Bengan men också verkar steroid.com kvoten som du skriver stämma, då turinabol är lågandrogent, vilket kan förklara 0.0 rating, men då är det inte en sammanställning av både anabolt och androgent aktivitet, då OT ger anabolt aktivitet så då kan inte OTs ranking var 0,0 om anabolt aktivitet räknas. Fan att jag har så få hjärnceller!

Tack Glomgold, du skriver alltid vettigt och mycket intressant läsning. Verkar alltid vara inne och ge bra svar

MVH
O
Senast redigerad av ojtbs 2011-11-29 kl. 17:42.
Citera
2011-11-29, 18:08
Medlem
Glomgolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojtbs
Roa och sen 50mg winnar, sen sänkt till 25mg? Din lever älskar dig!
Hehe mja. Jag kör låg dos roa, 20mg ed. Men jag försöker ta de lugnt eftersom roan lär jag köra typ 10+ månader så det blir aldrig helt vila.

Citat:
Men den här androgen / anabol kvoten, är det en sammanställning av steroidens kombinerad anabolt aktivitet och androgent aktivitet, för enbart androgent aktivitet kan det inte vara, då nandrolon är lågandrogent och winstrol är relativt högandrogent (enligt BengtZz stora tråd) ? Enligt kvoten från steroid.com är nandrolon mer androgent är winstrol? Är lite förvirrad själv, då jag litar fullt på Bengan men också verkar steroid.com kvoten som du skriver stämma, då turinabol är lågandrogent, vilket kan förklara 0.0 rating, men då är det inte en sammanställning av både anabolt och androgent aktivitet, då OT ger anabolt aktivitet så då kan inte OTs ranking var 0,0 om anabolt aktivitet räknas. Fan att jag har så få hjärnceller!
Det är en kvot. Winstrols rating är androgen:anabol 30:320 vilket ger en kvot 30/320=0.094. Detta är ju bara ett mått för att jämför hör androgent något prepp är relativt dess anabola effekt. Det kanske finns andra bättre mått? Vi skulle ju även kunna kolla på det absoluta androgena (medel)värdet.

Tren 500
Testo 100

Equipoise 50
Dianabol 50
Nandrolon 37

Winstrol 30
Anavar 24
Turinabol 0

Som du ser så blir listan likadan, men avståndet mellan de två nedre grupperna är mindre.

Citat:
Tack Glomgold, du skriver alltid vettigt och mycket intressant läsning. Verkar alltid vara inne och ge bra svar
Tack. Ja jag lägger alldeles för mycket tid på FB periodvis :P
Citera
2011-11-29, 18:14
Medlem
Glomgolds avatar
Citat:
Men den här androgen / anabol kvoten, är det en sammanställning av steroidens kombinerad anabolt aktivitet och androgent aktivitet, för enbart androgent aktivitet kan det inte vara, då nandrolon är lågandrogent och winstrol är relativt högandrogent (enligt BengtZz stora tråd) ? Enligt kvoten från steroid.com är nandrolon mer androgent är winstrol? Är lite förvirrad själv, då jag litar fullt på Bengan men också verkar steroid.com kvoten som du skriver stämma, då turinabol är lågandrogent, vilket kan förklara 0.0 rating,
Vad BengtZz har skrivit får han stå för. Prova googla på "winstrol androgen" och skumma igenom citaten direkt i googles sökresultat så ser du ord som "low" och "mild" återkommer hela tiden.

Som sagt. Kvinnor kör det av en anledning.

Om man ska söka en anledning till att man blir hård på vissa prepp men inte andra så är det inte enbart den androgena aktiviteten eller dess androgena/anabola kvot som avgör. Aromatiseringen till östrogen är en stor del t.ex. Det syns inte i dessa siffror. Nandrolone, dianabol och testo som aromatiserar i hög grad ger ofta ödem. Medans winstrol, anavar, tbol och även till del EQ aromatiserar inte alls/välldigt lite. Så trots dessa prepps låga androgena betyg så ger de en hård fysik.
Senast redigerad av Glomgold 2011-11-29 kl. 18:18.
Citera
2011-11-29, 18:25
Medlem
ojtbss avatar
Citat:
Hehe mja. Jag kör låg dos roa, 20mg ed. Men jag försöker ta de lugnt eftersom roan lär jag köra typ 10+ månader så det blir aldrig helt vila.

Det är en kvot. Winstrols rating är androgen:anabol 30:320 vilket ger en kvot 30/320=0.094. Detta är ju bara ett mått för att jämför hör androgent något prepp är relativt dess anabola effekt. Det kanske finns andra bättre mått? Vi skulle ju även kunna kolla på det absoluta androgena (medel)värdet.

Tren 500
Testo 100

Equipoise 50
Dianabol 50
Nandrolon 37

Winstrol 30
Anavar 24
Turinabol 0

Som du ser så blir listan likadan, men avståndet mellan de två nedre grupperna är mindre.

Tack. Ja jag lägger alldeles för mycket tid på FB periodvis :P

Får du mycket finnar utan roa? Har du kollat dina levervärden och sett hur mycket de påverkas av en längre lågdos roa?

Okej, hade jag inte varit så slö så hade jag kunnat googla fram kvoten och listat ut det, men nu förstår jag. Men nu när man kikar på de androgena medelvärden så är nandrolon fortfarande mer androgen än winstrol, men på BengtZz stora tråd så skriver han att deca är låg androgent och att winstrol har androgent aktivitet. Finns det någon tänkbar förklaring? Det kanske går efter androgent aktivitet / mg, men även det skulle egentligen inte ge någon förklaring. Du kanske får dra iväg ett PM till BengtZz och säga att han kanske har fel om vissa steroiders androgena effekter, tänker nu på winstrol och nandrolon, kanske finns fler, är för slö för att skumma igenom hans lista och din lista och jämföra :P

Om man kollar på den ihopsatta kvoteringen androgen:anabol så är OT 0 eftersom 0/x = 0 så pga av att OT ger inget androgent aktivitet, så kommer rating på OT alltid vara 0, oavsett anabolt aktivitet. För OT ger ju anabolt aktivitet, men ratingen kommer vara 0 på grund av att den har 0 i androgent. Så jag kan vara lugn, man blir fortfarande anabol på OT :P

Men jag kör nog på en OT + Winstrol kur. 15mg winstrol + 40mg OT ed i 50 dagar. Förhoppningsvis får jag lite effekt av winnarna, men inte tillräckligt högdos för att paja levern eller få massivs med acne.

Och ja, jag tillbringar också lite för mycket tid på FB, men jag verkar vara besatt av kunskap angående AAS, även om jag mestadels kör enkla oral kurer eller testo only kurer :P

MVH
O
Senast redigerad av ojtbs 2011-11-29 kl. 18:30.
Citera
2011-11-29, 18:38
Medlem
Glomgolds avatar
Citat:
Får du mycket finnar utan roa? Har du kollat dina levervärden och sett hur mycket de påverkas av en längre lågdos roa?
Ja tillräckligt för att må dåligt över det iaf. jag har alltid haft lite oren och acnebenägen hy även utan aas. Med AAS blir det inte kul, och då särskilt på tren, även om det absolut inte ser ut som t.ex. böldbilden som learnhowtoeat nyss postade. Nu med lågdos roa är min hy finare än den någonsin varit även utan aas.

Citat:
Okej, hade jag inte varit så slö så hade jag kunnat googla fram kvoten och listat ut det, men nu förstår jag. Men nu när man kikar på de androgena medelvärden så är nandrolon fortfarande mer androgen än winstrol, men på BengtZz stora tråd så skriver han att deca är låg androgent och att winstrol har androgent aktivitet. Finns det någon tänkbar förklaring? Det kanske går efter androgent aktivitet / mg, men även det skulle egentligen inte ge någon förklaring. Du kanske får dra iväg ett PM till BengtZz och säga att han kanske har fel om vissa steroiders androgena effekter, tänker nu på winstrol och nandrolon, kanske finns fler, är för slö för att skumma igenom hans lista och din lista och jämföra :P
Han kanske bara slarvade, eller så har han en bra förklaring. Jag vet inte. Hursomhelst så anser jag det vara grundläggande att utöva lite källkritik. Man ska alltid kolla ett par olika källor och se att de är överens.

Citat:
Om man kollar på den ihopsatta kvoteringen androgen:anabol så är OT 0 eftersom 0/x = 0 så pga av att OT ger inget androgent aktivitet, så kommer rating på OT alltid vara 0, oavsett anabolt aktivitet. För OT ger ju anabolt aktivitet, men ratingen kommer vara 0 på grund av att den har 0 i androgent. Så jag kan vara lugn, man blir fortfarande anabol på OT :P
Heh, ja det kanske inte är lika naturligt för alla att tänka sig vad en kvot är. Precis som du resonerar dig fram här så är kvoten androgen/anabol hur "androgen per anabol" den är. Är preppet 0 androgent, som turinabol, så blir den såklart även "0 androgen per anabol".

Citat:
Men jag kör nog på en OT + Winstrol kur. 15mg winstrol + 40mg OT ed i 50 dagar. Förhoppningsvis får jag lite effekt av winnarna, men inte tillräckligt högdos för att paja levern eller få massivs med acne.
Acne är en androgen biverkning så det borde vara ok på winnar.

Egentligen borde vi haft denna diskussion i stora winstrol-tråden men jag hittar ingen sådan...
Citera
2011-11-29, 18:42
Medlem
Citat:
Binder man mindre vatten av att lägga in lågdos letro under kuren? Det var nytt. Ska kolla upp det. Det kanske också förebygger mot möjliga känningar? Någon som kan bekräfta?

Ja, jag är lite rädd för vätskebindandet, så kör förmodligen en OT only nu när jag inleder min deff. Får väl se vad jag får ut av det.

MVH
O

Att köra letro med dboll kanske fungerar bra för dig men du bör hålla koll på dina blodvärden. Känner en vars HDL sjönk riktigt lågt pga letron under sin testo kur.

OT fungerar fint för deff. Sköter du dina kort rätt kan du bygga en hyffsad massa (beroende på dina förutsättningar). Kcal balans på gymdagar och underskott på vilodagar.

Mvh
Citera
2011-11-29, 18:53
Medlem
ojtbss avatar
Citat:
Ja tillräckligt för att må dåligt över det iaf. jag har alltid haft lite oren och acnebenägen hy även utan aas. Med AAS blir det inte kul, och då särskilt på tren, även om det absolut inte ser ut som t.ex. böldbilden som learnhowtoeat nyss postade. Nu med lågdos roa är min hy finare än den någonsin varit även utan aas.

Känner igen mig precis, jag fick rejält med finnar på min dbol kur till exempel, jag körde b5 vilket hjälpte till en viss del, men jag ser alltid ut som en svettig 14 åring när jag kurar. Har aldrig vågat testa roa på grund av att den är rätt så levergiftig och att man kan få depression osv.

Citat:
Acne är en androgen biverkning så det borde vara ok på winnar.

Egentligen borde vi haft denna diskussion i stora winstrol-tråden men jag hittar ingen sådan...

Men vi använde oss utav exemplet OT angående androgen:anabol kvoten, och vi pratar om kombokuren OT+Winstrol. Sen är du mod så du kan göra lite som du vill
Citera
2011-11-29, 19:00
Medlem
Glomgolds avatar
Citat:
Känner igen mig precis, jag fick rejält med finnar på min dbol kur till exempel, jag körde b5 vilket hjälpte till en viss del, men jag ser alltid ut som en svettig 14 åring när jag kurar. Har aldrig vågat testa roa på grund av att den är rätt så levergiftig och att man kan få depression osv.

Svettig 14-åring känner jag igen. Jag har haft en hel del problem med det. Jag blev helt blank i ansiktet förrut. Fick gå och tvätta mig 10ggr om dagen. Men no more! Nu har problemet helt försvunnit.
Ja. Roa är hemskt. Listan på biverkningar är enorm. Bara in på wikipedia och läsa för den som undrar. Det är därför jag kör låg dos. Brorsan mådde dåligt när han körde roa ordinerat av läkare. Notera att roa inte finns om man söker på fass.se. Det är inte fullt ut godkänt som läkemedel i Sverige och det får bara skrivas ut av hudläkare.

Citat:
Men vi använde oss utav exemplet OT angående androgen:anabol kvoten, och vi pratar om kombokuren OT+Winstrol. Sen är du mod så du kan göra lite som du vill
Jo, men jag vill ju helst föregå med gott exempel också. Nä, det får nog ligga kvar här tror jag. Blir dumt att bara rycka ut detta till en ny tråd också då det bara handlar om en detalj.
Citera
2011-11-29, 19:08
Medlem
ojtbss avatar
Citat:
Svettig 14-åring känner jag igen. Jag har haft en hel del problem med det. Jag blev helt blank i ansiktet förrut. Fick gå och tvätta mig 10ggr om dagen. Men no more! Nu har problemet helt försvunnit.
Ja. Roa är hemskt. Listan på biverkningar är enorm. Bara in på wikipedia och läsa för den som undrar. Det är därför jag kör låg dos. Brorsan mådde dåligt när han körde roa ordinerat av läkare. Notera att roa inte finns om man söker på fass.se. Det är inte fullt ut godkänt som läkemedel i Sverige och det får bara skrivas ut av hudläkare.

Haha, jag tror jag skippar det helt, även lågdos verkar lite oroveckande, jag får helt enkelt nöja med min image som svettig 14 åring på lanfest med moonface och muskler

Citat:
Jo, men jag vill ju helst föregå med gott exempel också. Nä, det får nog ligga kvar här tror jag. Blir dumt att bara rycka ut detta till en ny tråd också då det bara handlar om en detalj.

Men om man går back OnT, 40mg OT + 15mg Winstrol i 50 dagar på deff. Levern må förhoppningsvis bra, jag får ut effekt av winnarna och bir lite hårdare, och jag är fit for fight inför kommande idrottssäsongen?
Citera
2011-11-29, 22:35
Medlem
Citat:
Haha, jag tror jag skippar det helt, även lågdos verkar lite oroveckande, jag får helt enkelt nöja med min image som svettig 14 åring på lanfest med moonface och muskler

Men om man går back OnT, 40mg OT + 15mg Winstrol i 50 dagar på deff. Levern må förhoppningsvis bra, jag får ut effekt av winnarna och bir lite hårdare, och jag är fit for fight inför kommande idrottssäsongen?

Vet inte vad din kurhistorik är, men anavar e grymt för deff. Jag körde bulk på ot och anavar och mina blodådror poppade fram som fan (pga varet) trots att jag bulkade. Anavar är en sjukt bra steroid för deff!

Mvh
Citera
2011-11-29, 23:03
Medlem
ojtbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirrenx
Vet inte vad din kurhistorik är, men anavar e grymt för deff. Jag körde bulk på ot och anavar och mina blodådror poppade fram som fan (pga varet) trots att jag bulkade. Anavar är en sjukt bra steroid för deff!

Mvh

Jag har gott om nolva och letro hemma och nu 2000mg OT som räcker till en 40/50 kur som jag egentligen hade tänkt att köra som blast i en testo kur men jag har tyvärr inte möjlighet just nu till en injektkur så måste köra oral only. Jag har rätt så bra massa, men nu ska det deffas. OT inskaffades just för att biverkningarna är få, binder inte så värst mycket vatten och ger en del anabolt aktivitet som ska hjälpa mig behålla massan.

Problemet är att jag mitt deffupplägg ligger på 12 veckor. Så efter lite mer än halvvägs går jag in på PCT. Jag kommer köra DMAA förmodligen under hela deffen för att få fart på ämnesomsättningen (avslutar om jag vänjer mig vid den doseringen jag planerar förmoldigen mellan 50-100mg, vill inte behöva ta mer och mer)

Jag har bollat lite med allt som kan tänkas köra.Hade tänkt att direkt efter OT kuren gå in på clen, då levern får vila, men får fortfarande extra effekt att behålla muskelmassan. (dock kan det bli lite kaka på kaka att köra DMAA och Clen samtidigt, så då avslutar jag med DMAA) Vet att det kan vara fördelaktigt att pendla mellan clen och ECA, men efedrin gör att jag inte kan sova, och jag måste upp och jobba, och om jag bara sovit 3-4 timmar blir jag extremt katabol och tappar massa. Så ECA undviker jag helst, DNP ägnar jag inte en tanke på, tycker om att leva så DNP blir det inte. Har också tänkt på winstrol, men då den bara ger temporär hårdhet och styrka, känns det lite slösat.

Då är frågan om man ska börja deffa med OT och om man kan sedan hoppa över till en Anavar kur direkt. Vet att anavar är rätt så snäll på levern, så levern bör väl inte ta så mycket skada av att ligga på OT 50 dagar och sen anavar 50 dagar? Funkar det att göra så eller måste man köra en PCT efter OT och låta kroppen vila en bra stund innan man ge sig in på en ny anavarkur?

Lite tråkigt att både OT och anavar är ganska dyra, men den smällen får jag ta om resultaten blir bra.

Kaloriunderskott kommer förståss vara varje dag, även bendagar (dock kanske lite mer kolhydrater). Hade ett mycket bra upplägg förra året och slängde även in lite highcarb, lowcarb, nocarb cycling då och då. Cardio blir 2-3 gånger i veckan, 45 minuters promenader på morgonen med lite aminosyror. Löpning blir det nog inte med tanke på pumpen i ryggen man får av OT (?)

Kom gärna med förslag på hur jag ska göra. Tänk på att jag har 50 dagars OT och PCT och undviker helst efedrin.

Tack
O
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in