2010-02-14, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blakkayo
om man inte vet ifall man är gynokänslig eller aldig kurtat förut, kan det vara en smart idé att köra proviron (proviron har ju flera positiva egenskaper tex håller vattnet borta och ökar det fria testot samt att det sägs ha positiv invärkan på lipolysen) igenom hela kuren, och slänga in nolva om gyno ändå skulle komma fram ? kanske änven är proviron en fördel att ha igenom hela pct också ?
MVH info sökare.

Tänkte börja en 50/60 kur relativt snart och undrar lite om det här med gyn. Kommer ha letro, nolva och hcg ifall något händer. Bör detta räcka eller bör jag införskaffa proviron också? Verkar vara ganska svårt att få tag på.
Citera
2010-02-14, 22:18
Medlem
Glomgolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umpa-lumpa
Tänkte börja en 50/60 kur relativt snart och undrar lite om det här med gyn. Kommer ha letro, nolva och hcg ifall något händer. Bör detta räcka eller bör jag införskaffa proviron också? Verkar vara ganska svårt att få tag på.

Nej du behöver inte proviron. Enda anledningen jag ser till Proviron i en OT kur är om libidon börjar svikta, men det är inte nödvändigt.
Citera
2010-03-01, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glomgold
Nej du behöver inte proviron. Enda anledningen jag ser till Proviron i en OT kur är om libidon börjar svikta, men det är inte nödvändigt.

Jag kan för lite men litar på BengtZz då han skrivit riktigt många bra inlägg här på FB:

Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Hej!

Du kan inte få gynekomasti assisterad av progesteron aktivitet på enbart en OT kur, eftersom varken testosteron, OT eller någon av dess metaboliter binder till den progesterona receptorn. Du kan dock få östrogeninducerad gynekomasti på en OT kur. Där hjälper proviron i kombination med Nolvadex bäst. Proviron är väldigt viktigt i de fallen då man får gynekomasti på orsaker som låg androgen aktivitet. Tex prepp som inte aromatiserar och är lågandrogena. Exempel på sådana prepp är OT, Oxar och Anavar.
Citera
2010-03-01, 12:51
Medlem
Glomgolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoni1
Jag kan för lite men litar på BengtZz då han skrivit riktigt många bra inlägg här på FB:

Han skriver ju att han ska ha Letrozole hemma. Då måste han inte ha Proviron hemma. Det var det frågan gällde.
"Enda anlednigen ..." var kanske att ta i. Proviron kan säkert hjälpa mot Gyno på OT som Bengtzz skriver.

Det säkraste alla gånger är dock Letrozole. Jag tror Bengan håller med där.
Citera
2010-03-22, 19:37
Medlem
Bricolages avatar
Jag funderar på en OT-kur och kan inte få tag på letro, så jag hade tänkt mig proviron + nolva ifall jag får gynokänningar.

Hur skulle en proviron och nolva-cykel se ut under en OT-kur? Hur mycket ska jag ta av varje?
Citera
2010-03-22, 19:43
Medlem
stopmeifucans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bricolage
Jag funderar på en OT-kur och kan inte få tag på letro, så jag hade tänkt mig proviron + nolva ifall jag får gynokänningar.

Hur skulle en proviron och nolva-cykel se ut under en OT-kur? Hur mycket ska jag ta av varje?
https://www.flashback.org/t1099353 , sök har för mig att den här frågan har upprepats flera gånger
Citera
2010-03-22, 19:55
Medlem
Bricolages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopmeifucan
https://www.flashback.org/t1099353 , sök har för mig att den här frågan har upprepats flera gånger

Tack, lite mer information fick jag
Citera
2010-03-22, 22:25
Medlem
Halveringstiden har jag läst olika om.
En del hävdar 16 timmar medan andra menar att halveringstiden är 6,9 till 7,2 timmar (låter väldigt exakt).

http://www.steroider.net/index.php?option=com_content&task=view&id=93&Itemi d=47
Citera
2010-03-23, 14:18
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZNE
Halveringstiden har jag läst olika om.
En del hävdar 16 timmar medan andra menar att halveringstiden är 6,9 till 7,2 timmar (låter väldigt exakt).

http://www.steroider.net/index.php?option=com_content&task=view&id=93&Itemi d=47
OT har en halveringstid på 16 timmar.
Citera
2010-03-23, 14:21
Medlem
BengtZzs avatar
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1798729
Citat:
The pharmacokinetics of Oral-Turinabol in humans
[...] After i.v. administration the disposition of unchanged 1 was found biphasically with a terminal half-life of 16 h. [...]
Citera
2010-03-23, 22:25
Medlem
Riktigt bra skrivet. Skulle vara kul med fler preparat! Good work!
Citera
2010-04-27, 15:43
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glomgold
Han skriver ju att han ska ha Letrozole hemma. Då måste han inte ha Proviron hemma. Det var det frågan gällde.
"Enda anlednigen ..." var kanske att ta i. Proviron kan säkert hjälpa mot Gyno på OT som Bengtzz skriver.

Det säkraste alla gånger är dock Letrozole. Jag tror Bengan håller med där.
Det gör jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in