2011-08-08, 20:37
Medlem
Hajstryparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av william123
Får man känningar så är det proviron som gäller, får du gyno på ot så är det för ration mellan östrot och androgena effekterna, då vill du få upp androgena effekten (eftersom ot är lågandrogent) vilket gör att känningarna försvinner.. Alternativt funkar ju letro också om man nu är rädd för håret..

Är inte nolva tillräckligt tillfredställande vid ev. känningar?
Citera
2011-08-08, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aelgaegg
Är det fortfarande LionLab som ligger högst upp på önskelistan när det kommer till OT?

Ja det skulle jag vilja påstå.
Citera
2011-08-08, 23:04
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajstryparen
Känns meningslöst att köra i 3 veckor då OT verkar dra igång mellan dag 10-20 på dom flesta.

Vill inte förstöra mig helt, själv märkte jag skillnad efter bara några dagar, känner på bollarna nu och dom känns iaf lika stora som innan så förhoppningsvis är man inte lika förstörd nu som om jag kört i 2månader.
Citera
2011-08-08, 23:36
Avslutad
Citat:
Inte vid prog. gyno nej precis som han skrev
Citera
2011-08-09, 09:35
Medlem
Glomgolds avatar
Citat:
Kanske. Ungefär som Proviron, det kanske hjälper.

Det som så gott som alltid hjälper är Letrozole. Det är alltid det säkraste kortet.

Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Nu är du ute och surrar om prog. gyno i ytterligare än tråd där det inte är aktuellt. Ge upp!
Citera
2011-08-09, 09:36
Medlem
Hajstryparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano

Intressant. Jag har planerat min kommande kur till 50/60 med 20/30 nolva efter. Bör jag byta nolvan till proviron, alternativt köra båda vid PCT?

Och om man får känningar under kuren, startar man med nolva då eller är det proviron som gäller? Eller båda?

Var helt inne på att nolva var tillräckligt, tur att jag såg detta
Citera
2011-08-09, 09:52
Medlem
Glomgolds avatar
Citat:
Intressant. Jag har planerat min kommande kur till 50/60 med 20/30 nolva efter. Bör jag byta nolvan till proviron, alternativt köra båda vid PCT?

Och om man får känningar under kuren, startar man med nolva då eller är det proviron som gäller? Eller båda?

Var helt inne på att nolva var tillräckligt, tur att jag såg detta
Proviron ersätter inte Nolvadex. Det är helt olika saker.

Man kan försöka kontra gyno på lågandrogena AAS med Proviron och det kanske hjälper. Verkan är dock helt annan än den av SERMs och AIs. Det säkraste är alltid Letrozole.

Man kan även ha Proviron i PCT, för välmåendets skull.
Citera
2011-08-09, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glomgold

Man kan försöka kontra gyno på lågandrogena AAS med Proviron och det kanske hjälper. Verkan är dock helt annan än den av SERMs och AIs. Det säkraste är alltid Letrozole.

Går inte åsikterna isär angående PCT på OT? Kommer ihåg att någon stackare föreslog Letro vid gyno-kontring och då använde ordet 'overkill' en hel del.
Citera
2011-08-09, 12:02
Medlem
Glomgolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aelgaegg
Går inte åsikterna isär angående PCT på OT? Kommer ihåg att någon stackare föreslog Letro vid gyno-kontring och då använde ordet 'overkill' en hel del.
Snicksnack. Det finns säkert något spån som hävdar vadsomhelst. Faktum är att Nolvadex och Proviron kan hjälpa. Letro kommer hjälpa så gott som säkert.

Sedan är det upp till dig. Ingen vet hur det kommer fungera för dig och din kropp innan du provat. Men har man fått turinabol så bör risken redan från början vara väldigt liten för att åka på gyno överhuvudtaget.
Citera
2011-08-09, 12:07
Medlem
Citat:
Snicksnack. Det finns säkert något spån som hävdar vadsomhelst. Faktum är att Nolvadex och Proviron kan hjälpa. Letro kommer hjälpa så gott som säkert.

Sedan är det upp till dig. Ingen vet hur det kommer fungera för dig och din kropp innan du provat. Men har man fått turinabol så bör risken redan från början vara väldigt liten för att åka på gyno överhuvudtaget.

Bugar och bockar
Citera
2011-08-09, 12:14
Medlem
Hajstryparens avatar
Citat:

Tack för svar Glom!

Jag blir lite förvirrad av alla olika svar, gyno och prog. gyno, skillnaden? Vad är det man riskerar på en lågandrogen AAS som OT?

Hur effektivt är nolva mot gynokänningar? Vinner man något på att testa med proviron eller är det lika bra att dra till med letro direkt?

Nu är det ju individuellt efter vad jag har läst, men ungefär hur vanligt är det med gynokänningar på OT?

Mvh

Edit: Var för sen än en gång, förbise mina frågor som redan är besvarade.
Citera
2011-08-09, 12:22
Medlem
Glomgolds avatar
Citat:
Tack för svar Glom!

Jag blir lite förvirrad av alla olika svar, gyno och prog. gyno, skillnaden? Vad är det man riskerar på en lågandrogen AAS som OT?
Det man menar med progesteron gyno är gynocomastia som uppkommer då man har höga nivåer progesteron. Progesteron är en östrogen som uppkommer av vissa AAS som aromatiserar till just progesteron i hög utsträckning. Det är nandrolone och trenbolone detta gäller. Progesteroninducerad gyno kan vara svårare att bekämpa då SERMs inte biter på detta. Det är AIs som gäller då.

Vissa är, som jag, mer känsliga för progesteroninducerad gyno än normalt östrogeninducerad gyno. Det betyder att jag håller mig från nandrolone och trenbolone.

Oavsett varför du får gyno, så gäller att, inget östrogen ingen gyno. Letro kan sänka ditt östrogen under mätbara nivåer.

Citat:
Hur effektivt är nolva mot gynokänningar? Vinner man något på att testa med proviron eller är det lika bra att dra till med letro direkt?

Nu är det ju individuellt efter vad jag har läst, men ungefär hur vanligt är det med gynokänningar på OT?
Omöjligt att svara på någon av dessa frågor annat än rena chansningar. Det första är individuellt och det andra har vi inget statistiskt underlag för. Vi vet inte ens med 100% säkerhet vad pillren vi tar innehåller.

Angående om man ska ta letro direkt. Det beror på hur illa det är tycker jag. Vaknar man med en värkande knöl så vill man slå tillbaka direkt, så hårt man kan. Om man däremot inte känner någon knöl och bara har en svidande smärta så kan man prova och se om nolva eller proviron kan avhjälpa detta och man kan fortsätta kuren.

Vidare så har alla mediciner biverkningar. Man ska aldrig ta mediciner i förebyggande syfte om man inte vet att man behöver dom. Less is more.
Senast redigerad av Glomgold 2011-08-09 kl. 12:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in