Citat:
Ursprungligen postat av Hajstryparen
Tack för svar Glom!
Jag blir lite förvirrad av alla olika svar, gyno och prog. gyno, skillnaden? Vad är det man riskerar på en lågandrogen AAS som OT?
Det man menar med progesteron gyno är gynocomastia som uppkommer då man har höga nivåer progesteron. Progesteron är en östrogen som uppkommer av vissa AAS som aromatiserar till just progesteron i hög utsträckning. Det är nandrolone och trenbolone detta gäller. Progesteroninducerad gyno kan vara svårare att bekämpa då SERMs inte biter på detta. Det är AIs som gäller då.
Vissa är, som jag, mer känsliga för progesteroninducerad gyno än normalt östrogeninducerad gyno. Det betyder att jag håller mig från nandrolone och trenbolone.
Oavsett varför du får gyno, så gäller att, inget östrogen ingen gyno. Letro kan sänka ditt östrogen under mätbara nivåer.
Citat:
Ursprungligen postat av Hajstryparen
Hur effektivt är nolva mot gynokänningar? Vinner man något på att testa med proviron eller är det lika bra att dra till med letro direkt?
Nu är det ju individuellt efter vad jag har läst, men ungefär hur vanligt är det med gynokänningar på OT?
Omöjligt att svara på någon av dessa frågor annat än rena chansningar. Det första är individuellt och det andra har vi inget statistiskt underlag för. Vi vet inte ens med 100% säkerhet vad pillren vi tar innehåller.
Angående om man ska ta letro direkt. Det beror på hur illa det är tycker jag. Vaknar man med en värkande knöl så vill man slå tillbaka direkt, så hårt man kan. Om man däremot inte känner någon knöl och bara har en svidande smärta så kan man prova och se om nolva eller proviron kan avhjälpa detta och man kan fortsätta kuren.
Vidare så har alla mediciner biverkningar. Man ska aldrig ta mediciner i förebyggande syfte om man inte vet att man behöver dom. Less is more.