• 2
  • 3
2010-02-13, 16:13
Medlem
Har han inte fått nog av utskällning. Han ber ju om råd? Alla människor har väl inte samma levnadsstandard heller. Dessutom står det ingenstans att han bara ska köpa mat för de 2000
som han har. Vilket det verkar som om endast ovanstående fb:are har uppmärksammat.

Vet inte varför jag ens skriver i denna tråd tyckte bara det var så larvigt med 2 sidor identiska uttalanden som "vafan BARA 2k??? LOL omg wtf????"
Citera
2010-02-13, 17:20
Medlem
rrpipers avatar
Ja vafan den här tråden säger ju allt. 2000 är ingenting och folk tycker att han beklagar sig i onödan. Jävligt trist att det är så illa ställt.
Citera
2010-02-13, 17:32
Medlem
SexMurderArts avatar
Coops Ravioli, stora burkar endast 9.90.
Och 2000kr är väl ingenting det räcker ju knappt till bensin till och från jobbet per månad så jag tycker inte det verkar handla om bortskämdhet direkt?
Citera
2010-02-13, 21:36
Medlem
dolppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrcrowley666
Hej!

Pga av diverse utgifter har jag endast 2000kr kvar att leva på denna månad. Har ni några bra tips på hur man ska klara sig 3 veckor på det? billig mat osv, tips på bra matlådor?

2000 kr 3 veckor... Det är enkelt, förutsatt att du bor i en stad där ikea finns och att du har ett månadskort hos kommunaltrafiken.

http://www.ikea.com/ms/sv_SE/restaurant/splash.html

16 kr för en smarrig portion köttbullar!

Måndag-Fredag
5 dagar x 3 veckor = 15 dagar, förutsätter att du ska ha lunch och middag x 2måltider = 30 x 16 kr = 480 kr

1520kr till mat på helgen och annat, typ frukost, helt seriöst så kan det knappt bli billigare än så, om du inte ska ha nudlar, men du får inte glömma att kryddor kostar
Citera
2010-02-13, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexMurderArt
Och 2000kr är väl ingenting det räcker ju knappt till bensin till och från jobbet per månad så jag tycker inte det verkar handla om bortskämdhet direkt?

alla bor inte 50 mil från jobbet.

Låter som någon handlat popcorn med kreditkortet?
Citera
2010-02-13, 22:21
Medlem
svengörans avatar
Citat:

Min middag idag bestod av en 400gr burk biff med grönsaker från Lidl för 11:90 blandat med pasta.
Kokar pastan först och sedan blandar jag det med innehållet från bruken och värmer lite till och tillsätter kryddor.
En sån middag kostar 16kr och man blir proppmätt och får i sig kolhydrater från pastan så man håller sig pigg.

Som någon nämnde ovan så finns Ravioli burkar för under 15kr.
Senast redigerad av svengöran 2010-02-13 kl. 22:25.
Citera
2010-02-15, 21:25
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannet
Har han inte fått nog av utskällning. Han ber ju om råd? Alla människor har väl inte samma levnadsstandard heller. Dessutom står det ingenstans att han bara ska köpa mat för de 2000
som han har. Vilket det verkar som om endast ovanstående fb:are har uppmärksammat.

Vet inte varför jag ens skriver i denna tråd tyckte bara det var så larvigt med 2 sidor identiska uttalanden som "vafan BARA 2k??? LOL omg wtf????"
Så mycket mer än mat har man inte råd med när man bara har 2000kr vid månadens början.
Vad menar du annars?

Tänker du på mobiltelefon osv?
Allt annat förutom hyra och telefoni är ju en lyx, även om man kan skära ner på telefonerandet.

Dessutom nämner TS att h*n letar efter tips på billig mat till bra matlådor, låter ju som TS är ute efter att äta mat och inte så mycket mer månaden ut...
Citera
2010-02-18, 20:16
Medlem
SexMurderArts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pierce & Pierce
alla bor inte 50 mil från jobbet.

Låter som någon handlat popcorn med kreditkortet?
Har knappt två mil till jobbet, tar 20min att köra, kostar skjortan. Bilhelvete drar en liter milen nu när det är vinter så det blir minst 40kr /dag. Sen så slinker man ju in på donkens drive in för man vill äta billig middag ca 30kr, så det drar ihop!
Senast redigerad av SexMurderArt 2010-02-18 kl. 20:23.
Citera
2010-02-19, 10:16
Medlem
labbe3001s avatar
Matlåda, matlåda, matlåda
Citera
2010-02-19, 11:23
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Har knappt två mil till jobbet, tar 20min att köra, kostar skjortan. Bilhelvete drar en liter milen nu när det är vinter så det blir minst 40kr /dag. Sen så slinker man ju in på donkens drive in för man vill äta billig middag ca 30kr, så det drar ihop!
Du har ingen mojlighet till att aka kommunalt alltsa?
Citera
2010-02-19, 12:16
Bannlyst
samåk med någon som kanske inte bor långt ifrån tjänar ni bägge på, alternativt använd bussen om det finns möjlighet till det..

Sen om du lagar maten och passar på när de har rea och då köper hem mycket och använder frysen..så blir det mycket billigare än donken
Citera
2010-02-19, 16:52
Bannlyst
Satsa 1500 på Lången säkra matcher?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem