2010-10-04, 13:35
Medlem
blotarns avatar
Okej, varit igång sedan i Fredags nu. Lite konstig i skallen känner man sig allt...
Citera
2010-10-04, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blotarn
Okej, varit igång sedan i Fredags nu. Lite konstig i skallen känner man sig allt...

Inte så konstigt jävla idioti skulle jag kalla det!.. Fattar inte hur du VILL utsätta din kropp för det!?.. Tänk lite förhelvete.. Enbart sorglig är du
Citera
2010-10-04, 15:44
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIGGZEY
Inte så konstigt jävla idioti skulle jag kalla det!.. Fattar inte hur du VILL utsätta din kropp för det!?.. Tänk lite förhelvete.. Enbart sorglig är du

Öh, sålänge han inte han suttit själv ensam hemma och pundat i 4 dygn så ser jag inte något sorgligt eller idiotiskt i att någon enstaka gång då och då köra ett race. Har många fina minnen från förr om åren när man festade mycket och man t ex var vaken en festival eller kunde ta en långhelg med alla polarna samlade typ från torsdag till söndag och bara dra runt från fest till fest, dra linor, dricka öl, dra med sig sköna tjejer och sätta på dom, efterfest med holk och benzo för att sen ramla vidare på någon ny fest osv osv i några dagar.. det är ju det som är kul med centralstimulanter. Så länge man inte gör så precis hela tiden så tycker jag inte det är idiotiskt iaf.
Citera
2010-10-04, 16:05
Medlem
blotarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIGGZEY

Hej. Kan meddela att jag faktiskt har "tänkt lite". Du borde inte spotta ur dig sådan där verbal diarré för att det är något du inte håller med om.
Blir inte så mycket "att utsätta" kroppen för om man äter och dricker normalt. Jag lider även av aktiv insomnia, så varför får jag inte ha kul om jag ändå skulle ha varit vaken utan knark?
Citera
2010-10-04, 20:30
Medlem
Kristofer.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
Öh, sålänge han inte han suttit själv ensam hemma och pundat i 4 dygn så ser jag inte något sorgligt eller idiotiskt i att någon enstaka gång då och då köra ett race. Har många fina minnen från förr om åren när man festade mycket och man t ex var vaken en festival eller kunde ta en långhelg med alla polarna samlade typ från torsdag till söndag och bara dra runt från fest till fest, dra linor, dricka öl, dra med sig sköna tjejer och sätta på dom, efterfest med holk och benzo för att sen ramla vidare på någon ny fest osv osv i några dagar.. det är ju det som är kul med centralstimulanter. Så länge man inte gör så precis hela tiden så tycker jag inte det är idiotiskt iaf.

Du har så rätt så rätt
Citera
2010-10-24, 22:44
Medlem
Gingers avatar
Ahhh. Finns det något mer skönare än en avtändning på speed?
Det är lika skönt som att få sin hud avskalad, och rulla sig glasskärvor, för att sen doppa sig i ett bad av rent salt...
Citera
2011-04-25, 18:59
Medlem
s0lstickepojkens avatar
Hur vanligt är det med feber under tjackavtändning ?
Citera
2011-04-25, 21:40
Medlem
Dinpappasfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s0lstickepojken
Hur vanligt är det med feber under tjackavtändning ?

Kallsvettningar och att det känns som att kroppen växlar mellan varm och kall var vanligt för mig iaf.

Nu för tiden får jag ingen AT alls nästan, innan så fick jag otrolig ångest och fick ligga hemma hela helgen om jag bara så tagit 2 linor på fredagsfesten.
Beror detta på hur mycket/ofta man kör och att man lärt sig "tänka bort" ångesten kanske..
Citera
2011-04-27, 12:53
Medlem
Lyxproblem. Jag gillar till och med landningen och då använder jag aldrig benso eller andra preparat för att landa. Alkohol ibland bara. Det enda jag känner är lite depp över att det roliga tar slut. Efter någon vecka utan däremot har jag fjärilar i magen och blir skitnödig så fort jag tänker på en panna, och blir otroligt rastlös hela tiden.

Har man tömt sig på spårämnen kan man må lite skit, även om jag kan käka under ruset så glöms det lätt av då jag varesig är hungrig eller sugen. Salt te med sprit i brukar funka att svepa i sig då.
Citera
2011-04-27, 14:52
Bannlyst
Har inte orkat läsa igenom tråden men det bästa mot tjack AT är väl benzo? eller opiater.
Citera
2011-05-16, 23:18
Medlem
ClosedEyeVisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blotarn
Jag kommer inte ihåg riktigt... Klarityn är ju en antihistamin, men jag vet inte riktigt trött av det.
Hade Tavegyl men den tror jag nog det krävs recept för, men den är ganska mild och får man utskrivet utan några större problem.

Kolla google efter receptfria antihistaminer, eller sväng förbi det lokala apoteket.
Annars är det bara att fråga personalen efter antihistaminer som man blir trött av...

obs!! Man ska ALDRIG ta antihistaminer så länge tjacket finns kvar i blodomloppet. Speciellt inte när man hållit igång länge. Antihistaminen stänger av vissa funktioner i hjärnan som gör att du lätt får ett så kallat fyrasekunders minne, själv kunde jag ha eldat upp min brors lägenhet med han själv och mig i den. Om han inte visste hur man hanterar en drogpåverkad arg förvirrad människa kanske både han och jag vart döda nu, pga mig. Man blir lätt aggressiv och får vaneföreställningar och hallucinationer som heter duga. Inga roliga sådana heller. Nä! Spara istället antihistaminerna tills då du tar nå moff istället, som ex sub. Det tar helt bort illamåendet och man ligger bara och noddar och mår bra! ;D Att lindra en at på tjo är egentligen bäst att göra under själva ruset, med mat och bra med vatten + iaf lite sömn som nämnts tidigare i tråden. Sen ska man vara medveten om att en tjack-at egentligen är mer psykisk jobbig eftersom att all seratonin är använd i hjärnan, tror även att tjacket påverkar dopaminerna tungt. Att man ex tror sig inte kunna andas brukar oftast vara en ofarlig (men obehaglig) ångest. (Men var noga med att du inte koagulerar, svår andning kan vara ett tecken på det. Prova dricka 1-2 treo och ta en varm dusch. Det får igång blodflödet igen) Det som är bäst att landa på efter en fuckad helg enligt mig är benzo. Det motverkar även ep anfall! (det brukar man få utskrivet om man kommer till sjukan med at på tjack, en läkare som däremot ger dig antihistaminer som ex lergigan kan inte ha speciellt bra koll! Jag själv fick ett recept på lergigan forte med tre utskrivningar som jag trodde gick bra att ta. Och iom fyra sekunders minnet jag fick vart två piller fort tio osv. sen stod man där halv naken i foppa och gapade på brorsan som en annan idiot.. Och löpte dessutom fet risk för ep anfall. Oj, märkte att det vart jävligt långt nu, men det är väl en annan biverkning på näskaffe får väl be om ursäkt om det är lite osammanhängande text :P ta det chill och hoppas ni kan hantera atn
Citera
2011-05-19, 01:01
Medlem
Numes avatar
När jag bara tog 500mg eller så, oralt hyffsade grejjer......gillade jag ATn även om jag såkalrt inte kunde sova. Visst ökat välmående/eufori var närvarande vilket motverkade irritationen av tröttheten etc. Däremot lite mer vresig dagarna efter för det mesta, eller bitvis i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in