Citat:
Ursprungligen postat av blotarn
Jag kommer inte ihåg riktigt... Klarityn är ju en antihistamin, men jag vet inte riktigt trött av det.
Hade Tavegyl men den tror jag nog det krävs recept för, men den är ganska mild och får man utskrivet utan några större problem.
Kolla google efter receptfria antihistaminer, eller sväng förbi det lokala apoteket.
Annars är det bara att fråga personalen efter antihistaminer som man blir trött av...
obs!! Man ska ALDRIG ta antihistaminer så länge tjacket finns kvar i blodomloppet. Speciellt inte när man hållit igång länge. Antihistaminen stänger av vissa funktioner i hjärnan som gör att du lätt får ett så kallat fyrasekunders minne, själv kunde jag ha eldat upp min brors lägenhet med han själv och mig i den. Om han inte visste hur man hanterar en drogpåverkad arg förvirrad människa kanske både han och jag vart döda nu, pga mig. Man blir lätt aggressiv och får vaneföreställningar och hallucinationer som heter duga. Inga roliga sådana heller. Nä! Spara istället antihistaminerna tills då du tar nå moff istället, som ex sub. Det tar helt bort illamåendet och man ligger bara och noddar och mår bra! ;D Att lindra en at på tjo är egentligen bäst att göra under själva ruset, med mat och bra med vatten + iaf lite sömn som nämnts tidigare i tråden. Sen ska man vara medveten om att en tjack-at egentligen är mer psykisk jobbig eftersom att all seratonin är använd i hjärnan, tror även att tjacket påverkar dopaminerna tungt. Att man ex tror sig inte kunna andas brukar oftast vara en ofarlig (men obehaglig) ångest. (Men var noga med att du inte koagulerar, svår andning kan vara ett tecken på det. Prova dricka 1-2 treo och ta en varm dusch. Det får igång blodflödet igen) Det som är bäst att landa på efter en fuckad helg enligt mig är benzo. Det motverkar även ep anfall! (det brukar man få utskrivet om man kommer till sjukan med at på tjack, en läkare som däremot ger dig antihistaminer som ex lergigan kan inte ha speciellt bra koll! Jag själv fick ett recept på lergigan forte med tre utskrivningar som jag trodde gick bra att ta. Och iom fyra sekunders minnet jag fick vart två piller fort tio osv. sen stod man där halv naken i foppa och gapade på brorsan som en annan idiot.. Och löpte dessutom fet risk för ep anfall. Oj, märkte att det vart jävligt långt nu, men det är väl en annan biverkning på näskaffe

får väl be om ursäkt om det är lite osammanhängande text :P ta det chill och hoppas ni kan hantera atn