• 1
  • 2
2010-02-08, 10:15
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Annars ger spiskummin, koriander, vitlök och lök en tacolukt
Ja, det är sant. Men jag tänkte också på de övriga ingredienserna såsom curryblad, mejram, lammkött osv.

~Paul~
Citera
2010-02-08, 13:12
Medlem
zwoigs avatar
Wibbson, en kreativ och bra idé som är värd att provas. Gör det ingen skillnad har du trots allt bara spenderat en mindre slant på kryddor, och det kan det vara värt att göra när man utforskar marknadsföringens vita kartfält.
Citat:
Ursprungligen postat av Talibankocken
Det här lät fan som det dummaste jag någonsin hört.

Helt briljant korkat
Tvärtom, det gäller att tänka utanför lådan(no pun intended). Betänk att vi har ett flertal sinnen vilka ska smekas för att det ska bli en affär.
Citat:
Ursprungligen postat av meeper
Koncentrera dig på att göra godare mat (eller, korv) istället för att leka med luktsignaler. Kanske kan du satsa på lite roligare korvar, större sortiment, annorlunda tillbehör, bra bröd eller bättre såser.
Det ena utesluter inte det andra. Jag tror på idén att arbeta med "luktmarknadsföring". Betänk att lukten handlar om att locka till sig kunden, produkten om att få kunden att köpa samt att komma tillbaka.

Vilken krydda, kryddblandning som fungerar bäst låter jag vara osagt, det finns många här som kan det bättre än mig. Samtidigt kanske det är svårt för majoriteten av oss svenskar att veta vilka kryddofter kanadensiska skidresenärer uppskattar, det finns en kulturell faktor. Vad sägs om att fråga de kunder du har om vilken krydda, vilka kryddor, de skulle lockas av?

OT: Jag är avis på dig Wibbson. Nästa gång ni åker i det underbart lätta pudret, lova att köra några åttor för mig också. Pleeeeease!
Citera
2010-02-09, 10:44
Medlem
meepers avatar
Gör så om du vill, men jag ställer mig som sagt skeptisk till det hela. Har du en tillräckligt bra produkt kommer du att få kunder ändå.¨
Citera
2010-05-11, 11:35
Bannlyst
Rock N Roll krydda luktar kalasgott

Fiskkrydda luktar oxå väldigt bra...men Rock N Roll krydda går bra ihop med lök
Citera
2010-05-11, 15:59
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalarnaforever
Rock N Roll krydda luktar kalasgott