2010-02-06, 21:29
Medlem
Naikons avatar
Tjenare, tänkte se om det är någon som lirar Rigs of Rods här?

Kan dra det lite kortfattat, Rigs of Rods är ett open-source spel som ständigt utvecklas. Det finns egentligen inget syfte i spelet, utan det är mer "free-ride", om man kan kalla det för det. Spelet har (i alla fall enligt mig), fordonsfysik som utklassar alla dessa Need for Speed, och alla vad det nu finns.

Jag håller själv på att lära mig hur man skapar fordon, och upptäckt att det faktiskt ligger en stor spelglädje i att utveckla själva spelet.

Nedladdning och all slags information finns på deras hemsida, bara att dra ner spelet.
Citera
2010-02-07, 01:06
Medlem
PaiN i Stugan^s avatar
Tänkte ta och installera detta, men upptäckte att spelet är ganska stort.
Kikar man på de olika packen man kan installera så skiftar dessa på 1-5000Mb styck (!)
Ibland ännu större.

Är spelet verkligen så stort?
Citera
2010-02-07, 02:46
Bannlyst
Nu är det ju så att nfs inte är ute efter att simulera riktiga bilar utan ge spelaren en trevlig och rolig upplevelse. Annars är gt bra spel hela högen. Hur står sig detta mot det ?
Citera
2010-02-07, 12:39
Medlem
Naikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaiN i Stugan^
Tänkte ta och installera detta, men upptäckte att spelet är ganska stort.
Kikar man på de olika packen man kan installera så skiftar dessa på 1-5000Mb styck (!)
Ibland ännu större.

Är spelet verkligen så stort?

Näe, för mig tar det upp ca 900mb, och jag har laddat ner massvis med addons.
Citera
2010-03-26, 06:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Naikon
Tjenare, tänkte se om det är någon som lirar Rigs of Rods här?

Kan dra det lite kortfattat, Rigs of Rods är ett open-source spel som ständigt utvecklas. Det finns egentligen inget syfte i spelet, utan det är mer "free-ride", om man kan kalla det för det. Spelet har (i alla fall enligt mig), fordonsfysik som utklassar alla dessa Need for Speed, och alla vad det nu finns.

Jag håller själv på att lära mig hur man skapar fordon, och upptäckt att det faktiskt ligger en stor spelglädje i att utveckla själva spelet.

Nedladdning och all slags information finns på deras hemsida, bara att dra ner spelet.

jag lära mig hur man skapar fordon. kan du hjälpa mig . då kan jag hjälpa dig om du vill ha hjälp. ?
Citera
2010-03-26, 13:58
Medlem
Naikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kikotte
jag lära mig hur man skapar fordon. kan du hjälpa mig . då kan jag hjälpa dig om du vill ha hjälp. ?

Jag är också ganska ny i att skapa fordon, men jag lär mig. Det är oerhört roligt när man lärt sig Vad är det du behöver hjälp med?
Citera
2010-04-08, 18:25
Bannlyst
hur man spara det
Citera
2010-04-08, 19:32
Medlem
Hej_tjos avatar
Såg roligt ut, skall genast prova!
Citera
2010-04-08, 19:59
Medlem
Hej_tjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hej_tjo
Såg roligt ut, skall genast prova!

Hur fan börjar man ens bygga? Jag blir bara en gubbe och har en lastbil

SORRY FÖR DUBBEL, tröck helt jävla fel!
Citera
2010-04-08, 21:08
Medlem
Naikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hej_tjo
Hur fan börjar man ens bygga? Jag blir bara en gubbe och har en lastbil

SORRY FÖR DUBBEL, tröck helt jävla fel!

Tyvärr så har spelet inget riktigt mål än, du kör helt enkelt bara fordon. Man får ha fantasi Det är kul att bygga fordon, men det krävs arbete, för det finns inget riktigt program som skapar allting åt dig. Spelet är Open-Source, så det utvecklas hela tiden, dock så går det kanske inte alltid så fort, eftersom det inte är något företag som jobbar på det.

För att välja bland bilarna, så går du in i i garagets "personalingång()". Du bör spawna alldeles framför den, så det är bara att gå rakt fram. Här kan du läsa lite mer! http://wiki.rigsofrods.com/pages/Beginner%27s_Guide

Fråga gärna om du undrar något!
Senast redigerad av Naikon 2010-04-08 kl. 21:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in