2010-02-06, 19:46
Medlem
perezhiltohs avatar
Jag är snart 20 år och har festat jävligt hårt de senaste åren. Festandet har skett oftast på helger då det inte är semester eller speciella veckor, då blir det race i flera dagar i streck. Oftast har det varit fest fredag tills man blir packad sen upp 10-12 på förmiddagen på lördagen för att sätta igång direkt igen med sina kompisar. Det är vårt kompisgäng som håller på så och vi tycker det är roligt helt enkelt. På senaste tid har det även blivit en hel del kokain i samband med festandet.

Nu har jag varit nykter i tre veckor och känner absolut inget sug efter att dricka eller kola, det är bara när man väl är igång så är man all in. Vi ska även tilläga att på vardagarna tränar jag 3-4 gympass per vecka, sköter min kost osv och har en vältränad kropp. Lite av ett dubbelliv.

Nu har jag käkat xanor istället för att dricka när jag har festat/ har haft lite smått ångest. Jag äter inte mer än 2,5-4 mg 2-4 dagar i veckan, oftast allt på en gång. Detta gör jag för suget att dricka sig helbränd försvinner, jag mår bättre, är jag på tillställningar finns det ingen som märker att jag käkat något och jag har fått ultimatum från min brud ang krökandet på helgerna och det finns inte en chans att jag ska förlora henne bara för att bli full, även om jag tycker att det är jävligt kul att kröka till det. Men hon har dock inte en aning om benson då jag sköter det snyggt.

Tycker ni detta är ett bättre sätt? Att käka receptbelagda xanor som blivit utskrivet av manipulerade doktorer? Det skadar inte min träning som jag bryr mig mkt om, familj och flickvän blir mycket lyckligare över att jag inte dricker, jag mår helt enkelt mycket bättre om jag äter xanor. Och framförallt skadas inte min kropp på samma sätt som om jag super ner mig.

Är detta ett klokt val? Det enda jag är rädd för är att bli beroende av dessa tabletter. Vad tycker ni?

Med vänlig hälsning
Senast redigerad av perezhiltoh 2010-02-06 kl. 19:49.
Citera
2010-02-06, 20:41
Medlem
OCD-mannens avatar
Av två dåliga alternativ (alkohol v/s Xanor) tycker jag helt klart att Xanor är det sämsta. Observera att jag talar av egen erfarenhet. Med de doser som du använder, kan du vara helt säker på att du kommer att utveckla tolerans och därmed ett beroende inom kort. Xanor gör gôtt i början, men den lustfyllda upplevelsen förbyts i skakande abstinens snabbare än du vet ordet av det. Supa skallen i bitar sätter sina spår, inte tu tal om saken, men är ändå att betrakta som det "softa" alternativet jämfört med Xanor. Tänk dig jävligt noga för innan du börjar vaneknapra Xanor!

I all välmening

OCD-mannen
Citera
2010-02-06, 22:42
Medlem
perezhiltohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OCD-mannen
Av två dåliga alternativ (alkohol v/s Xanor) tycker jag helt klart att Xanor är det sämsta. Observera att jag talar av egen erfarenhet. Med de doser som du använder, kan du vara helt säker på att du kommer att utveckla tolerans och därmed ett beroende inom kort. Xanor gör gôtt i början, men den lustfyllda upplevelsen förbyts i skakande abstinens snabbare än du vet ordet av det. Supa skallen i bitar sätter sina spår, inte tu tal om saken, men är ändå att betrakta som det "softa" alternativet jämfört med Xanor. Tänk dig jävligt noga för innan du börjar vaneknapra Xanor!

I all välmening

OCD-mannen

Okej. Men ur rent fysiska perspektiv så är väl alkhol mer skadligt för kroppen än xanor? Nu menar jag en alkoholkonsumtion vid fest som består av 10-15 små starköl. Och för styrketräningen måse det vara bättre att käka xanor?
Citera
2010-02-06, 22:48
Medlem
Inga droger är bra.. och du kan väl ta det lite lugnt på festandet.. inte sant? Vore nog smartare. Tänk över noga innan du bestämmer dig över att gå över från en drog till en annan, som är tyngre än alkohol..
Citera
2010-02-06, 23:32
Medlem
Phibers avatar
Alkohol är en av de droger som är väldigt skadliga på kroppen om man brukar det ofta. Xanor är inte alls skadligt för kroppen. Att äta xanor istället för att supa när man festar ser jag inget fel i om man sköter det bra. Att dock käka det så mycket som 4 dagar i veckan är INTE bra.

Håller du på så så kommer det sluta i ett beroende för dig och tro mig det vill du inte. Jag har själv varit torsk på xanor, dagligt bruk i ett år. Att sluta med det är lätt det absolut värsta jag gjort och jag kommer aldrig bli samma person igen som jag var innan det.

Ska du käka xanor så se till att ha självdisciplin, knapra det max 1-2 dagar i veckan (helst inte i rad) så ska det nog gå bra.
Citera
2010-10-17, 12:33
Medlem
Passar på att slänga in en fråga här, istället för att starta en ny tråd.

Har kommit över ca Ksalol 1mg, (samma sak som Xanor 1mg antar jag) tänkte använda dom nnär jag under en mild opiatavtändning. Min fråga är hur snabbt torskar jag fysiskt på dessa piller, inte psykiskt, utan rent fysiskt dvs får abstinens om jag slutar med dom? Jag hade tänkt käka dom en vecka, framförallt för att kunna sova på natten, men det är ju rätt roliga saker det här har jag redan märkt Så hur försiktig ska man vara med dessa, så jag inte sitter med en benzoavtöndning istället för opiatavtändning? Skulle egentligen kunna nöja mig med Zopiklon/imovane istället, men fick inte tag på dom.

Jag har inte käka massa benzo tidigare, har aldrig fattat vitsen med drogtypen. Hittills har jag käka runt 10 st, mest för att testa vad det är för grejer och jag tycker det verkar som man först blir pigg och sen ganska slö, vilket är bra när det är dags att sova.

Tacksam för alla svar!
Citera
2010-10-17, 17:20
Bannlyst
Själv förlorade jag både flickvän och vänner på xanor osv, man märker inte själv hur skev man blir även på låga doser. Alkohol är bättre du kommer bara göra massa skit på Xanor vilket man enbart märker i efterhand när man kommit ur Benzdimman.
Citera
2010-10-17, 17:29
Medlem
hapdes avatar
Du kommer falla dit på ett ordentligt beroende om du käkar xanor dagligen.

Det minsta du kan göra är att hålla dig till helgen med det.
Citera
2010-10-17, 17:36
Medlem
Abzints avatar
Just dragit i mig 5 xanor 2mg stavar och gör det någon gång i veckan sen blir det lugnt ett tag och får man ångest brukar det bli ett endast ett par öl dagen dagarna efter inte så att man ska bli bakfull för då vill man ju gärna ha sina xanor, stes,ikorivil ja och sobril är inte att underskatta i högre doser heller bara man kommer över gränsen där ångesten försvinner eller nån opiat.
föredrar bellman men duger gott med ett vanligt 6Pack från konsum men ingen fylla utan för att du får ett lugn på ett par bira.
Så intela tjejen att kolla på en film tillsammans och dra i dig några folkisar det lär hon ju inte gå upp i taket av.
Citera
2010-11-06, 16:02
Medlem
Maxflis avatar
Hej,

jag tycker det är bättre att ta Xanor än Alkohol. Det är mindre skadligt för kroppen. Och Xanor behöver man ju inte ta i "berusningssyfte". Alla på FS verkar ta Xanor för att berusa sig. Jag tar det för att vara lagom soft, ungefär som känslan av att ha druckit en (1) Starköl som sitter i 12 timmar. För mig räcker det med 0.25 mg Xanor för att uppnå den effekten. Då är jag normal och social, och ingen märker något. Dessutom kan jag dricka alkohol också på fester om jag vill det. Men då behövs det inte så mycket alkohol för att må bra för man har ju redan "grundat" med Xanor.

Alla verkar prata så mycket om toleransutveckling på Xanor. För det tror jag man måste ha en missbrukar personlighet. Jag är inte ute efter att flumma på Xanor. Jag tar dagligen 0.25 mg och behöver inte gå upp i styrka. Faktum är att i Fass står det om Xanor att "toleransutveckling ses mot den sederande (lugnande, tröttande) effekten, men EJ mot den anxiolytiska (ångesten). Och jag är endast ute efter ångestlindringen.

Jag tycker Xanor är effektiv mot leda och existentiell ångest. Jag har så många vänner som supit bort levern och andra vitala organ eftersom de hela tiden måste öka sitt intag för att få samma effekt. Problemet med Alkohol är att det har så kort "halveringstid", några timmar bara. Man mår dåligt när alkoholen går ur kroppen måste därför fylla på konstant hela tiden. Xanor däremot sitter i ca 15 timmar i ett jämnt och stadigt "rus".

Mitt tips är: Grunda med Xanor, försök att hitta din lägsta effektiva dos där du får ångestlindring utan att känna dig trött och seg. Lev sedan som vanligt. En positiv bieffekt är att du då också dricker mer förståndigt när det bjuds till fest.

Ha det godt.
Citera
2010-11-06, 16:27
Medlem
CoupDeGraces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxfli
Hej,

jag tycker det är bättre att ta Xanor än Alkohol. Det är mindre skadligt för kroppen. Och Xanor behöver man ju inte ta i "berusningssyfte". Alla på FS verkar ta Xanor för att berusa sig. Jag tar det för att vara lagom soft, ungefär som känslan av att ha druckit en (1) Starköl som sitter i 12 timmar. För mig räcker det med 0.25 mg Xanor för att uppnå den effekten. Då är jag normal och social, och ingen märker något. Dessutom kan jag dricka alkohol också på fester om jag vill det. Men då behövs det inte så mycket alkohol för att må bra för man har ju redan "grundat" med Xanor.

Alla verkar prata så mycket om toleransutveckling på Xanor. För det tror jag man måste ha en missbrukar personlighet. Jag är inte ute efter att flumma på Xanor. Jag tar dagligen 0.25 mg och behöver inte gå upp i styrka. Faktum är att i Fass står det om Xanor att "toleransutveckling ses mot den sederande (lugnande, tröttande) effekten, men EJ mot den anxiolytiska (ångesten). Och jag är endast ute efter ångestlindringen.

Jag tycker Xanor är effektiv mot leda och existentiell ångest. Jag har så många vänner som supit bort levern och andra vitala organ eftersom de hela tiden måste öka sitt intag för att få samma effekt. Problemet med Alkohol är att det har så kort "halveringstid", några timmar bara. Man mår dåligt när alkoholen går ur kroppen måste därför fylla på konstant hela tiden. Xanor däremot sitter i ca 15 timmar i ett jämnt och stadigt "rus".

Mitt tips är: Grunda med Xanor, försök att hitta din lägsta effektiva dos där du får ångestlindring utan att känna dig trött och seg. Lev sedan som vanligt. En positiv bieffekt är att du då också dricker mer förståndigt när det bjuds till fest.

Ha det godt.

Om det inte är depot du snackar om så vet jag ingen Xanor variant som sitter "stadigt" i femton timmar.
Citera
2010-11-06, 20:18
Medlem
Maxflis avatar
Jag tycker den sitter i åtminstone 12 timmar. Har provat att ta den vid kl 9 på kvällen och känner då fortfarande av den när jag vaknar. Vaknar mysig och softad. Men nu tar jag min dos kl 6 på kvällen för då mår jag bra hela kvällen och sover gott till kl 7 och känner mig sedan pigg och har lust att göra saker.

Har testat Depot men det funkar inte alls. Tror de är för starka för mig (0.5 mg) för jag känner mig mentalt långsam hela dagen. Kommer ihåg en gång när jag skulle besiktiga bilen och besiktningsmannnen förklarade för mig vad jag skulle åtgärda på bilen. Förmodligen såg jag ut som en fågelholk för han upprepade hela tiden till mig: "fattar du?"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in