2010-02-06, 19:00
Medlem
Känner någon av er eminenta kriminalhistoriker till något av detta påstådda mord av två bulgarer i "Malmö" 1986?
http://www.helagotland.se/ledare/art...95#fank3278818
Citat:

Argus (2008-04-02 07:20:52)
Dessa två chilenska mördare som frocke avser har inte existerat.
Men det fans två andra sk yrkesmördare i Stockholm vid tillfället. Jag ska inte nämna nationalitet.
Dess herrar hade uppdrag att ta bort ett objekt. Priset var tio tusen kronor.
Problen uppstod då den personen som skulle peka ut objektet ballade ur och i stället för att peka ut offret så varnade han i stället offret för vad som var på gång.

Yrkeskillarna tackade för sig och tog svängen förbi Malmö där dom gjorde ett annat uppdrag. Dom sköt två Bullgarer varefter dom tog sig ur landet..
Så var det Frocke.
Jag var en av dem som buggade upp dom under visstellsen i Stockholm. Den så kallade Diplomat-Buggningen.
Donald Forsberg
Källan är den på Gotlande inte helt okände Donald Forsberg som i dagarna är aktuell i programmet Uppdrag Granskning med avslöjanden om dumpning av kemiska stridsmedel i den svenska ekonomiska zonen i Östersjön.

Donalds avslöjande om dumpningarna har ju visat sig vara korrekt.
http://svtplay.se/v/1874961/uppdrag_...ng/del_4_av_22

Kan det vara korrekt med Bulgarmorden också?
Citera
2010-02-07, 16:38
Medlem
Troians avatar
Våren och sommaren 1986 bragdes tre rumäner livet. Det har kommit att kallas för rumänmorden. Det var visserligen inte i Malmö heller, utan i Helsingborgstrakten. Vet inte om det kan vara ursprungspostaren som blandat ihop det?
Citera
2010-02-07, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Våren och sommaren 1986 bragdes tre rumäner livet. Det har kommit att kallas för rumänmorden. Det var visserligen inte i Malmö heller, utan i Helsingborgstrakten. Vet inte om det kan vara ursprungspostaren som blandat ihop det?
Nej. det är inte Rumänmorden jag menar. Men tack Trojan för att du tog upp det. En sådan miss skulle Donald Forsberg inte göra.
Det jag är ute efter skall om jag fattat det hela rätt vara en miss av svensk underrättelsetjänst som gjorde att två yrkesmördare kunde utföra ett kontraktsmord mot dessa två bulgarer.
Den slutsats jag har dragit är att det förmodligen skall ha med narkotikaffärer att göra, men mer än så har jag inte.
Citera
2014-10-13, 23:51
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Nej. det är inte Rumänmorden jag menar. Men tack Trojan för att du tog upp det. En sådan miss skulle Donald Forsberg inte göra.
Det jag är ute efter skall om jag fattat det hela rätt vara en miss av svensk underrättelsetjänst som gjorde att två yrkesmördare kunde utföra ett kontraktsmord mot dessa två bulgarer.
Den slutsats jag har dragit är att det förmodligen skall ha med narkotikaffärer att göra, men mer än så har jag inte.

edit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in