2012-02-20, 18:09
Medlem
Har budgeten för programmet blivit mindre? Andra avsnittet där ett underhållsprojekt gått snett istället för ett helt husbygge. Billigare för TV4 att åtgärda felen.

Det är aldrig de drabbade som har gjort något fel utan de har alltid gjort precis som man ska. Vilket verkar vara att kolla in hemsidan och ta in två hela offerter. Hade de tagit den dyrare byggfirman från början hade de troligen inte varit med i programmet. Att sen hemsidan av någon anledning inte fick dem att ta någon annan byggfirma är ju generalfel bara det.

Är dessutom alla mer eller mindre handlingsförlamade? Nog för man betalat för en tjänst och man inte vill utföra den själv när man betalat för någon annan att göra det. Men att ha ett hål i väggen och täcka med handdukar i vintern. Neger snälla.
Citera
2012-02-22, 12:57
Medlem
tomssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDleifeman
Varför kör varenda jävla fuskbyggare som råkar vara av utländsk härkomst med "ni är bara på mig för att jag är utlänning"-snacket.....

Det utrycket är väl rätt generellt... varenda arab kör ju det tugget... oavsett yrke...
Citera
2012-02-22, 21:20
Medlem
marimekkos avatar
Nog för att byggaren är den skyldiga parten i dagens avsnitt men hur klarar sig denna blonda tant i världen? Hon verkar ju ha lagt det sunda förnuftet i dottern...

[uppdatering]
Hur kan man vara så inkompetent som byggaren i detta fall är? Helt otroligt.
Senast redigerad av marimekko 2012-02-22 kl. 21:33.
Citera
2012-02-22, 21:33
Medlem
snabelelviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marimekko
Nog för att byggaren är den skyldiga parten i dagens avsnitt men hur klarar sig denna blonda tant i världen? Hon verkar ju ha lagt det sunda förnuftet i dottern...
vart lite småsugen på tanten jaa
Citera
2012-02-22, 21:47
Medlem
DjPuttes avatar
Verkar vara en glidare som söker klipp på hus.....
Citera
2012-02-22, 21:50
Medlem
rex144s avatar
den här konfrontationen är lite uttjatad...

om fuskbyggaren vägrar prata med tv4 , ja då är han fegis

pratar han och försöker förklara sig, ja då är han en lögnare

sjlv hade jag bett om ursäkt... med tårar i ögonen sagt förlåt Liljan, jag hade personliga problem, mitt liv rasar, heeh, jag har problem med alkoholen... precis som denne JO Vallander
jag hade gjort mig själv till offer,

och tittarna skulle tycka synd om mig,

ingen av fuskbyggarna har kört den taktiken hittils,
Senast redigerad av rex144 2012-02-22 kl. 21:59.
Citera
2012-02-22, 21:53
Medlem
rex144s avatar
han ville nog lura av kärringen Liljan på huset, hos ser oxå ut som en alkoholist,
han kollade värdet på huset, ville köpa det av henne, eller bli sambo med henne och sen lura henne, eller tom mörda henne, tex. att hon på fyllan ramlat i sjön....
Citera
2012-02-22, 22:30
Medlem
Om nån vill skicka sms eller ringa killen finns hans nummer på Hitta.se
Citera
2012-02-22, 23:03
Medlem
Den byggaren blev verkligen strimlad och avrättad offentligt på både längden och tvären flera gånger i programmet och med namnet draget i smutsen. Kanske var det välförtjänt. Men det är inte alltid alla turer redovisas. TV4 fick i alla fall chansen att göra ett enormt tacksamt räddningsuppdrag och Timell lever vidare i allas hjärtan med en stugägare så lycklig att hon nästan gick i bitar av sinnesrörelse. Man ser hur mkt av formatet som hämtats från amerikanska charity-byggserier och liknande.
Senast redigerad av alcantario 2012-02-22 kl. 23:37.
Citera
2012-02-23, 15:20
Medlem
tomssons avatar
Kärringen som ägde stugan var ett av de sjukate nervvrak jag sett på länge. Nackskadan/sjukskrivningen kunde göra så hon kunde äga & förvalta en gammal fastighet med allt arbete som det innebär men inte vända burgare på donken.

Martin var lika fjollig och tramsig som vanligt.

Byggaren verkade ju vara helt störd.

TV4 teasade om att byggaren diskuterade svartjobb så var det ändå mullvaden som bjöd upp till dansen, dåligt.

Saknade även ett "Det här är ju skandal" från Fuskbyggarnas egen besiktningsman som annars är standard.
Citera
2012-02-23, 16:30
Medlem
rex144s avatar
ja han den självgode besiktningsmannen från villaägarnas förbund,
han är som Dalai Lama eller påven,

glömde säga att: "det är skandal...!" och

"jag har aldrig i hela mina 141 åriga efarenhet som besiktningsmann sett nåt liknande...!"

men byggaren ser ut som en amfetamin knarkare och alkoholist, och kärringen är blandmissbrukare, tabletter + alkohol, han hade kanske halva inne... eftersom han värderade hennes hus,

och Timell trots sitt nya skägg är fortfarande för fjollig för såna program, han skulle passa hos "solstrållarna" eller annat barnprogram,
inte bland riktiga män i byggbranschen
Citera
2012-02-23, 18:27
Medlem
Haha vilken lirare, Jag gillar att han sänkte fakutarn med 20k efter han sett programmet.
Det är dock väldigt konstigt att han ville göra det svårare för sig, att bygga ut och byta takstolarna. Om jag inte minns fel så räknade han att bygget skulle ta 5 veckor. Det där arbetet gör man på under 1 vecka om man är två man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in