2010-03-04, 19:58
Medlem
fredd4ns avatar
Jag gillade programmet, kan inte sätta exakt betyg men det hade en blandning av uppdrag granskning, romantik, sorg och underhållning, ser fram emot nästa avsnitt!
Citera
2010-03-04, 21:43
Medlem
Klåd Junkers avatar
Intressant tråd.
Kanske dags att nån börjar moderera lite här eftersom ett gäng "läkare" snott tråden för att diskutera nåt helt annat.
Räcker det inte med avskräckande exempel från byggbranschen? Måste ni leta i era egna professioner för att förklara eventuella teser?
Men det är ju klart: Akademiker är ju i en helt egen klass...
Citera
2010-03-04, 23:27
Medlem
Förutom upprepningarna efter varje reklampaus så störde jag mig nog mest på att de verkar köpa så jävla mycket skräp när de gör om/inreder. Kan de inte lägga de pengarna istället på att bättre på nått på huset? Man kanske inte kommer jättelångt men lär ju finnas massor med småfix, för grundidén är väl knappast att ungen ska få en ny TV?

Att få saker ifrån TV är värre än arv.
Citera
2010-03-04, 23:38
Medlem
Dr Zlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Var finns det dokumenterat väl?
Exempelvis:
http://www.byggindustrin.com/nyheter/byggbranschen-star-for-majoriteten-av-sv__5482
http://www.byggbranschenisamverkan.se/files/rapporter/Org%20svartarbete%20i%20byggbranschen.pdf
http://gd.se/nyheter/gavle/1.1732995-oppositionen-vill-hitta-mer-svarta-pengar

Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Vad menar du med stor andel?
Tja, frågar du vad jag personligen tror så handlar det om nära 100% medan jag har sett mer välgrundade siffror på runt 50%. I länkarna ovan framgår att detta är ett erkänt stort problem även inom branschen så detta torde väl knappast behöva debatteras mer?
Citera
2010-03-05, 06:18
Medlem
Min farsa är byggare och han och hans arbetskamrater skrattar alltid åt när Martin Timell fuskbygger sina saker. Så det är ju ganska ironiskt att han ska hålla i ett sådant program.
Citera
2010-03-05, 09:00
Medlem
SuperTeflons avatar
Tyckte det var kul att se hur de hade inrett de nya rummen.

Inga lysknappar eller eluttag så långt ögat (eller kameran) kunde nå. Ett par snygga täcklock dock för att inte dosorna där elen borde varit dragen inte skulle störa de fina bilderna.

Antar att det blir svårt att släcka taklampan. Tv:n i grabbens rum verkade heller inte inkopplad, då de knappast hade missat att demonstrera att den var "motorstyrd" om den hade varit det. Datorn i tjejens rum hade inte tillstymmelse till kablar...

Förvisso är det ganska mysigt med stearinljus också, men i en del moderna hem behövs eluttag faktisk till olika apparater....

Har bara sett liknande ellösningar i IKEA-katalogen (inga fula men funktionella kablar i bild där heller.)

(Till kvällspressen: Jag bjuder på uppslaget till standardartikel: "Tv4 lurade (oss) drabbad familj och fortsatte att fuskbygga vidare...")

Var hela idén att visa att Timell och co är de verkliga fuskbyggarna och att det är det som programmets namn syftar på?

Eller var det bara så att snåla Tv4 inte hade elspons från någon firma och inte ville kosta på någon elektriker?
Citera
2010-03-05, 14:01
Medlem
Vill ni ha tillsägelser? Det får ni om ni fortsätter den OT-diskussion som jag nu raderat.
27 inlägg är bortplockade.
//Moderator
Citera
2010-03-05, 15:14
Medlem
Wittgensteins avatar
OT raderad. Synpunkter på modereringen tas via PM.

/Mod.
Citera
2010-03-05, 15:38
Medlem
Dr Zlatans avatar

Jo jag skrev just att byggbranschen är en riktig skojarbransch och dess yrkesmän till stora delar, kanske majoriteten, är ett kriminellt pack. Det märkliga är att de första som reagerar och försöker göra något åt smutsen är de egna förbunden!? Varför har inte lagstiftaren för länge sedan klämt åt denna skumraskbransch? Hur kan en sådan uppenbart efterbliven idiot som Fernando tillåtas fortsätta sina bedrägerier år efter år?
Senast redigerad av Dr Zlatan 2010-03-05 kl. 15:42.
Citera
2010-03-05, 16:20
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Zlatan

Jo jag skrev just att byggbranschen är en riktig skojarbransch och dess yrkesmän till stora delar, kanske majoriteten, är ett kriminellt pack. Det märkliga är att de första som reagerar och försöker göra något åt smutsen är de egna förbunden!? Varför har inte lagstiftaren för länge sedan klämt åt denna skumraskbransch? Hur kan en sådan uppenbart efterbliven idiot som Fernando tillåtas fortsätta sina bedrägerier år efter år?
Jag tillhör branschen men ditt inlägg är inte värt att bemöta.
Citera
2010-03-05, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PoffarN
Min farsa är byggare och han och hans arbetskamrater skrattar alltid åt när Martin Timell fuskbygger sina saker. Så det är ju ganska ironiskt att han ska hålla i ett sådant program.

Timell har uttalat sig i tidningar om hur "jävla trött" han är på alla "förståsigpåare". Oavsett om han & producenten har använt sig av de mest framstående hantverkarna på respektive områden för råd och vägledning har det alltid ringt in en hel drös (20-30 stycken) dryga satar efter varje program och förklarat att han gör allt fel.

Så din pappa och hans kompisars åsikt har troligen inten som helst relevans när det gäller Timells kompetens. Verkar mest vara ett yrkesdrag att gnälla.

No offense alltså, jag kanske framstår som aggresiv, det är inte min mening.
Citera
2010-03-05, 23:18
Medlem
Isnatts avatar
När dom läste upp vad företaget var registrerat att syssla med så sa dom väl bland annat valutaväxling/valutahandel. Och när dom åkte till platsen där företaget skulle ligga så låg det ett växlingskontor (såg dock inte vad det var för företag) som sade sig tagit över lokalerna efter elegans och det spåret släpptes då. Skulle dom inte kunnat rota/redogöra det lite mer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in