2014-03-27, 21:59
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Wiking
hur får du fram att det är svart han sålde???

byggrossiten sålde på krita, och brukar då sälja svart, speciellt de mindre byggrossiter brukar köra minst 30% svart, annars hade de inte kunnat överleva konkurrensen med de stora jättarna
Citera
2014-03-27, 21:59
Medlem
4N0NYMs avatar
Jätte jätte fin, jätte jätte fin
Citera
2014-03-27, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
byggrossiten sålde på krita, och brukar då sälja svart, speciellt de mindre byggrossiter brukar köra minst 30% svart, annars hade de inte kunnat överleva konkurrensen med de stora jättarna

så krita är = BRUKAR vara svart.....nja
Citera
2014-03-27, 22:01
Medlem
rex144s avatar
fy fan kosovo grillspett, samma mat i hela jävla balkan, och Turkiet, Grekland och arabländerna,

grillat stycke kött på en pinne och dressing att doppa i,

det är fårherdemat,

det kan vara gott ibland, men det är ingen fin matkultur
Senast redigerad av rex144 2014-03-27 kl. 22:04.
Citera
2014-03-27, 22:02
Medlem
IncredibleBulks avatar
Citat:
Timmell gjorde en jävla massa jobb hos kosovoalbaner, satte in nya dörrar, innerdörrar, badrum , kök,
de gjorde hela radhuset, normallt brukar de göra bara halva jobbet

Ja, det kändes som om det blev en mer omfattande renovering än normalt!

Hade väntat mig lite mer känsloyttringar från kosovoalbanerna. Inte luftskott med automatvapen direkt, men lite glädje hade suttit på sin plats med tanke på insatsen.
Citera
2014-03-27, 22:03
Medlem
rex144s avatar
tror ni att gubben säljar allt vit? betalar moms och vinstskatt?

lägg av, virket säljer han 50% svart, det kan ingen kolla upp, när han beställer en lastbil virke svart från en fabrik
Citera
2014-03-27, 22:04
Medlem
IncredibleBulks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hereweareagain
Jag trodde att de som köper svartjobb endast köpte av de som stod än nära. Så pinsamt och ta dit fuskbyggarna vid köp av svartjobb.

Jag börjar fundera på om "offren" faktiskt inte begrep att det sannolikt rörde sig om ett svartjobb..?
Citera
2014-03-27, 22:06
Medlem
4N0NYMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IncredibleBulk
Ja, det kändes som om det blev en mer omfattande renovering än normalt!

Hade väntat mig lite mer känsloyttringar från kosovoalbanerna. Inte luftskott med automatvapen direkt, men lite glädje hade suttit på sin plats med tanke på insatsen.

Håller med. Den där renoveringen kostade tv4 mycket pengar. Familjen betalade 70k svart till polacken och fick i utbyte mot lite snyft i tv hela radhuset renoverat, bra deal helt klart
Citera
2014-03-27, 22:08
Medlem
4N0NYMs avatar
Citat:
tror ni att gubben säljar allt vit? betalar moms och vinstskatt?

lägg av, virket säljer han 50% svart, det kan ingen kolla upp, när han beställer en lastbil virke svart från en fabrik

Ok, så om jag säger att alla polacker fuskbygger så stämmer det också eller?
Citera
2014-03-27, 22:12
Medlem
rex144s avatar
en elektriker tar 150 kronor för varje eluttag... + minst 400kr per timme,

folk som anlitar svartarbetare måste själv läsa på lite, det finns you tube...

ha lite kunskaper,

de skulle renovera hela radhuset för 180.000 kronor, nya rör, radiatorer, ny el, våtrum, kakel, nya golv och nya väggar, ny innertak, nya köksmöbler.. måttbeställda,
nya fönster, nya innerdörrar, ny ytterdörr, nya golv i alla rum, vad har jag missat?

hela Sverige bygger svart, men man måste anlita proffs och själv kunna lite grundläggande byggnormer
Citera
2014-03-27, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IncredibleBulk
Jag börjar fundera på om "offren" faktiskt inte begrep att det sannolikt rörde sig om ett svartjobb..?

Jag tror dom begrep. Dom hade ju absolut inget annat sätt än att spela på "ovetande" - för att få dit TV4 och fuskbyggarna. :/

Ifall dom inte begrep, då får man plocka bort rösträtt och alternativt omyndighetsförklara personerna - så dom inte kan dömas i rätten för brott.
Citera
2014-03-27, 22:15
Medlem
rex144s avatar
jag har själv fuskat i byggbranschen, men jag jobbade på svenska byggfirmor, och då såg jag omfattningen att svartjobb....

mer än 50% var svartjobb, och det var stora byggfirmor, och de flesta anställda var svenskar,

jag jobbade som hantlangare åt svartjobbande svenskar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in