2004-02-26, 01:25
Medlem
Jag kom ihåg att jag läste i lokaltidningen för några år sedan att det fanns ett repotage om en mellanstadieklass så hade rest till Holland och en av eleverna som hade blivit intervjuade berättade att de hade nåt chokladjox på mackorna där som skulle vara jättegott.

Är det någon här som vet vad det heter eller som t om har smakat det?
Citera
2004-02-26, 02:13
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retrogamer
Jag kom ihåg att jag läste i lokaltidningen för några år sedan att det fanns ett repotage om en mellanstadieklass så hade rest till Holland och en av eleverna som hade blivit intervjuade berättade att de hade nåt chokladjox på mackorna där som skulle vara jättegott.

Är det någon här som vet vad det heter eller som t om har smakat det?
Nutella kanske - http://www.nutellausa.com/ ? Har aldrig smakat det dock. Föredrar godis i fast form . Har dock sett det i invandrarbutiker (sådana som brukar importera varor från tyskland och liknande).
Citera
2004-02-26, 08:48
Medlem
Nutella (och liknande varianter) kan du få tag på i varenda livsmedelhandel här i skåne, danskarna är tokiga i det. Själv så tycker jag det är vidrigt, choklad på franskbröd till frukost, det är inte riktigt rätt...
Citera
2004-02-26, 08:58
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Finns inte det i resten av landet? Märkligt, bor man in skåne blir man ganska van vid utländska livsmedel. Ett tag handlade jag ALLT i en liten kiosk som hette "Mr Aldi - Tyska Varor". Tysk mjölk, tysk marmelad, tysk gräddvisp, tyskt godis, tyskt allt. Att käka frukost hemma hos mig kändes som att vara på semester varje dag på ett mindre mellaneuropeiskt pensionat. Ganska charmigt faktiskt.
Citera
2004-02-26, 09:54
Medlem
RIP-Polariss avatar
Nutella finns väl här i Sthlm också? Har för mig att jag brukar se i affären, handlar dock inte själv - tycker det blir för sliskigt med chokladsmet på mackan...
Citera
2004-02-26, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tippi Hedren
Finns inte det i resten av landet? Märkligt, bor man in skåne blir man ganska van vid utländska livsmedel. Ett tag handlade jag ALLT i en liten kiosk som hette "Mr Aldi - Tyska Varor". Tysk mjölk, tysk marmelad, tysk gräddvisp, tyskt godis, tyskt allt. Att käka frukost hemma hos mig kändes som att vara på semester varje dag på ett mindre mellaneuropeiskt pensionat. Ganska charmigt faktiskt.

Då bor du på nobelvägen i malmö!

Mr aldi, var tog du vägen!?
Citera
2004-02-26, 15:18
Medlem
Tippi Hedrens avatar
En jävla smartskalle, du gör skäl till ditt namn. Jag som försöker vara så hemlig. Ja, jag har bott vid nobeltorget i ett par olika omgångar. Mr Aldi-tiden var väl runt -95 -96 nångång. Nu bor jag nere vid värnhemstorget. Men mer avslöjar jag inte.
Citera
2004-02-26, 15:47
Medlem
Anarkogossens avatar
Tror att det är en sötare variant de hade i holland. De ska tydligen ha kört med strössel på smörgåsar också... fy fan!
Citera
2004-02-27, 13:27
Medlem
Lady Crofts avatar
Ja ,det har jag smakat. En kompis till mig har Holländska släktingar som tog med sig detta. Mitt betyg: USCH!
Citera
2004-02-27, 15:08
Medlem
Ungefär som amerikanarnas "mackor"

Var på en camping där för några år sen och grejjade lite med marshmallows

Så tjejen som jag hälsade på hade med sig några söta kakor som hon tyckte jag skulle ha marsmallows på.. visst tyckte jag, lite sött kanske men det gick väl i.. tydligen skulle man ha choklad på skiten oxå :/ mums tyckte jag men grinade inombords åt allt sött
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in