2010-02-06, 04:19
Medlem
det finns en miljon miljöproblem.. nästan alla som hänger på flashback är sverigedemokrater eller liberalister.

hur tänker ni lösa miljöproblemen?
Citera
2010-02-06, 04:52
Medlem
vilsenYnglings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fromseedtoweed
Empatin flödar, Tack.

Tror du inte ändå att godhet och empati skapar goda människor och bättre förutsättningar för en god värld?
Inte om godheten och empatin får dem dödade. Se Europa och dess länder som organiska organismer, och likväl Mellanöstern och de Afrikanska länderna som sådana. De osjälviska som släpper in själviska i sin gemenskap kommer att dö, och de själviska ta över. Vad som sedan sker i byn kommer givetvis vara katastrof och mer död, men jag bryr mig inte mycket av vad som sker när byn som den var när jag kände den är död.

Dagens liberalism och PKism är självmord.
Senast redigerad av vilsenYngling 2010-02-06 kl. 04:56.
Citera
2010-02-06, 07:34
Bannlyst
Citat:
det finns en miljon miljöproblem.. nästan alla som hänger på flashback är sverigedemokrater eller liberalister.

Lista de, sag, fem miljoproblem du tycker ar viktigast. Eller ska alla gora en lista med en miljon punkter?
Oserios fraga ger oseriosa svar...

Sjalv ar jag saker pa att du och jag har helt olika bilder av vad som ar ett "miljoproblem".

/E
Citera
2010-02-06, 09:06
Medlem
SparkMans avatar
Citat:

Inte genom trängselskatter iaf.

Räcker det inte med att (för transportdelen) utöka kollektivtrafiken/göra den billigare och för elproduktionsdelen ge stöd till privatpersoner/företag som kan tänka sig att investera i förnybar energi (t.ex. solcellspaneler på sina tak m.m.).
Citera
2010-02-06, 09:21
Medlem
najass avatar
OT raderat och vilsenYngling får tillsägelse för upprepat OT.

/mod
Citera
2010-02-06, 12:56
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Free market environmentalism är lösningen.
Citera
2010-02-06, 13:38
Medlem
simonpimonpoos avatar
Citat:

Det finns inte så mycket miljöproblem i Sverige, nej. Det prioriteras alltså bort.
Citera
2010-02-07, 00:15
Medlem
Andremasks avatar
Se till den lösning som är smidigast att genomföra, utan att göra politik av precis allting.

arbeta aktivt för att avhjälpa miljöproblem i uländerna. Styra över bidrag till sådant.

Ett ex, uppskattningsvis 50% av CO2 i kina kommer från brinnande kolgruvor.
Citera
2010-02-07, 00:28
Medlem
Ett svenskt parti kan inte styra och bestämma så mycket över Kina, USA, och Indien som är de största bovarna i dramat du kallar miljöproblem.

Sverigedemokraterna - som du nämner, tar ju istället ställning i frågor som verkligen påverkar deras sympatisörer.

Jag tror ärligt talat vi bekämpar växthuseffekten, här i Sverige, bättre med Sverigedemokraternas politik än med miljöpartiets.
Citera
2024-08-13, 10:22
Medlem
Jag säger som Greta, skit i miljön det är redan för sent!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in