2010-02-05, 19:51
Medlem
Vi fick en uppgift att analysera en film med den dramaturgiska modellen. Jag valde Saving Private Ryan och har väldigt svårt att hitta "point of no return", någon som har några åsikter om i vilken scen denna är?

Mvh

Orvaldo
Citera
2010-02-05, 19:52
Medlem
The-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orvaldo
Vi fick en uppgift att analysera en film med den dramaturgiska modellen. Jag valde Saving Private Ryan och har väldigt svårt att hitta "point of no return", någon som har några åsikter om i vilken scen denna är?

Mvh

Orvaldo

när dom ska av landstigningsbåtarna
Citera
2010-02-05, 19:55
Medlem
Ja så kan man väl se det. Fast enligt den dramaturgiska modellen ska den vara ~ när halva filmen har gått. När halva filmen har gått dör Wade, men jag anser inte detta vara "point of no return".
Citera
2010-02-05, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orvaldo
Ja så kan man väl se det. Fast enligt den dramaturgiska modellen ska den vara ~ när halva filmen har gått. När halva filmen har gått dör Wade, men jag anser inte detta vara "point of no return".

Behöver ju inte vara precis halva filmen det kan komma senare eller tidigare. Men jag vill väl påstå att det är när tyskarna kommer där vid bron eller är jag ute och cyklar nu?
Citera
2010-02-05, 20:02
Medlem
Hmm, ja det låter rimligt.
Citera
2010-02-05, 20:05
Bannlyst
När någon har tagit sitt första liv, man lär inte bli samma människa igen efter en sådan bragd. Man kan inte göra det ogjort, det är lika bra att fortsätta
Citera
2010-02-05, 21:22
Medlem
Frontschweins avatar
När dom får beskedet att fienden är på väg därifrån är det PnR
Citera
2010-02-06, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frontschwein
När dom får beskedet att fienden är på väg därifrån är det PnR

Exakt var menar du? Är fortfarande lite lost. Kan inte bestämma mig alls..
Citera
2010-02-06, 00:48
Medlem
Hoya84s avatar
Kanske när hmm..Tom Hanks karaktär får order om att dom ska ut och leta efter herr Ryan?
Citera
2010-02-06, 00:59
Medlem
Där är min första vändpunkt. Point of no return eller mittpunkten som den också kallas och den andra vändpunkten är jag som sagt osäker på.
Citera
2010-02-06, 12:21
Medlem
Strike-s avatar
Nu har jag visserligen sett filmen (som många andra) men spoilers är väl fortfarande att föredra.

Citera
2010-02-06, 13:47
Medlem
Giorgis avatar
Nu var det ett tag sedan jag såg filmen sist, men jag skulle nog vilja kalla point of no return när de övernattar i kyrkan och sitter där och pratar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in