2010-02-05, 14:40
Medlem
Oval-Vogels avatar
OK, här är problemet:

Jag råkade flytta mappen "Bilder" i stället för att skapa en länk till den. Detta uppskattades inte av mitt operativsystem.

Problem uppstod med länken till "Bilder" i startmenyn:

1. Den är ej klickbar.
2. I dess egenskaper står inget. Finns bara en flik: "Allmänt", med tomma fält.
3. Den går inte att ta bort (finns inte ens under Egenskaper>Startmenyn>Anpassa).

Summering: Det går inte att interagera med den på något sätt. I högerklicksmenyn finns endast Kopiera, Byt namn och Egenskaper. Inget av dessa fungerar.

Jag behöver alltså hjälp med att återställa den länken. Jag har googlat, men ej hittat en lösning.

Några idéer?
Citera
2010-02-05, 14:51
Medlem
PimpsDelites avatar
Du kan väl göra en systemåterställning?Då bord det problemet lösa sig..
Fast då är det förutsatt att du inte har gjort massor av andra ändringar så du går miste om dessa också.
Citera
2010-02-05, 15:13
Medlem
Oval-Vogels avatar
PimpsDelite: Tack för svar. Jag har gärna systemåterställning som plan B.

Jag hoppades på att det fanns någon specifik återställning av startmenyn, någon form av regedit-lösning kanske? I "Anpassa Start-menyn" har jag försökt med "Återställ standardinställningar", men tyvärr.
Citera
2010-02-05, 15:34
Medlem
Finns ett hyffsat bra program som tar bort allt. Det heter Unlocker och det blir som en applikation när du högerklickar (som med WinRAR m.m) Jag hinner tyvärr inte hitta en länk för nedladdning, men försök hitta det så ska det nog hjälpa.

Edit: Alltså det tar bort det du höger klickar inte "allt" som jag skrev
Citera
2010-02-05, 18:06
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Support

//Mod
Citera
2010-02-06, 15:13
Medlem
Oval-Vogels avatar
Det har löst sig. Tar man nämligen bort Bildmappen från sin ursprungliga plats återskapar Windows den. Loggade in på datorn och allt var helt plötsligt i sin ordning!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in