2010-02-06, 12:20
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deviance88
Behöver verkligen hjälp, snälla

Men hallå..? Skämtar du med oss?

System Idle Process är den process som berättar hur mycket ledig tid din dator har, dvs hur mycket den INTE jobbar. Står det 98% på System Idle Process betyder det att din dator belastas med 2%.
Citera
2010-02-07, 12:12
Medlem
Deviance88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Men hallå..? Skämtar du med oss?

System Idle Process är den process som berättar hur mycket ledig tid din dator har, dvs hur mycket den INTE jobbar. Står det 98% på System Idle Process betyder det att din dator belastas med 2%.

Varför visar då task manager under fliken "performance" alltid över 50% cpu usage? :S
Citera
2010-02-07, 12:14
Medlem
raggarsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deviance88
Varför visar då task manager under fliken "performance" alltid över 50% cpu usage? :S
Gör såhär. Öppna aktivitetshanteraren/taskmanager(taskmgr) och öppna Processer-fliken. Sortera efter CPU så att den med högst CPU användning kommer högst upp, ta en screenshot och släng upp så får vi se.
Citera
2010-02-08, 09:48
Medlem
Deviance88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin
Gör såhär. Öppna aktivitetshanteraren/taskmanager(taskmgr) och öppna Processer-fliken. Sortera efter CPU så att den med högst CPU användning kommer högst upp, ta en screenshot och släng upp så får vi se.

Får ta och ordna det när jag kommer hem från jobbet!
Citera
2010-02-08, 18:48
Medlem
Deviance88s avatar
Här kommer 2 screens från task manager:

Task Manager:
http://data.fuskbugg.se/skalman01/wi...sk_manager.jpg

Cpu Usage:
http://data.fuskbugg.se/skalman01/cpu_usage.jpg
Citera
2010-02-08, 19:29
Medlem
Deviance88s avatar
Någon som kan ha en aning om vad det är som spökar?
Citera
2010-02-09, 10:56
Medlem
Andreasvbs avatar
Stäng WinRAR.
Citera
2010-02-09, 11:02
Medlem
Deviance88s avatar
Hade det bara igång när jag tog skärmdumpen, men fortfarande så är CPU:n typ alltid över 30-50%.
Citera
2010-02-09, 11:46
Medlem
hasenfrasens avatar
Använd Sysinternals ProcessExplorer så ser du även om hårdvaruinterrupts (taskiga drivare/trasig hårdvara) stjäl cpu.
Citera
2010-02-09, 11:49
Medlem
Deviance88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Använd Sysinternals ProcessExplorer så ser du även om hårdvaruinterrupts (taskiga drivare/trasig hårdvara) stjäl cpu.

Okej får tanka ner det när jag kommer hem och slänga upp en ny screen om det är så att jag inte blir något visare
Citera
2010-02-09, 13:28
Medlem
Vill bara dubbelkolla en sak. Ser att din utorrent drar en del. Den processen brukar inte dra mycket alls för mig bortsett från om det antingen är extremt mycket diskaktivitet (toksnabbt internet med andra ord) eller om något bråkar med drivrutinerna.
Eftersom det är en nyinstallation, har du lagt in de senaste drivrutinerna för ditt moderkort? Annars skulle jag rekommendera att du besöker tillverkarens hemsida.
Och sen ser jag att du inte fick svar på din fråga angående vad det kan finnas för drivrutiner för CPU. Börja med att ladda ner det senaste drivrutinspaketet för moderkortet så brukar det finnas med en AMD-drivrutin där.

(Någon som har koll på ifall även chipset och CPU ligger med bland windows updates drivrutiner? Sköter alltid sånt manuellt)

För övrigt, vill du kolla igenom om du verkligen har datorn uppdaterad kan jag ju rekomendera http://secunia.com/ för den scannern brukar inte missa mycket alls...
Citera
2010-02-09, 13:45
Medlem
Deviance88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurran
Vill bara dubbelkolla en sak. Ser att din utorrent drar en del. Den processen brukar inte dra mycket alls för mig bortsett från om det antingen är extremt mycket diskaktivitet (toksnabbt internet med andra ord) eller om något bråkar med drivrutinerna.
Eftersom det är en nyinstallation, har du lagt in de senaste drivrutinerna för ditt moderkort? Annars skulle jag rekommendera att du besöker tillverkarens hemsida.
Och sen ser jag att du inte fick svar på din fråga angående vad det kan finnas för drivrutiner för CPU. Börja med att ladda ner det senaste drivrutinspaketet för moderkortet så brukar det finnas med en AMD-drivrutin där.

(Någon som har koll på ifall även chipset och CPU ligger med bland windows updates drivrutiner? Sköter alltid sånt manuellt)

För övrigt, vill du kolla igenom om du verkligen har datorn uppdaterad kan jag ju rekomendera http://secunia.com/ för den scannern brukar inte missa mycket alls...

Jag har nog glömt av att installera drivrutiner till moderkortet, men det känns inte som att det borde dra hela min CPU ner i skön, men ska kika på det när jag kommer hem och se om jag kan hitta några som passar bra.

CPU ligger inte med bland windows update drivrutiner ( den uppdaterar bara sånt som har med ditt OS att göra ).

Tack för tipset =) !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in