Nu är min fråga.Varför ändrar "Dns" sig på whoer.net med Hide My Ass VPN ? Först står det ett Svenskt Dns antagligen mitt,sen är det Proxys/Socks ip nummer.Så den ändrar så och skiftar.Varför då ? Hur gör man så den använder sig utav Proxns/Socks dns hela tiden istället ?
Ifall du använder en proxy över SOCKS sker DNS-förfrågningar fortfarande ifrån din vanliga IP-adress. Om du vill dölja din IP-adress vid DNS-förfrågningar, använd en HTTP-proxy istället. Det är diskutabelt hur stor säkerhetsbrist det är att ens IP-adress syns i dessa fall, men den som vill vara fullständigt garderad bör alltså gå över till HTTP-proxy.
Nu är min fråga.Varför ändrar "Dns" sig på whoer.net med Hide My Ass VPN ? Först står det ett Svenskt Dns antagligen mitt,sen är det Proxys/Socks ip nummer.Så den ändrar så och skiftar.Varför då ? Hur gör man så den använder sig utav Proxns/Socks dns hela tiden istället ?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!