2004-02-25, 18:17
Medlem
När man ska komma in i någons dator via nätverket, så krävs ju inloggning.
En bruteforce borde kunna göra det? Men jag hittar inga som fungerar för just det ändamålet.

Det jag vill göra är alltså att ta mig in på någons dator när de sitter på samma nätverk som mig själv.
Tacksam för hjälp
Citera
2004-02-25, 21:11
Medlem
Azoracs avatar
Vad mer exakt är det du vill ta dig in på. OS?.. finns det eventuella brandväggar?.. vad är det för dator, vad är syftet med den?
Citera
2004-02-27, 10:34
Medlem
det jag är mest intresserad av är faktiskt winXP eftersom det är det flest användare använder sig av. Jag vill helt enkelt komma åt en helt vanlig användar dator, inga brandväggar ingenting, bara nätverksinloggning.
Datorn används enbart till att spela surfa, och kanske göra skolarbete på. inget annat.
Det kan väl inte vara sååå svårt?
Citera
2004-02-27, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enigma
När man ska komma in i någons dator via nätverket, så krävs ju inloggning.
En bruteforce borde kunna göra det? Men jag hittar inga som fungerar för just det ändamålet.

Det jag vill göra är alltså att ta mig in på någons dator när de sitter på samma nätverk som mig själv.
Tacksam för hjälp

En någolunda seriös nätverksadmin borde ha satt en gräns vid försö av inloggningar, vilket medför att kontos lås efter ett tag. Då blir det rätt värdelöst att försöka bruteforce.
Citera
2004-02-27, 15:03
Medlem
Azoracs avatar
han borde även spärrat .exe/.vbs/.bat/.msi/ filer osv. Sen borde han satt mycket mer begränsade rättigheter.
Citera
2004-02-28, 14:05
Medlem
agents avatar
ett tips som jag vet fungerar på vissa ställen där de har WinZip är att zippa filerna (exe mm.) sedan köra dem utan att zippa upp dem.
Citera
2004-02-28, 18:23
Medlem
TWATEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agent
ett tips som jag vet fungerar på vissa ställen där de har WinZip är att zippa filerna (exe mm.) sedan köra dem utan att zippa upp dem.

Dom zippasupp, men i en tempmapp.. Som sen tas bort..
Däremot e de möjligt att de funkar, eftersom de då e winzip som öppnar, å inte du..
Citera
2004-02-28, 18:44
Bannlyst
Eitherway. LANguard Network Security Scanner har en funktion för brutalforca ett nätverks login. Ant den som är inloggad på datorn eller så brutal forcar man admin.

Inget å rekomendera dock. Som nämnt i något annan inlägg så finns det säkerligen skydd mot detta. Annat fall så är det aldrig snällt å scanna, butal forca någon via nätverk.. Tar resurser för båda datorerna och segar ner nätverket.
Citera
2004-02-28, 20:08
Medlem
agents avatar
Citat:
Dom zippasupp, men i en tempmapp.. Som sen tas bort..
Däremot e de möjligt att de funkar, eftersom de då e winzip som öppnar, å inte du..

nää, jag tängte på det och skrev ett litet vb-programm som skulle köra, men det funka inte, så antingetn så kör winzip det som en del i sin process eler så har den fått utökade befogenheter, typ system??
Citera
2004-02-28, 20:14
Medlem
TWATEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agent
nää, jag tängte på det och skrev ett litet vb-programm som skulle köra, men det funka inte, så antingetn så kör winzip det som en del i sin process eler så har den fått utökade befogenheter, typ system??

Beror på hur de e installerat tror jag, å hur begränsningarna ligger. Ligger låset i ex. Novell eller likande, så brukar de inte va några problem alls att kommaförbi grejjerna..
Citera
2004-02-29, 12:30
Medlem
Azoracs avatar
Du kan ju zipa upp filerna i system mapen %systemroot%/ lr vad det heter. sen är det bara att ta öppna map när winzip frågar efter det. om du nu vill komma åt mapar dvs :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in