Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2010-02-05, 20:08
Medlem
Colossuss avatar
http://spaghettitesting.files.wordpress.com/2008/04/internetdickwadsmall.jpg

Den bilden summerar det ganska så bra
Citera
2010-02-05, 20:23
Medlem
Alltså, pundar man ska man läsa på. Ja. FB kan vara en bra källa. Ja. Ringa narkotikabrott är dock en struntsak om man jämför med att någon dör! Mina polare skickade mig till akuten för 15+ år sedan, jag hade tagit GHB och sprit, var helt väck men andades. Det var dock uttalat från personalens sida att, även om de var ngt irriterade, så ringde de INTE snuten eller anmälde det hela. Har detta ändrats? Har inte varit i akutsvängen på länge, men om så är fallet är det illa. Kommer att medföra ett antal dödsfall varje år. Är någon sjuk, vad det än må bero på, ska de kunna söka sjukvård utan att få snutar inblandade. Okej, om barn är uppenbart misshandlade, skottskador och vissa fall av misstänkt kvinnovåld, då tycker jag att vården ska kunna anmäla vidare. Men inte om någon har fått sig en OD.
Citera
2010-02-05, 20:34
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pallkrage
...Ringa narkotikabrott är dock en struntsak om man jämför med att någon dör! ...
Absolut, men om det visar sig att det inte var fråga om någon risk för livet, utan att det bara är en effekt av drogen som man inte kände till, känns det nog ganska onödigt.
Jag säger inte att man ska rådfråga Flashback om man är rädd att någon riskerar livet, då ska man ju självklart kontakta sjukvården, men jag tror att det där kan vara en anledning till att många startar trådar i Drogakuten istället för att ringa efter en ambulans.
Även om man inte har läst på och därmed tror att det kan vara allvarligt är det något som säger en att det kanske inte är så farligt ändå.

Men det är ju uppenbarligen många som väljer att ringa först, läsa på sen.
Många bra RC-droger har ju blivit klassade till stor del på grund av att oerfarna inte orkat kolla upp vad dom stoppat i sig, för att sedan ringa efter ambulans när effekten kommer.
Citat:
Ursprungligen postat av pallkrage
..Har detta ändrats? ..
Inte en aning, jag har aldrig varit i den situationen, så jag vet inte alls hur det fungerar.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in