Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-05, 14:49
Medlem
surfacings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfasdf
Visdom tror jag det heter på svenska, visdomsfullhet har jag inte hört tidigare
Tycker du avsikten blev svårare att förstå?

Citat:
Sedan vet jag inte hur man motbevisar någons trovärdighet heller.
Motbevisar påståenden har jag hört och att man kan tappa i trovärdighet.
Sluta larva dig och rikta bort fokus. Vad du har hört eller inte hört har ingen betydelse nu. Varför yttra sig om du verkligen inte vet? Trovärdighet är en synonym för hur pass tillförlitligt exempelvis något eller någon är. Något jag anser att du inte är. Då du säger emot dina egna normer som du har konstaterat tidigare i denna tråd. Se svaret nedan för en demonstration.

Citat:
Upplys mig om vilken förebild jag har?
Varför ska jag göra det? Jag bara antog att du har den som du hänvisade till tidigare:

"Vill du ventilera din frustration över saker du sett på flashback och komma med en uppmaning till folk att skärpa sig? Jag håller med i mycket av det du skriver, men tror inte att det går att komma ifrån problemet. Vissa människor verkar använda flashback som sin egen latrin online. Förmodligen mår de inte så bra själva eftersom de känner ett behov av att gå på andra".

Och där tycker jag du motbevisar din egen trovärdighet. Du beter dig likadant som dom du dömer ut (se tidigare personangrepp mot Obliver). Men om du har du några andra invändningar så får du fan omformulera dig.

Citat:
Upplys mig gärna även om när jag påstått att jag besitter oerhörd visdom.
Gärna i PM så att vi inte kantrar till OT.
Du har aldrig påstådd det. Det är vad det framstår som.
För övrigt ser jag inget offtopic på tapeten. Det är upp till moderator att avgöra och inte dig.

Citat:
Sedan uppfattar jag det inte själv som att jag direkt lagt ord i pallkrages mun.
Jag beskrev hur jag uppfattat det han skrivit och frågade om det var korrekt uppfattat av mig.
Jag tycker mig se ett mönster i ditt tillvägagångssätt att diskutera, så jag tänker köra din grej här bara för att djävlas. Hur ska vi veta att det är vad du uppfattar det som? Du skrev aldrig ordagrant att det var vad du uppfattade det hela som? Ååååh "upplys" mig exakt vart du skrev det?

Min poäng med detta svar är att man kan inte ha som argument att hålla på och angripa folk från fel vinklar och ordmärka. Man måste kunna dra några egna paralleller själv annars resulterar debatten bara i pajkastning.
Citera
2010-02-05, 15:13
Medlem
TS, jag förstår inte vad du vill med den här tråden. Vill du att fb ska införa fler regler? Vad är det vi ska diskutera?
Citera
2010-02-05, 18:14
Medlem
Ja!s avatar
FB är inte som du beskriver. Det är möjligt att det har varit så, och ryktet gör gällande att FB är ont, men här finns mest trevliga människor vad jag har märkt. Postar någon "hemska" länkar och dyl. strömmar svar in som ligger mer på "Nej fy "-nivån snarare än "Hahaha jväla neger som dör på filmen, finns mer? ".
Flashback är ganska tamt, en del tvåan-skämt och skratt åt negrer/utvecklingsstörda, men inte mycket mer än hur det pratas i kompisgäng.
Då är det många gånger värre på t.ex. 4chan.
Citera
2010-02-05, 18:25
Bannlyst
Flashback är helt underbart ibland.

Några onödiga missförstånd i början men de flesta förstår poängen.

Tråden var trevlg när jag skrev postarna och att det blev slakt är ytterst roligt.

Skriver ett provocerande och någorlunda seriöst inlägg ryktat till ts, ville verkligien höra vad trollet kommer säga. Inlägget Blir besvarat av en ganska "normal" person . Han får ett svammel svar tillbaka. Han verkar inte förstå det och fortsätter på samma visa
Låtsas missförstå han och säger ungefär samma sak igen, fast lite mer invecklat bara för att jävlas.

Loggar ut. Loggar in. Kollar tråden .

Fan vilket drag det blev,

Herr nolla som förenklar mitt svammel och påstår att jag är efterbliven, new and tue story ...
Tar inte lång tid innan den blir varn sparkad. Något förstår inte att han ska vara tyst och blir våldtagen av en surfacing. Hoppas att du svarar med all din förmåga

Herr nolla, kan det där med tänka på hur folk kan reagera på uppenbart uppblåsta och stressade svar. Samt att han missförstår precis allt. Så du vet herr Något, det är stor skillnad på första och andra inlägget jag skrev. Inget du la märke till?

"Usel gramatik, reglaren och substanserna" Vad ägd jag blev oj oj. 4 chan är en plats för dig Herr nolla-

Och var det värt, skulle inte han ha slaktat dig skulle jag har gjort det istället.

Trollet svarade docl ganska underhållande och med humor +1. Skriv mer.

Flashback levererar riktigt sköna saker ibland.

Tillförde inte med svaret, men det gick väldigt fort för folk att visa vart skåpet ska stå.

Tack FB!

P.S: Keep it up!
Senast redigerad av Obliver 2010-02-05 kl. 18:30.
Citera
2010-02-05, 18:25
Medlem
Jag var slarvig och full då jag postade första grejen. Å andra sidan skrev jag senare att jag missat att formulera frågan ordentligt, och formulerade den sedermera. Frågan är helt enkelt vad som driver de som avsiktligt och uppriktigt faktiskt provocerar fram farliga situationer för andra. Detta genom att ex. ge folk råd att ta mer knark då de inte kan andas ordentligt, eller att alla ändå hatar dom så att de lika gärna kan suicidera. Ja, det heter så. Vidare heter det "begå självmord" och inte "ta självmord". Jag är anarkist såtillvida att jag är övertygad om att grupper av människor ganska naturligt sammansluter sig kring gemensamma intressen och därvid sätter en grundläggande standard för beteendet inom gruppen. FB har klart och tydligt sin standard sedan många år, jag funderar i korthet på varför just de där riktigt farliga grejerna är okej att skriva. Såtillvida att ingen säger "idiot, ta en Temesta, gå till soctanten och kasta dig sedan utför ett stup" åt de som skriver. Det är en sak att vara hatisk och galen för att man är...hatisk och galen, en helt annan sak att man är en bortskämd fittunge som vuxit upp framför datorn, aldrig arbetat, inte kan stava, triggar folk till att skada sig själva och är värd ungefär noll i alla verkliga sammanhang. Svårare än så är det inte.

Jag har aldrig efterfrågat, och vill inte heller ha censur av något som helst slag. Jag funderar mest på detta med frihet, libertarianism och något slags elementärt ansvar...och att en massa lowlifes gömmer sig bakom tangentborden.

När jag hävdar att det inte är okej eller roligt, och dessutom slödderaktigt att hacka på folk som står med rakbladet i handen, vars partner har dött en ond bråd död, eller att större delen av de som skriver den sortens inlägg behöver både klinisk könsbestämning och Trilafon Depot, så är det för att det är min åsikt. Den åsikten är dessutom objektivt sann och kan förstås som allt annat ifrågasättas, i det här fallet dock utan någon mening.

FB, och alla andra forum världen över, befolkas till viss del av idioter. Idioter såtillvida att de inte nöjer sig med att försöka att chockera genom att förespråka nekrofili, eller ge referenser till då de trippat på fem hekto torkad cubensis, insmugglad från Vietnams hemligaste shamaner (tjena...pussy!) utan att de faktiskt för att utmärka sig bland alla jävla patetiska avatarer, försöker profilera sig med andra människors liv som insats. Jag funderar helt enkelt på varför, utan att förespråka censur, det är okej att dessa människor öh. kan ta upp bandbredd.
Citera
2010-02-05, 18:57
Medlem
Det som skrivs, sägs, målas, komponeras, utrunkas, har alltid en anledning. En källa och punkt som helheten och åsikterna (och sperman) utstrålar ifrån. Min person, uppväxt, bakgrund, genetiska uppsättning etc. är för mycket att beskriva, så det skippar jag. Däremot kan jag faktiskt ge några ytterst konkreta exempel på varför jag faktiskt bryr mig i hur människor ger respons till varandra, må så vara på forum eller irl.

Jag jobbade många år inom akutpsykiatrin i olika delar av landet. Gör lyckligtvis något annat sedan många år. Vid många tillfällen har patienter tagit livet av sig. Vid allra minst fyra av dessa tillfällen, har förloppet komplicerats och påskyndats av diverse psykopatiska troll på diverse internetfora. Ibland har de fixat en mysig date med en fjortis, bjudit på roppar och fultjack. Det har varit allt ifrån den vänlige 32-åringen (utan jobb, straffad för sexuella övergrepp, benzpundare) som övertalat Lisa 15 år att livet inte är värt att leva, knullat henne i arslet utan glidmedel, förstärkt hennes mörka syn via diverse inlägg och sedan sagt "är du feg eller, gör det så kommer du till en bättre tillvaro!" Det har varit personer/patienter som skrivit som sista sak i detta livet "de tar mig inte på allvar ens på nätet, varför ska jag leva", det har varit personer som gett till råd åt svårt psykotiska människor att de inte ska ta sin farmaka...för att det är läkemedelsindustrin som konspirerar. Vidare har jag två kollegor, som på två olika platser i landet varit med om att ungdomar (och äldre!) kommit in till akuten...MEN FÖRSENT!!! Deras polare har redan fått en stroke/blivit hjärnskadade/fått nekroser i extremiteter whatever...ibland har de dött. De skulle överlevt utan några som helst men, om inte polarna suttit och messat på FB och drugs.ru för att själva vara läkare, och lyssnat på folk som säger "tar du knark får du skylla dig själv! slappa dom i ansiktet så blir det bra!"

Jag har en enkel skiljelinje i tillvaron; om en människa/människor kan dö mer eller mindre akut av mina handlingar, vad jag säger, säljer, gör, skriver...så skippar jag det. Jag har aktier i Swedish Match, och i Lockheed-Martin BTW, men every man and every woman is a star, och det är helt enkelt fel att driva någon mot avgrunden, lika fel som att uttryckligen ta någons liv.
Citera
2010-02-05, 19:05
Medlem
_abous avatar
pallkrage, vad vill du uppnå med tråden egentligen?
Dom som håller på kommer inte sluta oavsett vad du skriver.
Och anledningen till att dom håller på är väl att dom antingen roas av det, eller så är dom sjuka i huvudet, fan vet jag.
Citera
2010-02-05, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pallkrage
Jag var slarvig och full då jag postade första grejen. Å andra sidan skrev jag senare att jag missat att formulera frågan ordentligt, och formulerade den sedermera. Frågan är helt enkelt vad som driver de som avsiktligt och uppriktigt faktiskt provocerar fram farliga situationer för andra. Detta genom att ex. ge folk råd att ta mer knark då de inte kan andas ordentligt, eller att alla ändå hatar dom så att de lika gärna kan suicidera. Ja, det heter så. Vidare heter det "begå självmord" och inte "ta självmord". Jag är anarkist såtillvida att jag är övertygad om att grupper av människor ganska naturligt sammansluter sig kring gemensamma intressen och därvid sätter en grundläggande standard för beteendet inom gruppen. FB har klart och tydligt sin standard sedan många år, jag funderar i korthet på varför just de där riktigt farliga grejerna är okej att skriva. Såtillvida att ingen säger "idiot, ta en Temesta, gå till soctanten och kasta dig sedan utför ett stup" åt de som skriver. Det är en sak att vara hatisk och galen för att man är...hatisk och galen, en helt annan sak att man är en bortskämd fittunge som vuxit upp framför datorn, aldrig arbetat, inte kan stava, triggar folk till att skada sig själva och är värd ungefär noll i alla verkliga sammanhang. Svårare än så är det inte.

Jag har aldrig efterfrågat, och vill inte heller ha censur av något som helst slag. Jag funderar mest på detta med frihet, libertarianism och något slags elementärt ansvar...och att en massa lowlifes gömmer sig bakom tangentborden.

När jag hävdar att det inte är okej eller roligt, och dessutom slödderaktigt att hacka på folk som står med rakbladet i handen, vars partner har dött en ond bråd död, eller att större delen av de som skriver den sortens inlägg behöver både klinisk könsbestämning och Trilafon Depot, så är det för att det är min åsikt. Den åsikten är dessutom objektivt sann och kan förstås som allt annat ifrågasättas, i det här fallet dock utan någon mening.

FB, och alla andra forum världen över, befolkas till viss del av idioter. Idioter såtillvida att de inte nöjer sig med att försöka att chockera genom att förespråka nekrofili, eller ge referenser till då de trippat på fem hekto torkad cubensis, insmugglad från Vietnams hemligaste shamaner (tjena...pussy!) utan att de faktiskt för att utmärka sig bland alla jävla patetiska avatarer, försöker profilera sig med andra människors liv som insats. Jag funderar helt enkelt på varför, utan att förespråka censur, det är okej att dessa människor öh. kan ta upp bandbredd.

Bra på sitt sätt att du skrev det så, det blev en härlig tråd. Hur ser du på sådana trådar, är det också idioti? : )

Hur länge har du känt till forumet?

Din åsikt är fullt normal irl. Men det här är ett jävligt stort internet forum, med sin sjuka "etik". Motverka det istället för att göra en tråd om det. Vart leder det?

För 100:e gången man får säga vad man vill och när man vill här. Hatkärlek.

Exempel: Trams tråd och en seriös tråd.

Drogakuten : ett 50 stilnoct är det farligt?" "Eller hjälp mig provade amfetamin. Min puls är 180 och har jätte ont i hjäratat".

Skillnaden är uppenbar.

Det är ingen ide att diskutera det och hålla på skriva i timmar. Det är så det är bara.

För 500:e gången.

Är ganska dragen själv, hoppas du fått respons och slutar älta oöndliga ämnen.
Senast redigerad av Obliver 2010-02-05 kl. 19:10.
Citera
2010-02-05, 19:29
Bannlyst
Citat:
Det som skrivs, sägs, målas, komponeras, utrunkas, har alltid en anledning. En källa och punkt som helheten och åsikterna (och sperman) utstrålar ifrån. Min person, uppväxt, bakgrund, genetiska uppsättning etc. är för mycket att beskriva, så det skippar jag. Däremot kan jag faktiskt ge några ytterst konkreta exempel på varför jag faktiskt bryr mig i hur människor ger respons till varandra, må så vara på forum eller irl.

Jag jobbade många år inom akutpsykiatrin i olika delar av landet. Gör lyckligtvis något annat sedan många år. Vid många tillfällen har patienter tagit livet av sig. Vid allra minst fyra av dessa tillfällen, har förloppet komplicerats och påskyndats av diverse psykopatiska troll på diverse internetfora. Ibland har de fixat en mysig date med en fjortis, bjudit på roppar och fultjack. Det har varit allt ifrån den vänlige 32-åringen (utan jobb, straffad för sexuella övergrepp, benzpundare) som övertalat Lisa 15 år att livet inte är värt att leva, knullat henne i arslet utan glidmedel, förstärkt hennes mörka syn via diverse inlägg och sedan sagt "är du feg eller, gör det så kommer du till en bättre tillvaro!" Det har varit personer/patienter som skrivit som sista sak i detta livet "de tar mig inte på allvar ens på nätet, varför ska jag leva", det har varit personer som gett till råd åt svårt psykotiska människor att de inte ska ta sin farmaka...för att det är läkemedelsindustrin som konspirerar. Vidare har jag två kollegor, som på två olika platser i landet varit med om att ungdomar (och äldre!) kommit in till akuten...MEN FÖRSENT!!! Deras polare har redan fått en stroke/blivit hjärnskadade/fått nekroser i extremiteter whatever...ibland har de dött. De skulle överlevt utan några som helst men, om inte polarna suttit och messat på FB och drugs.ru för att själva vara läkare, och lyssnat på folk som säger "tar du knark får du skylla dig själv! slappa dom i ansiktet så blir det bra!"

Jag har en enkel skiljelinje i tillvaron; om en människa/människor kan dö mer eller mindre akut av mina handlingar, vad jag säger, säljer, gör, skriver...så skippar jag det. Jag har aktier i Swedish Match, och i Lockheed-Martin BTW, men every man and every woman is a star, och det är helt enkelt fel att driva någon mot avgrunden, lika fel som att uttryckligen ta någons liv.

Du loggar in på flashback, gör en jävligt skumt formulerad tråd när du va lite full.

Du väljer ett oändligt ämne.

Väntar tills dagen efter med svar och tummen förklaringar?

Väntar tills folk käfsar och låtsas missförstå av ilska?

Klart att det kommer att få folk att tänka om, ingen tvekan.
Senast redigerad av Obliver 2010-02-05 kl. 19:44.
Citera
2010-02-05, 19:46
Medlem
Som svar på allt, gör det praktiskt för mig, skriver jag endast följande...detta är inte OT, däremot en tolkningsfråga, se slutet för summan:

Jag har tagit 39175 Dexofen och för att gå ner i vikt tog jag en kur DNP från Macao. Det lixom sträcker i aortan och kommer vatten ur munnen. Morsan har ju bytt art; hon är nu lemur på Madagaskar, blev omopererad av albanska jesuiter, längtar ju efter mamsen *fnizz*, men viltvårdarna säger bara att jag ska skicka kastanjer. Min papi, alltså fritidsledaren från lågstadiet som gifte sig med min första papi, klagar med kåta blanka ögon på att min "andra sfinkter är jungfrulig!" Det pirrar i kisspinnen då jag tänker på det, men jag ska få en egen hamster snart och jag ska elda bara litet på den, kanske en tass eller så. Jag fick ett jobb på ett gruppboende för de som jobbar på gruppboenden men har praktik på parkförvaltningen samtidigt, men min soc sa att "du vet ju hur det är i Lysekil, eller hur, den ena pjäxan är för stor och den andra för liten!" Så nu jobbar jag med ett gruppboende endast, men bor på ett gruppboende för de som jobbar där. Livf-ets Ord har förkalkat teorin för mig; Suecia är gruppboenden i gruppboenden, som russki dolls, och ytterst där ute sitter en nomenklatura av förvaltningschefer utvaskade från diverse kommunal verksamhet med god insikt om Amerigo Zalar-Demirbag-Stens ideologi, de sitter på leken och ingen god man finns över dom. Whohaa! Jag säger som såhär; en metallförstärkt ziplock med ett öga som logga, och referenser till nordpolen, kan vid återfinnandet i frysen orsaka temporär sinneförvirring. Ring polisen, Fru Furunkel har orenat!

Vem i helvete bryr sig, egentligen? Det går ju inte att göra något, så varför bry sig. Nu ska jag söka igenom min adressbok efter (från min sida!) desperata försök till att få knulla, dricka en eller två vinare och bara bli jävligt dryg. Uppriktigt sagt så bryr jag mig inte så mkt i folk som frontar suicidplaner, men jag vidhåller att om någon förskrämd sate postar att polaren inte kan andas efter att ha tagit X el. Y av Z. så bör man be dom att åka till akuten.
Citera
2010-02-05, 20:01
Medlem
_abous avatar
Citat:
...om någon förskrämd sate postar att polaren inte kan andas efter att ha tagit X el. Y av Z. så bör man be dom att åka till akuten.
Så huvudfrågan(?) var alltså att folk inte ska ge diagnoser och hjälpa till med drogakuta problem över internet?

När man pysslar med droger bör man läsa på, gör man inte det blir det farligt.
Det här vet dom flesta, och då är Flashback ett jävligt bra ställe att söka information på.
Om man ändå väljer att ta droger utan att sätta sig in i aktuell substans kan det gå illa, men dessa personer vet ju uppenbarligen inte vad som händer när dom gör en tråd i Drogakuten.
Alltså kan något som verkar farligt visa sig vara en helt naturlig reaktion på drogen, då förstår jag att man känner sig dum om man ringer polis och ambulans och blir straffad för ringa narkotikabrott istället för att rädda livet på sin kompis.

Jag ska erkänna att jag inte läser speciellt mycket i Drogakuten (för det är väl det forumet du syftar på?), men dom trådar jag har läst har varit av hög kvalité med konkret hjälp.
Kan du länka till några exempel där folk medvetet har uppmanat till att vänta ut symptomen, fast det har medfört livsfara?
Eller jag kanske missförstår dig igen?
Citera
2010-02-05, 20:04
Medlem
WinterTimes avatar
För att hos vissa så växer självförtroendet och diverse kroppsdelar avsevärt när de sitter anonymt vid skärmen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in