2010-02-04, 16:15
Medlem
Vet inte riktigt om detta hamnar på rätt plats, men jag provar här...

Våran wow-guild funderar på att uppdatera våran ventserver (nuvarande 2.1.4), alt byta till teamspeak.
anledningen till detta är flera, men bla så har många som kör win7 problem med lagg, det saknas endel funktioner som att prata specifikt men en eller vissa personer, oavsett vilken kanal dessa finns i, samt lite andra nyttiga saker att ställain..

Teamspeak3 ser ju mycket lockande ut, mycket funktioner osv, men är ju fortfarande i beta, dock gratis.
Ventrilo ser aven det ganska bra ut, men kostar ju (om jag fattat det hela rätt) om man vill ha mer an 8 slots. Vi behöver 40-50 slots.. finns det crackade ventrilo servrar att hitta någonstans?
Att någon av oss skulle starta en egen server är inget problem, ej heller en rimlig avgift för en hyrd server...

Vore glad för några tips från era erfarenheter kring detta..

Tack på förhand!
Citera
2010-02-04, 16:53
Medlem
Ja det finns crackade, inte jätte lätt att hitta ibland dock.
Ventrilo är mycket bättre än teamspeak enligt mig och mkt lättare att använda, väldigt bra admin system i 3.0+
Jag kanske kan få tag i Ventrilo Server åt er, inte för så mkt pengar.
Hör av dig om intresse.
Citera
2010-02-04, 18:37
Medlem
jag skulle vilja föreslå mumble istället. det är opensource och har därför många fördelar. bland annat är det väldigt lätt att hitta publika servrar där du kan skapa egna rum helt gratis.

kolla på www.mumble.se tex
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in