2010-02-04, 16:15
Medlem
Vet inte riktigt om detta hamnar p rtt plats, men jag provar hr...

Vran wow-guild funderar p att uppdatera vran ventserver (nuvarande 2.1.4), alt byta till teamspeak.
anledningen till detta r flera, men bla s har mnga som kr win7 problem med lagg, det saknas endel funktioner som att prata specifikt men en eller vissa personer, oavsett vilken kanal dessa finns i, samt lite andra nyttiga saker att stllain..

Teamspeak3 ser ju mycket lockande ut, mycket funktioner osv, men r ju fortfarande i beta, dock gratis.
Ventrilo ser aven det ganska bra ut, men kostar ju (om jag fattat det hela rtt) om man vill ha mer an 8 slots. Vi behver 40-50 slots.. finns det crackade ventrilo servrar att hitta ngonstans?
Att ngon av oss skulle starta en egen server r inget problem, ej heller en rimlig avgift fr en hyrd server...

Vore glad fr ngra tips frn era erfarenheter kring detta..

Tack p frhand!
Citera
2010-02-04, 16:53
Medlem
Ja det finns crackade, inte jtte ltt att hitta ibland dock.
Ventrilo r mycket bttre n teamspeak enligt mig och mkt lttare att anvnda, vldigt bra admin system i 3.0+
Jag kanske kan f tag i Ventrilo Server t er, inte fr s mkt pengar.
Hr av dig om intresse.
Citera
2010-02-04, 18:37
Medlem
jag skulle vilja fresl mumble istllet. det r opensource och har drfr mnga frdelar. bland annat r det vldigt ltt att hitta publika servrar dr du kan skapa egna rum helt gratis.

kolla p www.mumble.se tex
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in