2010-02-04, 07:21
Medlem
zorzes avatar
Hej på er FBare,jag tänker köpa en ny mindre bärbar dator och många av dem har Windows 7 starter och nu undrar jag hur det är att använda W7s?

Hur bra/dåligt är W7starter?

Läste nånstans att en av begränsningarna är att man bara kan ha igång 3 program i taget?!

Ska man istället satsa på en bärbar med W7premium?

Jag ska använda datorn främst till surfning och koppla den till TV:n för att se olika playkanaler den vägen via HDMI.(Jag ska inte ha denna bärbara till bildredigering.)
Senast redigerad av zorze 2010-02-04 kl. 07:23.
Citera
2010-02-04, 07:58
Medlem
hasenfrasens avatar
Tanka hem en bättre via http://forums.mydigitallife.info/forums/16-Windows-7 då den datorn med W7-Starter har SLIC2.1 i BIOS och kan köra vilken W7-version som helst.
Citera
2010-02-04, 16:40
Medlem
R4xx0rs avatar
Har en dator med Win7 Starter. En Asus Eee PC.
Funkar bra. Jag kan ha mer än 3 program öpnna, har inte hört något om att det inte skulle gå.
Däremot har ju inte Win7 Starter inte Aero. Man kan inte heller byta bakgrundsbild heller. Hört att det ska gå att byta genom ändringar i registret...

Om jag var du skulle jag nog köra på en dator med Home Premium
Citera
2010-02-05, 06:21
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Tanka hem en bättre via http://forums.mydigitallife.info/forums/16-Windows-7 då den datorn med W7-Starter har SLIC2.1 i BIOS och kan köra vilken W7-version som helst.

Så det funkar att tanka hem W7P utan att den börjar bugga?Läste nåt om begränsningar i ionL grafiken minns inte just exakt .

Har just nu sett att det kommer nya datorer med mkt nytt så jag ska vänta nån månad,läste att intels nya i3,i5 och i7 processor kärnor har inbyggt grafik i själva processorn som gör grafiken snabbare än att ha separat grafik krets.
Ska läsa i grafikforumet om det är värt att leta dator med den arkitekturen ,hur den står sig mot AMD.
Senast redigerad av zorze 2010-02-05 kl. 06:27.
Citera
2010-02-05, 16:11
Medlem
Fragenergys avatar
Jag tankade hem Windows7 Ultimate och det fungerar perfekt. Inga driver fel, eller annat skit. Vanligt som om du köper det. Inga Grafik fel.
Citera
2010-02-07, 14:57
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fragenergy
Jag tankade hem Windows7 Ultimate och det fungerar perfekt. Inga driver fel, eller annat skit. Vanligt som om du köper det. Inga Grafik fel.

Tack för den
Var nånstans tankade du hem W7u?

Läste att Microsoft nu bestämt att ta bort den korkade begränsningen om att bara kunna ha 3program igång samtidigt exkl.virusskydd i W7s

Jag var och kollade på en Compaq CQ61-402EO som hade allt det jag sökte,men den hade 15,6" .Känns som mer flyttbar än bärbar.Jag är ute efter flexibiliteten att kunna ta med datorn men samtidigt använda den bredvid TV:n där en 10.1" inte tar så mycket plats.
Jag tog bort kravet på HDMI och beställde ett klipp på Dustin för 2495kr,en HP 5101 med 10.1" skärm och Win7s som jag när jag får den i veckan ska ladda hem de förslag som ni har gett i tråden.Ska givet uppgradera RAM till 2GB.Det som avgjorde var att en av dem som betygsatte på Dustin skrev att datorn har draft-n alltså var bättre än spec.
Senast redigerad av zorze 2010-02-07 kl. 14:59.
Citera
2010-02-08, 09:22
Medlem
Annars kan du köpa hela Operativsystemet. Pratar du med leverantören så kan du säkert uppgradera till en Home eller proffesional utan någon jätteökning på priset.
Citera
2010-03-10, 06:49
Medlem
zorzes avatar
Har ännu inte tankat w7u,är nöjd med denna snikprogramvara w7s,man slipper en massa onödiga program då jag ju främst använder datorn för att läsa på nätet och lyssna musik.
Citera
2010-03-11, 12:09
Medlem
Sombreromannens avatar
W7starter är nog bland de mest sämsta OS jag varit med om. Katastrofalt! Aero är ju halva nöjet med windows7

Ännu sämre är att du kan inte dualscreena med starter, utan du kan bara få den som en projektorbild av din skärm när du kopplar in en annan skärm.

Uppgradera, du kommer inte ångra det.
Citera
2010-03-11, 20:32
Medlem
Öppnar man och höger klicka på en bild i Firefox kan man välja bilden som bakgrund även i Win 7 starter. Inte testat eftersom det inte är min. Såg inga andra ställen som lät dig byta bakgrunds bild utom Firefox.

Om dual screen grejen beror på Win 7 starter blir vi glada. Tills nu trodde jag att hennes netbooken hade dåligt grafikkort. Saknade i början min äldre netbook med XP home där jag kunde ha olika upplösningar. Fast jag blev van efter 1 vecka med den dålig upplösningen med Win 7 starter via extern skärm.
Citera
2010-03-11, 20:52
Medlem
R4xx0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Öppnar man och höger klicka på en bild i Firefox kan man välja bilden som bakgrund även i Win 7 starter. Inte testat eftersom det inte är min. Såg inga andra ställen som lät dig byta bakgrunds bild utom Firefox.

Vill man kunna ändra bakgrund i Win7 Starter så får man ändra i registret.
Citera
2010-04-30, 12:11
Medlem
c-As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R4xx0r
Vill man kunna ändra bakgrund i Win7 Starter så får man ändra i registret.

Hur??? Har testat och testat men får det inte att gå. Snälla, förklara hur man gör!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in