2010-02-03, 21:05
  #1
Bannlyst
Förra helgen hade jag varit ute med polare och supit väldigt hårt. När jag sen kom hem på natten var min flickvän fortfarande vaken och hon började då ifrågasätta varför jag druckit så mycket, eftersom jag blir aggresiv när jag dricker började jag knuffa henne lite lätt vilket gjorde henne ännu mer uppröd och hon började skrika svordomar åt mig, vilket gjorde att jag drog henne i håret och örfilade upp henne rejält. Detta är inget bra beteende från min sida och det är tyvärr vanligt i mitt hemland att sådant här sker. Min flickvän täckte upp de blåmärken hon fick genom smink men hon är väldigt rädd när hon är i närheten av mig nu coh visar mig väldigt mycket respekt för att hon är rädd att jag ska använda våld mot henne igen. När jag inte är full är jag en väldigt god man som respekterar kvinnor.

Råd till mig vad jag ska göra?
Citera
2010-02-03, 21:07
  #2
Medlem
6tasys avatar
Det är bra att du själv är medveten om problemet och inser att det är fel. Tyvärr verkar den utlösande faktorn i det här fallet vara alkoholen, vilket betyder att du bör ta det jävligt lugnt om ens bruka drogen i fråga.
Citera
2010-02-03, 21:10
  #3
Medlem
KinkigaKerstins avatar
Du kanske ska ta och bestämma att det var sista gången du krökade? Synd om tjejen fan.
Citera
2010-02-03, 21:11
  #4
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 6tasy
Det är bra att du själv är medveten om problemet och inser att det är fel. Tyvärr verkar den utlösande faktorn i det här fallet vara alkoholen, vilket betyder att du bör ta det jävligt lugnt om ens bruka drogen i fråga.
Tyvärr har jag alkoholproblem. Jag dricker ofta och mycket.

Dricka för mig är något som känns omöjligt att sluta med, det är en stor del av mitt liv.
Citera
2010-02-03, 21:11
  #5
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonaldin
Förra helgen hade jag varit ute med polare och supit väldigt hårt. När jag sen kom hem på natten var min flickvän fortfarande vaken och hon började då ifrågasätta varför jag druckit så mycket, eftersom jag blir aggresiv när jag dricker började jag knuffa henne lite lätt vilket gjorde henne ännu mer uppröd och hon började skrika svordomar åt mig, vilket gjorde att jag drog henne i håret och örfilade upp henne rejält. Detta är inget bra beteende från min sida och det är tyvärr vanligt i mitt hemland att sådant här sker. Min flickvän täckte upp de blåmärken hon fick genom smink men hon är väldigt rädd när hon är i närheten av mig nu coh visar mig väldigt mycket respekt för att hon är rädd att jag ska använda våld mot henne igen. När jag inte är full är jag en väldigt god man som respekterar kvinnor.

Råd till mig vad jag ska göra?


Du ska givetvis ta en rejäl jävla paus ifrån drickandet - prata med flickvännen, lova henne att det aldrig mer ska hända igen. Hur mycket dina löften är värda får du avgöra själv, sen ska du söka hjälp. Det finns utmärkta möjligheter för att du kommer funka bättre som snubbe framöver, då du faktiskt är jävligt medveten om dina egna bekymmer
Citera
2010-02-03, 21:13
  #6
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Åk härifrån kanske. Ange dig själv?

Det är så här att jag kommer från Estland och där händer sådant här väldigt ofta, vi dricker för mycket och slår våra kvinnor. Jag måste anpassa mig mer till de svenska förhållanden.
Citera
2010-02-03, 21:15
  #7
Medlem
vim_mortiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonaldin
Det är så här att jag kommer från Estland och där händer sådant här väldigt ofta, vi dricker för mycket och slår våra kvinnor. Jag måste anpassa mig mer till de svenska förhållanden.

Det är ingen bortförklaring, Sluta att Kröka så jävla mycket istället.
Citera
2010-02-03, 21:16
  #8
Medlem
illenpros avatar
Ett sånt beteende är inte ok någonstans även om det är allmänt accepterat i Estland. Låter som om du får välja mellan tjejen eller alkoholen. För hennes skull.
Citera
2010-02-03, 21:19
  #9
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av illenpro
Ett sånt beteende är inte ok någonstans även om det är allmänt accepterat i Estland. Låter som om du får välja mellan tjejen eller alkoholen. För hennes skull.

Men hur ska jag leva utan vodka? Mitt liv är deprimerande, jag tjänar dåligt och mår dåligt. Drickandet är det enda som piggar upp mig här i livet. Vad ska ersätta detta? Finns det tips vad som ersätter sprit för att få en att må bra?
Citera
2010-02-03, 21:19
  #10
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illenpro
Ett sånt beteende är inte ok någonstans även om det är allmänt accepterat i Estland. Låter som om du får välja mellan tjejen eller alkoholen. För hennes skull.

och i det stora hela, för sin egna skull också.
Citera
2010-02-03, 21:20
  #11
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonaldin
Tyvärr har jag alkoholproblem. Jag dricker ofta och mycket.

Dricka för mig är något som känns omöjligt att sluta med, det är en stor del av mitt liv.

Du är en svag människa helt enkelt. Förr i tiden skötte det naturliga urvalet sånthär, nu får vi dras med människor som dig.

Väx upp och bli en man ffs.
Citera
2010-02-03, 21:24
  #12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Du är en svag människa helt enkelt. Förr i tiden skötte det naturliga urvalet sånthär, nu får vi dras med människor som dig.

Väx upp och bli en man ffs.
Jag flyttade till Sverige från mitt fattiga hemland för att bli rik, istället tvingas jag jobba för väldigt lite pengar och jag mår dåligt och är deprimerad, när jag dricker mår jag bra, försök förstå mig, det är inte lätt. Min kvinna jobbar inte och vi lever på väldigt lite pengar, det är ett svårt liv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in