Citat:
Ursprungligen postat av Softz
Hejhej, drar upp denna tråd med ren panik. Har verkligen ingen aning om den ligger fel eller redan finns.
Till saken:
För ca. 2 veckor sedan blev jag hasslad på 1000 spänn vid ett narkotika-köp av en snubbe. Snubben kom med en dålig förklaring som jag defenitivt inte trodde på. Jag spelade med och låtsades ta ursäkten. Under dessa 2 veckor tog jag reda på honoms bankkod och sedan stal honoms Visakort.
Tog ut 900, bröt kortet som sedan flög ned i papperskorgen.
Nu har snubben polisanmält händelsen och jag började oroa mig när jag tänkte på kamerorna vid uttagsautomaterna. Jag hade luva på huvvet men oroar mig att jag syntes ändå.
Kan nu polisen (eller vem det nu är som utreder detta fall) höra med banken och sedan kolla uttagstid och sedan kolla på videon vid den tidpunkten ?
Hur långt är polisen (ev. annan) redo att gå för detta ?
Vad blir straffet?
Vill inte höra äckliga kommenterar som ''Du förtjänar det'' , ''jävla tjyv'' för det är enbart hämnd och jag tyckar han förtjänade detta.
Softz
Om polisen gör sitt jobb så kommer de att ta ut videon. De flesta riktiga bankomater har kamera, men den är bara precis på bankomaten när det är utomhus på då de inte får filma hela gatan.
Om han anger att du stal kortet så kan det vara bra att gömma undan eller förstöra kläder och annat som du hade på dig vid tillfället om det är plagg eller mössa som lätt går att känna igen.
Har du alldagligt utseende utan några utmärkande attribut så kommer du inte kännas igen tillräckligt för att dömas, speciellt inte med huva.
Kamerorna är generellt dåliga eftersom de är små för att få plats, dåligt ljus och gryniga bilder som följd.
Jag vet inte vad standardtiden de sparar men jag kan tänka mig att de har videos för minst 3 månader bakåt.
Är det en enskild bankomat ej i anslutning till kontor så är utrustningen förmodligen jävligt dålig och gammal och det är mycket drygare för polisen att få ut filmen, är det ihop med kontor är risken större att det är nån flashig ny kamera och kameraövervakningen kan vara delad med bankens egen.
edit:
Bilder på dig själv i kläderna i fråga kan vara bra att ta bort också, även om det är tveksamt att CSI kommer ta sig an det här fallet.