Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-03, 11:38
Medlem
LikeAGloves avatar
Hej, först och främst, jag är verkligen färsk på datorer så ha överseende med mig.
Jag har köpt ett japanskt portabelt tangentbord som kopplas in med USB sladd, men
av någon anledning kan jag inte skriva japanska tecken med det, bara "romaji"

Så hur och var ska jag ställa in så att jag kan använda tangentbordet? Måste jag ladda
hem något slags fontpack eller ska det gå att ändra i windows? Väldigt tacksam för svar
här då jag sitter lite tight till. Som sagt tack på förhand
Citera
2010-02-03, 11:58
Medlem
Hultens avatar
Vilket operativsystem använder du?
Du behöver inget japanskt tangentbord för att skriva på japanska.
Däremot behöver du ändra i nationella inställningar om du sitter i windows (minns inte vad det heter på svenska.. men inställningar-kontrollpanelen-nationella inställnignar? sen någon flik till höger har du språkinställnignar eller input språk eller liknande, lägg till japanska i listan så får du upp en sån liten grej nere i höger hörn (samma som du har när du sitter på japansk dator fast annan typ)

Sitter på femte biran så har lite svårt att tänka klart, men något sånt är det iallafall
Citera
2010-02-03, 12:04
Medlem
LikeAGloves avatar
Tack för svaret, jag kör med Windows Visa, jag vet att man inte ska behöva ett japanskt tangentbord, köpte det för att underlätta lite. Ska se om det funkar nu efter jag har ändrat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in