2005-04-08, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Albanau
Hur många subforum har Flashback?

När grundades Flashback?

Vem är flashbacks grundare?

Vad är Flashback?

Vad finns det mer att veta om Flashback....

Tack på förhand!

http://www.flashback.se/faq/
2005-04-08, 21:30
Medlem
Carradines avatar
1. Varför finns det ingen funktion att strypa andra användare på forumet tex. om man är riktigt trött på att personen ställer frågor som redan besvarats 100000000000000000000^9827823 ggr förut?

2. Kan inte mods. göra något åt den otroligt låga nivån i IT-forumen där nya användare frågar samma sak som finns i klistrade trådar, kan man inte få dessa trådar låsta och en verbal fläskläpp utdelas till trådskaparen utav moderatorn i det forumet? Det stör mig verkligen och jag kan inte uttrycka mig milt mot sådana personer.
2005-04-10, 13:00
Medlem
Jag försöker frenetiskt att redigera min signatur men det slår inte igenom i mina inlägg.
Redigering av avatar slår igenom direkt. Är det nåt jag missat, visas den nya signaturen bara f o m att jag postar ett nytt inlägg?
Jag ändrar, granskar och slutligen sparar, men inget funkar...

EDIT: Jaha!? Så jäkla typiskt. Precis när jag skickar min fråga så funkade det.
Hade väl med "nytt inlägg" att göra då...hmmm...hmm
2005-04-10, 13:15
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin Crosby
Jag försöker frenetiskt att redigera min signatur men det slår inte igenom i mina inlägg.
Redigering av avatar slår igenom direkt. Är det nåt jag missat, visas den nya signaturen bara f o m att jag postar ett nytt inlägg?
Jag ändrar, granskar och slutligen sparar, men inget funkar...

EDIT: Jaha!? Så jäkla typiskt. Precis när jag skickar min fråga så funkade det.
Hade väl med "nytt inlägg" att göra då...hmmm...hmm
Iom att du lägger in ett citat (Quote) så försvinner det. Quote och spoiler taggar raderas automatiskt från signaturerna varje timme.
2005-04-10, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av <::-\-47-/-::>
Iom att du lägger in ett citat (Quote) så försvinner det. Quote och spoiler taggar raderas automatiskt från signaturerna varje timme.
Ok det är borttaget nu. Jag ser att signaturen har tillkommit i mina två inlägg här, men det slår alltså inte igenom i alla andra inlägg som är postade sen tidigare?
2005-04-10, 16:27
Medlem
jrosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin Crosby
Ok det är borttaget nu. Jag ser att signaturen har tillkommit i mina två inlägg här, men det slår alltså inte igenom i alla andra inlägg som är postade sen tidigare?
Nej de kommer endast i inläggen efter att du har aktiverat det.
2005-04-13, 07:04
Medlem
Hur skall länktips läggas? Efter vad de länkar till, eller i sub-forumet "länktips"?
(tänker t ex på.... bra länkar till vin-sajter osv, skall de in i mat&dryck eller?)
2005-04-14, 13:57
Medlem
Sen skulle jag vilja lägga in en fråga till:
varför tar det så extremt lång tid att få svar på en fråga här i FAQ?
Trodde jag var duktig som lägger frågan här i st f att starta en tråd......
2005-04-14, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Sen skulle jag vilja lägga in en fråga till:
varför tar det så extremt lång tid att få svar på en fråga här i FAQ?
Trodde jag var duktig som lägger frågan här i st f att starta en tråd......
Det tar inte lång tid för "vanligt förekommande frågor"! Om det däremot är en fråga som är lite "speciell" så kan det ta lite längre tid då denna tråd inte skall innehålla teorier utan bara raka frågor och raka svar!
2005-04-26, 10:51
Medlem
Q:

Hur stänger jag av "prenumerera på tråd" (eller vad det heter)... permanent? Detta glömmer jag varje gång jag gör ett inlägg och får rensa min inbox på hundratals "svar" som jag inte vill ha.

Och inte minst; hur stänger jag av de trådar jag redan prenumererar på permanent?
2005-04-26, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BJB
Q:

Hur stänger jag av "prenumerera på tråd" (eller vad det heter)... permanent? Detta glömmer jag varje gång jag gör ett inlägg och får rensa min inbox på hundratals "svar" som jag inte vill ha.

Och inte minst; hur stänger jag av de trådar jag redan prenumererar på permanent?
A: Klicka på länken "Redigera alternativ", den andra rubriken (i svart fält ovan det större gråa) heter Meddelanden & ämnesbevakning, däri hittar du en underrubrik som heter "Standardalternativ för ämnesprenumeration". Där ställer du in hur eller om du vill prenumerera eller ej. Du vill ju inte göra det så ändra till Prenumenera ej i rullgardinsmenyn, klicka sedan på knappen "Spara ändringar" längst ned på sidan.

På samma ställe som ovan så hittar du en länk till alla de trådar du prenumenerar på, klicka på den så kommer en lista upp, bocka för de ämnen du inte vill prenumenera på och välj alternativet "Radera prenumeration i rullgardinsmenyn som du finner längst ned under alla trådar.
2005-04-26, 23:48
Medlem
Tack så mycket för hjälpen!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in