2005-08-11, 23:03
Moderator
impieteers avatar
Q: Vad skiljer en "kraftfull tillsägelse" från en alldeles vanlig tillsägelse?
2005-08-11, 23:21
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Man får inte lika många "kraftfulla" innan varningen kommer, misstänker jag.
2005-08-12, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Om man söker på "kraftfull tillsägelse" så visar det sig att det enbart är admin som delar ut kraftfulla tillsägelser.
http://forum.flashback.info/scandina...14&postcount=8
http://forum.flashback.info/scandina...94&postcount=3
Modsen ger en fet jävla tillsägelse.
2005-08-19, 13:36
Medlem
onits avatar
Till vad ska man använda:
"Increase Size" och "Decrease Size"?
2005-08-19, 14:46
Medlem
Asterixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onit
Till vad ska man använda:
"Increase Size" och "Decrease Size"?
För att öka eller minska storleken på den vita rutan som du skriver i. Jag använder den när jag skriver väldigt långa inlägg och får på så sätt bort en scroll.
2005-08-27, 17:00
Medlem
CodeMANs avatar
Texten under nicken

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska söka på, så skippar sökningen och frågar istället:

Texten under nicken där det står "medlem", eller "moderator", osv... Kan det stå någonting annat där? Jag märkte att vissa medlemmar (väldigt få dock) har en annan text där...

Är det genomförbart? Vad kostar det?

/Cody
2005-08-27, 17:15
Medlem
jrosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN
Nu vet jag inte riktigt vad jag ska söka på, så skippar sökningen och frågar istället:

Texten under nicken där det står "medlem", eller "moderator", osv... Kan det stå någonting annat där? Jag märkte att vissa medlemmar (väldigt få dock) har en annan text där...

Är det genomförbart? Vad kostar det?

/Cody
Nej det går inte att ansöka om eller att betala för att få ändrat, vi mods & admins beslutar om detta. Och det är ytterst få som får en titel kan bara komma på TuXi & Insomnia
2005-08-27, 17:16
Medlem
jrosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gisburne
Är det bara jag som har problem med Redigera signatur-funktionen? Min signatur visar sig inte i mina inlägg.
Signaturen kommer i de inlägg som skrivs efter att du har aktiverat funktionen.
2005-08-28, 02:49
Medlem
VONKANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av damp
Du måste regga en ny användare, admin kommer inte byta ditt användarnamn.

Inte ens om jag vill ändra mitt namn till gemener, usch, jag ångrar att jag reggade i VERSALER.

Hatar det. Vet inte vad jag tänkte på eller så skyller jag på capslock. vonkan vill jag heta.
2005-09-02, 16:33
Medlem
evolutes avatar
Q Exakt vad gäller för att en avatar ska anses vara otillåten. Som
jag förstår det ska en avatar inte väcka anstöt om man exempelvis sitter
på ett bibliotek. Jag ser dock personer som har avatarer med kvinnor i
stringtrosor eller som utbyter kroppsvätskor. Är detta tillåtet?
2005-09-10, 22:19
Medlem
Spaders avatar
Q:
En intressant funktion med forumet här är att man kan se vem som har postat mest i en tråd. Jag undrar om man kan kolla detta med ett helt forum? Alltså se vilken användare som skriver mest i ett specifikt forum?

(Loungen t.ex )

/Spader
2005-09-18, 14:38
Moderator
Ruskigbusss avatar
Q: Vad är smurfar, troll och vad får man göra med två nick?

A:Så här fungerar det just nu:

Smurf = en extra användare som används av någon som har en mer etablerad användare.

Troll = någon som blivit bannad och återkommer med nya nick i syfte att fortsätta samma beteende som fick honom bannad första gången.

Om man missbrukar sin smurf, t ex genom att delta växelvis i samma tråd, backa upp "varandra" - så blir det ju också en sorts trollande. Och då brukar vi banna ena nicket och ge den andra en varning.

Smurfar får man annars ha. T ex kanske en "seriös" debattör vill ha en tramsigare för att skoja med i Loungen, eller en särskild för att requesta porr med.

Och det är ok. Säkrast är att man inte deltar i samma forum med de olika nicken. Så slipper man råka ut för en sån fadäs.

Sen, tillkommer de som byter användare. Antingen för att de inte gillade sitt gamla namn, eller att de vill börja om på ny kula.

Eller de som velat lämna, fibblat med lösenordet och glömt bort det, så de fick skapa en ny. Och då får man givetvis fortsätta diskussionen i samma trådar. Bara man är öppen med det, och inte försöker låtsas vara nån annan.

Bannade användare som återkommer, ja, de är egentligen körda. Upptäcks de - så skall de bannas.

Men, ibland låter vi de hållas - om de redan har börjat bygga på en ny identitet och skött sej. Men, om en sån får en varning - så är det permbann direkt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in