2010-02-16, 08:03
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumpkins
http://sv.wikipedia.org/wiki/Johan_L%C3%B6nnroth

Han hittade senare sitt riktiga kall (från länken):

Lönnroth tycker om att virka, vilket han ibland annat roade sig med under långa debatter i riksdagens plenisal.
Citera
2010-02-16, 10:09
Medlem
sp3tts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pushtigban
Hmmm, du jämställer då alltså en parlamentarisk demokrati med en monarkisk diktatur när du talar om "staten" i detta sammanhang....

Än är inte den sista idioten född då tydligen...
Ja, det finns uppenbarligen fortfarande idioter som tror att argumentum
ad populum är ett giltigt argument. Bara man är tillräckligt många (hur många?) så ändras värdet i det man gör helt. Så länge man är fler har man rätt att göra vad som helst?

Vet du vad nio av tio tycker om?
Citera
2010-02-16, 16:50
Medlem
hurvardetnus avatar
De flesta vet väl redan, men det tål att påminna om V partiprogram som inte skiljer mycket från det gamla VPK programmet som Lars O gick med i från början och vill införa i Sverige.

http://www.aftonbladet.se/debatt/deb...icle6618153.ab
Citera
2010-02-16, 19:06
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobiaslindgren
Ofta nationalekonomer röstar på VPK!

Jag känner några som gör det! Det är dom som inte får fina jobben och inte får vara med i TV!
Citera
2010-02-16, 19:09
Medlem
Pushtigbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Jag känner några som gör det! Det är dom som inte får fina jobben och inte får vara med i TV!

*suck*
Citera
2010-02-16, 19:13
Medlem
cp-apas avatar
Vilka röstar egentligen på vänsterpartiet?

1. Feminister.

2. Invandrare - arbetslösa invandrare.

3. 68-vänstern. Kommunister som inte har insett att loppet är förlorat.
Citera
2010-02-16, 19:23
Medlem
Tobiaslindgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F

lol troligtvis på grund av att de är marxister.
Citera
2010-02-16, 19:40
Medlem
WithGods avatar
Jag känner en enda VPKare.

Kille 22år, största delen av släkten är bidragstagare med några få undantag för låglönearbetare.

Han tycker facket ska ha en oerhörd makt och att vi ska införa 6timmars arbetsdag.

Det roliga är att snubben aldrig själv har jobbat?
Citera
2010-02-17, 03:57
Medlem
undantag finns men;

antagligen ung kille eller tjej som ser sig som radikal när den röstar på vänstern (även om det finns mkt mer vänstervridna småpartier är inte viktigt) annars 40-50-åring som kedjeröker o jobbar på nån myndighet i en liten by/stad. dom unga gillar oxå att klä sig i palestinasjal. många unga idealister som läser till psykolog, socionom (det mesta utom tekniska saker) på högskola.

samt ensamstående
Citera
2010-02-17, 09:12
Medlem
slimmbos avatar
Är högskoleutbildad nätverkstekniker och kommer förmodligen lägga min röst på Vänsterpartiet. Läst igenom de olika partiprogrammen och vänstern är de enda som passar. Vi ska ju vara realistiska, Vänsterpartiet kommer bara att få en liten del av makten, så att vara oroad över att kommunisterna kommer ta över Sverige är bara absurt.
Citera
2010-02-17, 09:19
Medlem
Socialgreens avatar
De som tror att revolutionen kommer snabbare för att de röstar på V givetvis. Men den som noga läst sin Marx och Engels har redan räknat ut att man ska rösta höger om revolutionen ska påskyndas
Citera
2016-08-20, 14:41
Medlem
PatrickB8mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfH
Ett ord: Underklassen

Snarare två ord: Lobotomerade Idioter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto