2010-02-02, 16:10
Medlem
Jag har en strulande Outlook 2003 som går extremt segt. Efter att ha försökt åtgärda detta genom att bl.a. testa att installera 2007 istället och ominstallera 2003 två gånger till så gav jag upp och tänkte börja använda Windows mail. Men tyvärr upptäckte jag då att det inte stödjer exchange. I övrigt rann det på bra i WM, jag kunde ta emot mail och det gick snabbt som det ska, det var skicka som inte gick.
När jag nu öppnar WM så plockar den aoutmatiskt över alla mina mail som finns i Outlook, och dom försvinner därifrån (förmodligen alltså ifrån exchange servern då?).

Min fråga är hur jag ska göra för att exportera dem igen ifrån Windows mail och lägga dom på exchange servern. Det kanske inte är så svårt när man har WM igång, men när jag öppnar det så plockar den ju alla mail jag har i Outlook så jag börjar med att fråga här hur man gör...

Tack
Citera
2010-02-03, 10:39
Medlem
Ingen som gjort detta?
Citera
2010-02-04, 14:55
Medlem
Är detta fel forum? Någon som vet ett bra ställe att få svar?
Citera
2010-02-04, 15:12
Medlem
hasenfrasens avatar
http://support.microsoft.com/kb/196347
Citera
2010-02-04, 15:48
Medlem
Tack!

Det verkar funka, men mina seghetsproblem med Outlook påverkar tydligen exportprocessen också i högsta grad. Det tog mig fem minuter att föra över 40 av mina 4000 mail... Jag avbröt och provar igen imorgon så får den stå och ticka...
Citera
2010-02-04, 18:06
Medlem
DigitalAngels avatar
När det gäller Outlook 2003 (och alla andra programvaror) se till du har senaste patcharna.
Citera
2010-02-05, 10:05
Medlem
Som i senaste uppdateringarna då eller? Om jag kikar på uppdateringarna som finns för Office 2003 här http://office.microsoft.com/sv-se/do...798601053.aspx så finns det ju huuur mycket som helst. Finns det inget "Samlat" typ service pack? Hur ska jag veta vad som är viktigt? Ska man sitta och läsa igenom varje uppdatering och se om det verkar lösa mina problem?
Citera
2010-02-05, 10:08
Medlem
Äckligt enkelt så man inte kommer på detta för man tror det skall vara svårare faktiskt.

Skapa en mapp på skrivbordet som du döper till mejl eller liknande.
Öppna sedan windows mail.
Markera all mail du vill ha och använd dra-och-släpp metoden och lägg mailen i mappen du nyss skapade.
Dra nu in all mejl från mappen till outlook inboxen.

Gör detta för samtliga mappar du vill ha (du får dock skapa mapparna i outlook men mejlen kan du dra över med dra och släpp)
Citera
2010-02-05, 12:24
Medlem
Går det snabbare eller är bättre på något vis än att göra en export? Jag har avslutat exporten nu (hade kommit till typ 650/3800 på tre timmar) och provar detta sätt, men tyvärr verkar dom döpas om till "SV_SV_Info_om_resan" och sånt, men det får man väl leva med...

Däremot verkar det som att detta kanske tar ännu längre tid.

Hur gör jag för att Windows Mail inte ska ta tillbaka alla mail igen om jag får över dom? Den verkar ju ligga som någon sorts prio-mailhaterare nu och rycker över ett nytt mail så fort det dyker upp i Outlook.
Citera
2010-02-05, 15:13
Medlem
Mitt stora problem nu är att Windiws Mail "stjäl" alla mail som kommer in så det är ingen vits att försöka få över till Outlook förens detta är löst i alla fall.

Jag har gått in i Verktyg>alternativ>annat och där är rutan "Använd Outlook som standardprogram för e-post, kontakter och kalender" ikryssad vilket den antagligen också ska vara?

I WM går jag in på Verktyg>alternativ och längst ner finns då texten "Det här programmet är standardhanterare för e-post" och efter det en "knapp" med texten "Ange som standard" i ljusgrått som indikerar att den inte går att trycka på eller att den redan är markerad. Det händer inget när man klickar på den och jag förstår inte hur man ska kunna "avmarkera" det valet.

Någon?
Citera
2010-02-08, 14:16
Medlem
Någon som vet hur man tar bort WM som standardhanterare? Som jag beskrev i förra inlägget så går det inte att trycka på knappen "Ange som standard". Det är som om den redan är vald och det går inte att avmarkera den.

Jag tänkte lägga upp en skärmdump men hittar inte hur man gör det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in