Citat:
Ursprungligen postat av nalle4
Finns det några bevis från vetenskapen om vilken religion som är den rätta?
Mvh
Mvh
Så långt som till re-ligio, åter-förening, kommer vetenskapen aldrig att nå. Anledningen är att kvantifiering sker i den dualistiska tillvaron. Fysiker talar om singularitet, men kommer aldrig att nå insikt i dess verkliga natur. För det ändamålet är den mänskliga transcendensen extraordinär. En text som beskriver vad det hela handlar om kommer från Thomasevangeliet.
"Två ska vila på en säng, den ene ska dö och den andre ska leva. Salome frågade honom: Vem är du? Kom du från det Enda? Lade du dig inte på min säng och åt vid mitt bord? Jesus sade: Jag är den som är till från det Odelade. Jag blev given en del av det som är min Faders. Salome sade: Jag är din lärjunge. Jesus sade till henne: Därför säger jag dig, då människan blir hel ska hon bli fylld av ljus. Men blir hon splittrad ska hon fyllas av mörker." Tho 61
Det Enda och det Odelade kan jämföras med Hel-iga Anden. När insikten däri nås blir människan hel.
"Kroppens lampa är ögat. Om ditt öga är ogrumlat får hela din kropp ljus, men om ditt öga är fördärvat blir det mörkt i hela din kropp." Matt 6:22-23
Ögat i singularis är det tredje och allvetande.
"som äger kunskap om den Högste och skådar den Väldige i syner." 4 Mos 4:24
Sedan långt tillbaka har re-ligio handlat om kunskap. Därefter har vissa blivit mer politik och förvanskats i stor utsträckning. Numera inbillar sig folk i framför allt väst att det handlar om någon blind tro på en luddig symbolik. Dags att vakna och se vad era förfäder sett i alla tider? Alternativet är att de totalblinda materialisterna eliminerar livsförutsättningarna på Jorden. Är det dit folk vill nå?