2010-02-01, 17:02
Medlem
freddags avatar
Hej..
köpte ny hårddisk idag för att den förra pajade..

stoppade in den nya hårddisken där den förra satt och satt i win xp skivan och startade om. Nu är problemet att efter jag har gjort en partition och installerat win xp på "markerat alternativ" (cartition 1 [NTFS] 305245MB ( 304672 Mb ledigt )) så händer inget..

den starar om datorn och installationsprogramet startar igen och frågar samma sak igen och säger att det finns ett operativsystem installerat.(de jag just installerat?)

Tar jag ur skivan står det bara efter omstart "Diskläsfel uppstod, tryck ctr-alt-delete för omstart"

HUR FAEEEN GÅR JAG VIDARE TILL SJÄLVA INSTALLATIONEN DÄR MAN PETAR i PRODUKTNYCKEL OCH ALLT!!

(för övrigt står det 305246 mb ledigt på hårdisk 0 på id 0 på buss 0 på atapi [mbr])

snälla hjääälp!!
Citera
2010-02-01, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freddag
Nu är problemet att efter jag har gjort en partition och installerat win xp på "markerat alternativ" (cartition 1 [NTFS] 305245MB ( 304672 Mb ledigt )) så händer inget..
Förstod inte riktig vad du skrev.

Kolla och berätta hur du kopplat CD/DVD, Hårdisken och berätta om de är SATA eller den äldre IDE typen.

Sen går du in i bios till boot ordningen och ser till att CD/DVD står före hårddisken.

Sedan försöker du igen från början
1 hårddisk och 1 CD (DVD eller USB minne)
Ta bort alla partitioner och skapa 1 ny.
Vänta med de andra tills du kommit så långt att du sett skrivbordet minst 1 gång och använder diskhanteraren för att fixa andar partitioner hårddiskar.
Citera
2010-02-01, 20:05
Medlem
MrInnocents avatar
Kolla upp bootordningen låter som att den inte är riktigt korrekt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in