2020-01-29, 21:37
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jane.Doe
Hur gör jag en odlingslåda obrukbar utan att det märks?

Dvs en odlingslåda innan sådd. Någon skrev diesel/bensin men det luktar nog för mycket. Funkar det att tömma 1 kg grovsalt en regnig natt i en låda? Jag vill att framtida, ev nyplanterade grödor ej ska kunna växa. Roundup som backup.

Roundup är inte en backupp - det är verkligen numero ett om jag fångat din arghet rätt.

Nummer två är att anfalla med sladdlöss borrmaskin och plugga in träddödarplugg med gift.
Då dödar man träd.

Det förstnämnda är att rekomndera för max effekt
samt att gamla träd ger höga skadestånds krav om du åker fast - 109 årig ek är lika många tusenlappar.

Roundappanfallet ger nått års effekt förutom den direkta chocken...

Du är fri att välja
Citera
2020-01-29, 22:16
Medlem
Jane.Does avatar
Vad kostar en "avancerad" vattenbössa?

Är Gardena 5 liters tryckspruta bra nog? Hittade en 5 liters roundup. Jag köpte två. Har 150 kvm att ta hand om.

Ang trädet så står det bara några meter från huset plus att det bara är ca 4 m högt så borr är för högljutt. den är nog max 1 dm i dm så kan nog bryta av fanskapet en stormig natt.
--------------------

Om jag skulle spilla aceton i en grön soptunna, kommer plasten att smälta då? Någon som vet?
Citera
2020-01-30, 06:41
Medlem
Jane.Does avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Vill hämnas psykopatisk maktmissbrukare:
Kattkiss,bajs in i brevlådan samt på dörren. Surströmming i luftintag.
Sitt och babla på skumma ställen hur mycket saker han har hemma.

Hus/radhus: Testa att limma brevlådan. Är det en modern variant så har de ofta en tömningslucka. Sitter den så kan en få post men inte ta ur posten då luckan där uppe är designad för att man inte ska kunna sno.

Min egna fryser fast när det har töat och sedan slagit om till kallt igen. Räcker med 4-5 droppar som blivit is för att det ska vara riktigt svårt att få upp luckan. De vredet som har ett nyckelhål är inte så greppvänliga.
Citera
2020-01-30, 21:16
Medlem
448s avatar
Vattenbössor till barn , finns väldigt vassa varianter - du sprayar hela tomten i ninjadräkt med 10L på en halvtimma - resultatet kommer få dig le hels vägen till din sista dag.
Citera
2020-01-31, 23:07
Medlem
Jane.Does avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Vattenbössor till barn , finns väldigt vassa varianter - du sprayar hela tomten i ninjadräkt med 10L på en halvtimma - resultatet kommer få dig le hels vägen till din sista dag.

Jaha! Du menar så. En nackdel är att jag måste ladda om för det finns väl ingen bössa som tar 5 liter? Finns det så vill jag ha!
Citera
2020-01-31, 23:54
Medlem
448s avatar
Citat:
Jaha! Du menar så. En nackdel är att jag måste ladda om för det finns väl ingen bössa som tar 5 liter? Finns det så vill jag ha!

Var på nån camping för 10 år sen och några hade köpt "supersoakers" till ungarna.
Jävla tryck i dom för dom drog ned ölburkar från bordena och fick vapnena beslagtagna.

Vi lekte lite med dom och en trädgård och några dunkar Roundup ger möjligheter
till ett standoffanfall av klass - var bara en snabb tanke.

Du kan ju tjöpa en krukväxt o testa...lite roundup på bladena - hela trädgården kommer se sån ut...

Åk inte fast
Citera
2020-02-01, 00:19
Medlem
Jane.Does avatar
Citat:
Åk inte fast

Återkommer till hösten med resultat. Såg att det finns en supersoaker som tar 2 liter. Och någon pumpbazooka som man kopplar en pet flaska på. Såg att det stod en 10 liters vattenkanna på tomten. Kanske använder mig av den.

Testade på med en vattenkanna med vatten på min gräsmatta. Kan lätt täcka 50kvm på 2min.
Köpt 2 st 5 liters men får vänta till slutet av maj. Köper nog 2-4 st till för att vara på den säkra sidan och traskar dit en natt i månaden tills jag är klar.

Just nu har jag 5 kg salt som ska ner i bevattningspåsen på trädet. Läste att en säck salt i veckan så är trädet dött efter 3-4 v. Hoppas det stämmer. Bara 200 kr för saltet totalt. Rounduppen var lite dyrare.
Citera
2020-02-01, 00:38
Medlem
448s avatar
Roundupen måste du köra direkt inom samma dygn för effekten kommer fort och du vill inte återvända när det börjat verka....
Citera
2020-02-01, 09:18
Medlem
Jane.Does avatar
Citat:
Roundupen måste du köra direkt inom samma dygn för effekten kommer fort och du vill inte återvända när det börjat verka....

Ok. Men om min vattenkanna tar 10 liter, så borde två nätter i rad funka? Vill inte stå och behöva öppna två nya och bära dit totalt 4. Kanske kör 2 kannor direkt ifs. Ska bara lyckas bära dit allt på ett icke misstänkt sätt.

Återkommer med resultat till sommaren/hösten.
Citera
2020-02-01, 09:51
Medlem
448s avatar
Citat:
Ok. Men om min vattenkanna tar 10 liter, så borde två nätter i rad funka? Vill inte stå och behöva öppna två nya och bära dit totalt 4. Kanske kör 2 kannor direkt ifs. Ska bara lyckas bära dit allt på ett icke misstänkt sätt.

Återkommer med resultat till sommaren/hösten.

Ja lämna inga spår kvar , ingen telefon med,inte spårbart busskort o så 😆
Köpt roundupen med kreditkort? Ok räcker inte som bevis riktigt så inga fler misstag.

Ryggsäck rymmer allt.

Måste du göra flera räder så saltet först o sen roundupen sist o allt.
Du ödeläger mest yta med spruta en vindstilla försommarnatt.
Missa inte det får inte regna under o dagarna efter

Trädgården kommer vara gul och vissen , ta inga bilder o skryt på nätet - på sin höjd lite text

Haha lycka till👍
Citera
2020-02-24, 17:34
Medlem
Jag har blivit utsatt för en arabisk bedragare från Malmö som kostade mig ca 1000 sek. Ingen större summa men ett klart hämdbegär har väckts inom mig. Jag har hennes adress och mobilnummer. Har ni tips på hur man kan hämnas? Tänker mig i nivå med att beställa saker i hennes namn eller lägga ut hennes nummer i en billig bilannons.
Citera
2020-02-24, 18:44
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siliconsoul
Jag har blivit utsatt för en arabisk bedragare från Malmö som kostade mig ca 1000 sek. Ingen större summa men ett klart hämdbegär har väckts inom mig. Jag har hennes adress och mobilnummer. Har ni tips på hur man kan hämnas? Tänker mig i nivå med att beställa saker i hennes namn eller lägga ut hennes nummer i en billig bilannons.

Om jag skulle hämnas på någon på den nivån skulle jag boka bord på restaurang och tid hos vårdcentral etc precis hela tiden.

Bra iaf med alternativ telefon att göra det ifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in