Satt imorse med min Compaq i knät och plötsligt lät det som att cdROM-luckan öppnade sig men ljudet kom inte därifrån...och sekunden senare kommer det lite rök och sot från "utblåset" i sidan där varmluft kommer ut...
Enligt HWMonitor verkar inget vara för varmt eller nån fläkt vara död...vad kan det hela bero på?
Datorn fungerar felfritt än så länge, ska man lämna in den ändå?
Rök är aldrig bra. Damm kan blåsa ut som ett litet moln ibland därimot och behöver inte vara någon fara. Kände du möjligtvis någon bränd lukt? Verkar fläkten fungera?
Har du garanti tycker jag definitivt att du ska lämna in den.
Eftersom datorn verkar fungera, passa på att säkerställa att du har backup på allt viktigt.
Den HP/CQ jag kikade på i julas hade bränt laddningsdelen för batteriet på moderkortet och det blev "sot och rök" av det. Skrot. Men funkar din laptop just nu - ta backup på viktiga data och lev inte på hoppet.
Brukar vara värmen som är problematisk och kan orsaka skador på laptops osv.
Fungerar datorn fortfarande, ta backup på allt viktigt, t.ex. USB pinne osv, jag skulle nog lämnat in den på service, där dom åtminstone kan kolla vad felet är. Då vet du om du kan fortsätta använda datorn, om det går att reparera och vad det kostar osv.
Annars sitter man och använder en dator som kanske packar ihop vilken sekund som helst, det är inte så roligt.