2010-01-31, 18:51
Medlem
Hej.

Min HP laptop som är av en väldigt ny modell, dv67-1346 eo har börjat bete sig märkligt. Vid start kommer man inte längre än till efter "windows starting" där man får se Windows 7 loggan. Efter det dyker ett meddelande upp:

Checking file system on C:
The type of the file system is NTFS.

One of your disks needs to be checked for consistency. You may cancel the disk check, but it is strongly recommended that you continue.
To skip disk checking, press any key within ( sekunder ).

När jag försöker skippa disk kollen kan jag trycka in precis vilken knapp som helst, datorn fortsätter räkna ner i vilket fall. Den kommer till "1 second(s)" och där stannar den helt. Inget händer, nånsin.

Operativsystemet är Windows 7 Home Premium, det är det som följde med datorn när jag köpte den för cirka 2-3 månader sedan.

Någon med expertis kan kanske hjälpa mig.

Måste jag ominstallera?
Måste jag lämna in datorn?

Hoppas på hjälp, tack på förhand!

/ Henry Ericsson
Citera
2010-02-01, 03:10
Medlem
hasenfrasens avatar
Låt Windows kolla din hårddisk så att den kan laga logiska fel som hindrar den från att starta normalt. Det kan ta väldigt lång tid, hav tålamod. Är du ovarsam vid stängning av locket på laptopen så kan hårddisken ha blivit skadad och då måste du köra en inkonsekvenskontroll.
Citera
2010-02-01, 16:44
Medlem
Tack!

Så det du säger är att när den står på 1 sekund ska jag bara vänta och låta den stå?

/ Henry
Citera
2010-02-01, 17:01
Medlem
mrvisions avatar
ja låt den göra sitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem