Citat:
Ursprungligen postat av Netwhistler
Dina syftningfel i ovanstående text gör det svårt att utröna vad du försöker säga.
Men du verkar ha kunnat utröna en del. Tur att det inte var så farligt.
Citat:
Hur som helst, om det inte vore för Student Consulting så skulle dessa jobb vara tillgängliga för alla att söka.
Det har du helt rätt i. Men du skulle ändå inte få dessa jobb, eller hur? Hade arbetsgivarna som utannonserar de tjänster du syftar på varit intresserade av en arbetssökande från gatan hade de inte valt SC, eller? Fast du kanske tycker att det enda som räknas är möjligheten att söka jobbet, även om ansökan åker i papperskorgen direkt.
Citat:
Det är inte så att Student Consulting har skapat ett behov av personal hos dessa företag, behovet finns där redan
Tack, det kunde vi inte räkna ut själva. Det finns dock uppenbarligen inget behov av att rekrytera dig, och det är väl det som gör dig sur egentligen?
Citat:
och anledningen till att Student Consulting får kontrakten med dessa företag är deras prisdumpning på arbetskraft, eller vad sägs om denna annons, Skynda Fynda? Är det människohandel dom pysslar med eller?
http://hd.se/multimedia/dynamic/00343/Studentconsulting_w_343085d.jpg
Jag trodde ditt inlägg handlade om huruvida det är en uschiamig-hemsk diskriminering din typ utsätts för. Om du tror att du kommer finna altruistiska folkhemsvurmare i bemanningsbranschen så är du mer än lovligt naiv.
Citat:
Detta företag går över lik för att tjäna pengar, och dom skiter fullständigt i sin personals rättigheter, det är därför dom inriktar sig på unga människor, som inte vet sina rättigheter i arbetslivet, det är så dom får rovdriften att gå runt. Och nu är det så att ålderdiskriminering är olagligt.
Vad skulle vara skillnaden mellan SC och vilket bemanningsföretag som helst om de inte hade sin nuvarande profil? Handlar det här om diskriminering eller ditt missnöje med att inte ha fötts i Sovjet?
Citat:
Jag är långt mer kvalificerad inom mitt yrke än någon ung student kan vara, men det är bara ett problem, jag vill ha betalt enligt avtal, och det gillas inte av Student Consulting.
Jaha, så du yrar om diskriminering när det egentligen handlar om kollektivavtal? Är du insatt i den arbetsrättsliga regleringen för bemanningsbranschen?
Jag kan på rak arm ge dig en ledtråd till varför du inte är attraktiv för en arbetsgivare: du är en arrogant översittare som skyller på andra.
Citat:
Här har du lite ytterligare information om skitföretaget som du sitter och försvarar.
Jag försvarar inte SC som företag. De har dåligt rykte, dels för att de tar in folk som inte är studenter. Däremot har jag full förståelse för att företag vill rekrytera folk så enkelt som möjligt. Gilla läget, stäng av datorn och skaffa ett jobb. Ge det sen ett ärligt försök genom att göra ditt bästa och uppföra dig väl. Kom och gnäll sen.