2010-01-30, 20:06
Medlem
Hejsan FB,

Jag har länge samlat på mina biljetter vart jag än åkt och gjort, och har nu samlat ihop mig en stor och fin samling på roliga, värdefulla och betydelselösa biljetter. (allt från Fotbolls VM -02 och -06, till bussbiljett i Japan)

Jag skulle nu gärna vilja göra något fräckt av biljettsamlingen, typ rama in eller på något sätt kunna fylla en vägg med massor av biljetter.

Jag har en perfekt fondvägg som bara står och väntar på något, men jag vet inte hur.

Någon som har något checkt tips?
Citera
2010-01-31, 11:21
Medlem
Jag vet att den här galna inredaren Karuschka (stavning?) i tv3s program 'Från koja till slott' skrivit en bok om just konst med biljetter. I ett avsnitt inredde hon ett sovrum med biljetter som basidé.
Citera
2010-02-01, 21:04
Medlem
Snurrens avatar
Du kan googla på decoupage, det innebär att man klistrar märken eller bilder på ett underlag. Panduro Hobby har lämpligt lim och penslar för det. Min dotter köpte en billig trästol på Ikea och klistrade bokmärken på den, lite omlott. Det blev jättesnyggt, ska bara försöka beveka henne att göra klart och skyddslacka ovanpå.
Citera
2010-02-02, 23:29
Medlem
Giggis avatar
Jag tycker det är snyggt när man mixar olika ramar inom en begränsad yta. Olika färger, former och storlekar. Har själv gjort så med gamla foton från mina hemtrakter och får många komplimanger för detta.
Citera
2010-02-03, 11:35
Moderator
rotadents avatar
Någon här på forumet hade gjort ett vardagsrumsbord med glasskiva och gamla tidningar. Alltså att tidningsartiklarna syntes under glasskivan. Det kanske vore något? Jag har sett bilder på liknande projekt och det är förvånansvärt snyggt. Då är det kanske en lagom stor yta som ska täckas också, så kan du göra någon/några ramar och hänga på väggen av resten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in