2002-09-26, 14:16
Medlem
kryptonajts avatar
Har hört att om man röker tillräckligt mycket Hasch så har "Hallisar" förekommit?
Undrar om det är nån här som har någon erfarenhet av det
och hur pass starka upplevelserna är?, hur mycket man behöver röka
för att få dom upplevelserna?..

Tack på förhand!
Citera
2002-09-26, 19:36
Medlem
Knarkkorven!s avatar
Det är snarare en fråga om hur man ska hitta dom.

Genom att låta en lampa lysa på en vägg, och sedan
stirra på vägen, svepa blicken fram och tillbaka
se en hel del intressanta saker...

Som att det syns mönster som ändrar sig
för varje svep...

Lättast är dock att stänga ögonen och bara
använda sin fantasi för att se saker.

Eller nåt.
Citera
2002-09-28, 18:34
Medlem
jag får ofta hallisar. oftast ljudhallisar men ibland så får jag för mig att folk har katter hemma som springer omkring... kan bero på att jag själv precis fått katter. jaja där ser man
Citera
2013-03-19, 15:19
Medlem
LegaliseItNows avatar
aldrig fått några hallisar eller liknande. Fast på andra sidan har jag aldrig rökt mer än 1 gram på en gång.

Nästa gång jag köper så skall jag bara addera 5 gram hash till lite smör, värma upp och sen mixa väl i en stor kopp kaffe. Vill se vad som händer då och hur bra jag kommer att må. Får hoppas att jag inte spyr upp allting. Kanske skall dela upp det i 5 delar och dricka 1 gram i taget.
Citera
2013-03-19, 15:35
Medlem
Under mina färskingtider då brukade jag och mina kompisar lysa/blinka med en lampa i ögonen sen så skulle man stänga ögonen och tänka på saker, ironiskt nog funkade det faktiskt heheh. Annars är det väl bara svaga ljudhallisar som t.ex polissirener, folk som går osv om man har rökt mycket och är rejält stångad
Citera
2013-03-19, 16:20
Medlem
TraeHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LegaliseItNow
aldrig fått några hallisar eller liknande. Fast på andra sidan har jag aldrig rökt mer än 1 gram på en gång.

Nästa gång jag köper så skall jag bara addera 5 gram hash till lite smör, värma upp och sen mixa väl i en stor kopp kaffe. Vill se vad som händer då och hur bra jag kommer att må. Får hoppas att jag inte spyr upp allting. Kanske skall dela upp det i 5 delar och dricka 1 gram i taget.

Gör det, för din egen skull Och om du inte har i dig alla koppar så sparar du med!
Citera
2013-03-19, 17:29
Medlem
31415s avatar
Direkt efter att ha rökt mig relativt bäng började jag att ta lustgas. jag fortsätte med detta med jämna mellanrum (ca 15 patroner på 1 1/2 timmar) och jag kan säga att jag hallucinerade rejält hela tiden
jag var inte längre kvar i denna värld. allt ljud och allt jag kollade på blev rejält förvräng och konstigt som fan!
Detta kan jag rekommendera! vet dock inte om det är skadligt på något sätt

Det går annars att få hallucinationer på endast cannabis igenom att röka en rejäl dos, men det finns en risk för att du snear. Hallucinationerna blir inte jätte kraftiga men det är lite roligt och spännande
Senast redigerad av 31415 2013-03-19 kl. 17:33.
Citera
2013-03-19, 17:59
Medlem
huntiss avatar
Som många andra skrivit, så får jag också ljudhallisar ibland. Hör mycket folk i trappuppgången, lite småljud och något knakande här & där. Det kan göra mig lite nojig, men brukar mest tänka att det faktiskt beror på att jag har rökt.
Citera
2013-03-19, 19:12
Medlem
m3isters avatar
Har fått ljudhallisar och visuella hallisar men inte så jätte stora, typ som att mina armar ser längre ut eller vi kanske varit och tagit en spliff på en parkering för att sedan softa i en bil så ser det ut som vi har parkerat helt snett... endast sånna saker inget extremt
Citera
2013-03-19, 21:08
Medlem
mak1s avatar
Ljudhallisar är vanligt förekommande vid höga doser, även visuella såsom skuggor i utkanten av synfältet.

Har upplevt rejält skeva hallisar vid stora doser cannabis tillsammans med lustgas. Tex. Om man tittar på någon trippig fraktalvideo på youtube, så "fyller" mönstret ut hela synfältet osv.

Även upplevt känslan av vad jag tror händer när man är på väg att dö, har i alla fall förstått min upplevelse så. Vid det tillfället har det varit EXTREMT logiskt och något jag gärna hade berättat för nära och kära, men glömmer av logiken när lustgasen avtar. (Förmodligen har jag svimmat av syrebrist).
Citera
2013-03-19, 21:13
Medlem
RoyalWithCheeses avatar
Har hallucinerat på psykos en gång, fast det var för jag aldrig hade rökt hälften så mycket som det tidigare.
Citera
2013-03-19, 21:14
Medlem
ungochdums avatar
det blir inte så starka hallisar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto